Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo BEE tråden nr 2!!

villemina skrev 2009-03-05 08:55:01 följande:
    NU ska det funka!
    Vilken fin. Den blå är så fin och tufft med den färg glada sittdynan!!
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Stargirl
    villemina skrev 2009-03-05 10:09:30 följande:
    Hej på er! Tänkte köpa en åkpåse! Sitter Bee-påsen bra?Någon som har bild på en Bee med åkpåse i?
    Ja den sitter som gjuten. Vi har en åkpåse till våran Bee....dock inget kort.
  • Stargirl
    tulle17 skrev 2009-03-05 10:21:30 följande:
    Nyfiken ! Är påsarna lika stora till bee och cam?
    Ja fast lite olika formade då vagnarna är lite olika.
  • Stargirl
    ami skrev 2009-03-04 22:30:19 följande:
    Tack snälla! NU gick det Jag var lite för försiktig först. Superenkelt ju
    Vad bra
  • Stargirl
    estrella81 skrev 2009-03-05 11:45:36 följande:
    ni som använder orginal regnskyddet, hur förvarar ni det när det inte används?  tycker att det är så stor och otypligt att ha med sig så jag har ju införskaffat ett tulsa som hänger i en liten bag så smidigt på chassit... hur har ni löst det ?? något bra förvaringsknep ????vill ju gärna använda det men tycker inte det är så ku att släpa på det i varukorgen som jag ofta använder til en massa annat när vi ska gå ut, men samtidsigt vill man ju det med helatiden ifall det blir regn.... HJälp!
    Jag har alltid haft orginal regnskyddet. Den ligger i botten av varukorgen under eventuella andra saker. Tycker inte det är så farligt. Dottern vägrar mörka regnskydd för övrigt.
  • Stargirl

Ja UJ sittdynan ska passa. Vi har en sittdyna som är sydd efter UJ dynans mönster i våran Bee.

• Stargirl
    villemina skrev 2009-03-05 14:06:51 följande:
    Varför verkar det vara en del som säljer sina Bee´s nästan NYA? Gillar de inte vagnen, eller??
    Jag sålde alla mina 30 vagnar nästan nya....men Bee och Cameleon har jag haft länge.
    Olika smak kanske eller så har man köpt vagnen bara för en resa eller liknande. Eller så gillar man den inte
  • Stargirl

Man kan köpa resebagen till Bee. Det har vi planerat till sommaren. Har alltid rest med våran Cameleon men nu ska vi börja resa med våran Bee ist. Ska sälja resebagen till en kompis och köpa Bee resebagen istället. Har vartit väldigt nöjd med konceptet och tycker det är härligt med en riktig vagn när man reser och inte ngt för stor eller för tungt heller.

