Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo BEE tråden nr 2!!

nica83 skrev 2009-02-15 14:59:09 följande:
    Ja precis. Som i fallet nu, har varit utan vagnen i 3 veckor eftersom jag inte vågar ta med vagnen ut ifall hjulen går sönder helt (kan ju inte bära sonen och vagnen hem själv) och har inte fått lånevagn från butiken. Nu har jag ju en annan vagn med det har ju inte de med att göra.
    Det är upp till butiken att erbjuda dig service i form av en låneprodukt. Det är alltså inte upp till leverantören att erbjuda den tjänsten då du är kund till butiken och butiken är kund till leverantören. Förstår du? Därför är det bra att välja att köpa en produkt hos en butik som erbjuder även service efter köpet. Där faller internetbutiker men då kanske man ibland fått varan billigare.
    Leverantören erbjuder ibland gratis låneprodukter till större kunder och sedan får de "dela" ut dem efter hur allvarliga problemen är för kunden. Det är också en tolkningsfråga. Butiken kan tycka att du kan använda produkten trots att ngt är trasigt då den trasiga delen inte påverkar användningen till en väsentlig grad. Men du kan ha en annan åsikt.

Svårt det där...
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Stargirl
    s v e a skrev 2009-02-15 15:31:01 följande:
    Har inte läst vår bee tråd på länge. Det är lustigt, vilken hat/kärlek man har till bugaboo. Om jag var intresserad av att köpa en bee och läste här hade jag nog avstått. Men frågar man oss, säger säkert 95% av oss att bee är bästa vagnen En grej jag också blev lite arg över var att bugaboo grundaren hade sagt i en intervju att man inte behöver vara förälder för att designa en barnvagn. Men dom kunde ju iallafall frågat en förälder så hade man kunnat fått ett högre säte samt en riktig sele till been...grrrrr.
    Men de är båda föräldrar nu. Inte då han designade första vagnen.
    Det jobbar säkert 30 personer på designavdelningen med olika expertis.
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2009-02-17 02:20:01 följande:
    Jag hatar selen på Been, fattar inte hur den är tänkt! Hade det inte vart för den så hade vagnen vart ultimat.
    Det kan trä den annorlunda så du bara andvänder selen runt magen. Jag har ingen bild på det. Vi använder mest selen bara runt magen oc låter axelbanden löpa bakom ryggen.
  • Stargirl
    arkeologitjejen skrev 2009-02-17 17:55:36 följande:
    Hej!Ska åka och köpa min Bee imorgon, men har en fundering. Hörde att det skiljer tre centimeter på innermåttet på sätet mellan den gamla och nya modellen. Är det stor skillnad nog att vänta och beställa in en ny eller vad tycker ni? Samtidigt verkar det ju vara lite mer stoppning och mysfaktor i den gamla modellen så att säga.
    Det finns ingen NY eller GAMMAL det finns två olika tjocklekar på sidorna. Dessa har tillverkats på olika fabriker paralellt. De senaste tillverkningarna är det den med smala sidor som tillverkats. Jag har den med tjocka sidor och tycker den är bra. En väninna har den med smala sidor och jag känner ingen direkt skillnad även om den säkert finns där. Finns väl ngn som klippt bort sina sidor oxå?
  • Stargirl
    arkeologitjejen skrev 2009-02-17 18:16:10 följande:
    Ah ok. På NK sa de att det var skillnad mellan de som redan var inköpta och de som beställs nu så om jag tar ett ex de hade i lager skulle vingarna vara tjockare än om jag beställde en, men om det inte gör så stor skillnad så spelar det ju inte så stor roll. Är ju väldigt sugen på att få den imorgon när jag gått och längtat så länge.
    Ja de som tillverkas nu är de med de smalare vingarna så de tjocka kan vara slut på lager. Men vissa färger kan dte finnas kvar av de tjocka vingarna. Det beror tydligen lite oxå¨ på åtgång på färger och sånt oxå.
  • Stargirl
    arkeologitjejen skrev 2009-02-17 18:25:20 följande:
    På tal om frågor så undrar jag om det är någon som försökt sig på att sy en egen suflett till Been? Har sett att en del Camelion-ägare gör det, men hur är det med er Bee-ägare? Är det enkelt fixat eller knepigt?
    Det är nog rätt knepigt pga alla dessa knapphål.
    Men vet att ngn gjort det i bugga tråden. Är man bra på att sy går det säkert men om man är nybörjare skulle jag inte ge mig på det
  • Stargirl
    arkeologitjejen skrev 2009-02-18 20:47:34 följande:
    Hej hej!Det blev en ROSA Bee för mig! Har beställt en åkpåse av Elodie Details i svart sammet. Kommer bli jättefint. Har testat i affären så att det funkar.
    Det kommer att bli supersnyggt tror jag.
  • Stargirl
    Shoegirl skrev 2009-02-19 17:27:11 följande:
    Jag har ju inte rattat min Bee än i originalsuffla men jag blir lite sugen att sy en egen iaf. Frågan är om man ska fodra den då originalsuffletten är enkelt tyg *funderar*
    Ååååh jag vill oxå men är inte tillräckligt sykunnig. Så jag får avvakta och se om de dyker upp på tradera/blocket.
  • Stargirl
    Shoegirl skrev 2009-02-19 17:38:17 följande:
    Jag måste köpa en ny symaskin för min gör mig gråhårig!*påminner mig själv innan jag börjar sy större projekt*
    Jag fick en lågbudget symaskin(inte en huskvarna alltså) för ngt år sedan i julklapp. Har sytt upp ett par gardiner , ett nintendo DS skydd och docksängkläder sedan dess *s*

Har tyger hemma, men vågar inte börja med att sy en suffla
  • Stargirl
    07melwin skrev 2009-02-20 11:50:08 följande:
    Ikväll ska jag åka och köpa Bee :) Det blev en med svart sufflett. Har köpt ett rött baby neest (heter det så?) blir nog fint i (till bebisen i magen). Egentligen är vagnen till våran 2-åring men jag har garderat mig ifall han inte vill ge upp sin Cam hihi. Den kostade 4500 men då ingick mugghållare, ny svart åkpåse och ny svart skötväska. Den var köpt i okt -08. Kan ju alltid sälja tillbehören om jag känner att jag inte behöver dom. Längtar tills ikväll....
    Vad härligt. *avis på alla som köper nya vagnar* måste nog pinpa upp min snart igen med en hemmsydd suffla för att känna kicken av nytt igen
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!