• Stargirl
    SoFo89 skrev 2009-03-06 16:05:46 följande:
    Jag tänkte på om man skulle köpa den som är för enbart been eller den som passar camen också!
    Jag tror att Bee passar i Cameleons resebag men inte tvärtom. Men jag har faktiskt inte testat. Någon?
  • Stargirl
    arkeologitjejen skrev 2009-03-06 22:41:01 följande:
    Var inne på Haven Stockholm idag och köpte en gul sufflett till Been. Har ju rosa och sambon är inte helt nöjd med färgvalet även om jag är tokkär. Passade på att köpa till en skötväska i sidenbrokad och en Sunshade, en sådan där fjärilslarv som jag säger. Fick den för 250 fast nypriset är 995 då det var den sista. Det var rätt utplockat på Bugaboogrejer, men del hade de kvar. Riktigt trevlig personal också. Var sugen på solsufletten också, men det kändes som lite väl mycket så det fick vara. De bjussade dock på skalmar till gula sufletten fast det egentligen inte ingick, men de hade dem liggande till ingen nytta så jag fick dem.
    Åååh, vad bra. Solskyddet är superbra på sommaren då barnet sover. Som myggnät och solskydd i ett. Vi har även använt den på våran Cameleon.
  • Stargirl
    07melwin skrev 2009-03-07 13:54:58 följande:
    Men passar inte buggy boarden till been? Det är vad jag har trott iaf??
    Det ska den göra för jag har sett folk med en Bee + ståbräda i Bugga tråden.
  • Stargirl
    Emlo skrev 2009-03-08 08:22:46 följande:
    Hej! Har några frågor och skulle vara tacksam för hjälp. Överväger att köpa en bugaboo bee till min son på 8 mån. Hur mycket lutar sätet när det är max upprätt, som på UJ? Vilken färg är bäst om man skall sälja vidare sedan, väljer mellan khaki och svart?
    Sitsen lutar lite bakåt. Vet inte om det är samma som UJ då vi inte har ngn sådan just nu men jag tror att lutningen är mindre. Dark khaki är en fin färg som är lättsåld, likaså svart. Den enda som är lite svår är nog den gula och rosa. Men hittar man rätt köpare så spelar det mindre roll.
  • Stargirl
    Achim skrev 2009-03-08 20:46:59 följande:
    finns bild i mitt bildgalleri...måste ha sufleten på annars går det inte. Är det någon som har haft solskydd eller regnskyd på vagnen utan att ha sufleten på?
    Ja men då måste man ha suflettbågarna. Har haft regnskyddet på våran vagn utan sufletten men haft bågarna kvar för att hålla upp den.
  • Stargirl
    nica83 skrev 2009-03-15 18:20:22 följande:
    Har de designat om selet och man kan få ett nytt större om man har den gamla modellen? Tycker också det är trångt nämligen... Annars så hämtade vi just nya framhjul till vår Bee. Då var allt bytt utom tyget på sittdelen och suffan, hoppas hoppas det håller nu för jag älskar ju vagnen!
    Ja man måste maila till [email protected] om det.
  • Stargirl
    Lille Mammsen skrev 2009-03-16 16:45:26 följande:
    Va det engelska då eller *suck* värdo på detta! Fast dom fick väl inte in några förns om en månad endå...eller? [citat]Ja man måste maila till
    Typ så här. Men de skulle komma in om en månad. Det har de sagt.

Dear Bugaboo service staff

I have  Bugaboo Bee and the harness is too short for my child. Is it possible to make it longer or exchange it somehow?

Let me know what I can do.

Kind regards

xxxxx xxxxx
  • Stargirl
    blivande mamma 24 skrev 2009-03-16 21:57:43 följande:
    vet du hur mycket det kommer o kosta me en ny sele? o kan inte återförsäljaren få in den? [citat]Ja man måste maila till
    Nej det är en service del och den kostar då ingening. Men jag tror inte man kan köpa den i nuläget.
  • Stargirl
    Lille Mammsen skrev 2009-03-18 07:32:13 följande:
    Jo,men måste reklamera till bugaboo...på engelska *suck*,för butiken har slutat me bugaboo! '
    Ok här kommer det igen

Dear Bugaboo Service staff.

I have a Bugaboo Bee with Serial number xxxxxx. The handlebar on the right (?) side is not stuck but glides up when unfolding. What can I do? Can you help me?
    I bought my stroller from shop xxxxx, date 1 february 2009.

Kind regards

xxxxxx
  • Stargirl
    Lille Mammsen skrev 2009-03-18 08:59:35 följande:
    E du en klippa eller e du en KLIPPA Du anar inte hur tacksam jag e! SerieNR,e det den svarta stora klisterlappen som sitter på sittdelen?

Ja där står serienumret. Bifoga info om vilken dag du köpte vagnen och i vilken butik så har de all info från början.

Inga problem....

• Stargirl
    Lille Mammsen skrev 2009-03-18 09:01:26 följande:
    PS måste väl info dom att butiken slutat sälja bugaboo och hänvisat mig direkt till dom (va precis vad butiken gjorde) !!
    The shop Haven where I purchased my Bugaboo Bee stroller has stopped selling Bugaboo and sent me direcktly to your service department.
  • Stargirl
    Lille Mammsen skrev 2009-03-18 12:07:32 följande:
    Inte enligt butiken Haven iallafall.........
    Konsumetköplagen kan inte butiken rå över. De har ansvaret för reklamationerna tre år efter de sålt varan.
    Jag misstänker att Bugaboo slutat att sälja till Haven som är sura och vägrar göra reklamationer. Kan det vara därför Bugaboo service avdelningen gör deras reklamationer?
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!