Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo BEE tråden nr 2!!

Mamisita skrev 2009-02-22 17:51:16 följande:
    Hej kikar in här och ställer massa frågor som ni säkert redan svarat på en antal gånger... Hur får större barn (typ 2-3 åringar) plats i vagnen? Tex tar huvudet emot sufletten och rymms de bra på bredden? Något negativt om bee allmänt?
    Vi har kört våran Bee sedan december 2007. Gillar verkligen vagnen.

Dotter 2 år leker i sin Bee. Får plats att ligga helt i vagnen.

Sonen drygt 5 år, tog kort bara för att visa hur bra han får plats. Inte lägre under sufflan men annars skulle dte gått fint.

Dotter på Underbarabarn mässan....
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Stargirl
    bennysson skrev 2009-02-24 10:27:05 följande:
    försökte dra min bee i snön här igår, vilket skämt! haha.. höll ju knappt på att komma till bussen.. fy så jag svor över vagnen då
    Vi körde den imorse i snön men det var inte blötsnö och rätt kallt och plogat på natten. Men blötsnö är ju riktigt svårt med alla vagnar som inte har stora hjul.
  • Stargirl
    villemina skrev 2009-02-24 10:52:18 följande:
    Hej på er!Kommer även priset på Bugaboo Bee höjas den 1/3?Vad kommer den i så fall att kosta då, vet någon det?Tack!
    Nej, bara med ngn tia eller två enligt säkra källor. Det är Cameleon, topptygerna, bilstolen,åkpåsarna och ngt mer som kommer att höjas. Inte Bee (väldigt liten höjning iaf), parasoll, adaptrar etc.
  • Stargirl
    Mamisita skrev 2009-02-24 11:07:09 följande:
    Stargirl: är det en stor höjning? Några nyheter som kommer? Är helt ouppdaterad på bb nu för tiden..
    För Cameleon är det en stor höjning bra bit över 9000 kommer Cameleon att kosta. Men Bee höjs bara med typ 45 kr lr liknande om jag minns rätt. Inga nyheter annt än Paul Frank i April.
  • Stargirl
    Mamisita skrev 2009-02-24 12:00:22 följande:
    stargirl: oj då! Någon skillnad på vagnen? Så då ska man bunkra upp med ett litet lager nu då Kajsan: älskar brunt så jag säger brunt...
    Nej, men precis som andra varor typ Hästens sängar, värmepumpar (två produkter som jag kan relatera till) så höjer de priserna då och då. Just nu höjer ju många varor priser pga ökade produktionskostnader. Vissa varor höjer ju priserna varje år.
  • Stargirl
    Villemina: Jag tycker att Bee är mer en riktig vagn än en sulky. Hade absolut kunnat tänkt mig att ha en nyfödd i en Bee om den funnits då (med en sånt babyinlägg eller en lift). Vi älskar våran Bee och tycker den är superbra vagn. Men förstår din oro. Kolla efter begagnad Bee vagnar? Ibland gör man fynd då vissa inte vet vad man kan få en Bee såld för
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2009-02-24 16:32:58 följande:
    Om någon har både cam o bee kan jag informera om att bees åkpåse sitter toppenbra i en cam oå!! Vet dock inte om cam;s sitter bra i bee, det borde den väl göra men behöver ju inte knäppa alla knappar
    Hur funkar det med bältena från sidan? Det finns väl inga sånna hål?
  • Stargirl
    straw2008 skrev 2009-02-24 16:37:13 följande:
    Jag har en bee-åkpåse o den selen kommer ju både uppifrån o från sidorna så jooo.. det funkar! Men just selen har jag inte satt fast än faktiskt! Men selen på bee o cam ser ju likadan ut så det måste funka! ??
    Nej den ser inte likadan ut. Cam selen går att ta isär så man stoppar in selen i hålen på sidan och mellan benen och över axlarna. Sedan kopplar man ihop dem efteråt. Bee selen sitter ju i ett stycke förutom den mellan benen. Jag tänker att man inte kan dra igen blixtlåset på åkpåsen om man har selen på barnet i Bee. Eller tänker jag fel då?
  • Stargirl

Jag har fått några icke obekräftade uppgifter. Selen går att byta ut mot en längre sele med lösa axelkuddar. Man ska kontakta [email protected] och då får man stå i kö för att få en ny sele som ska vara 20 cm längre då de ska få in service selen snart.

• Stargirl
    Genuin skrev 2009-02-28 18:15:03 följande:
    Bumpa Bugaboo bee upp och ner för trappor?Jag har förstått att man inte skall göra det (särskilt inte med barn i) och har hittills inte gjort det men skulle vara tvungen om jag tar närmaste tunnelbana här eftersom det inte finns hiss... Är det någon som brukar göra det ändå och upplever att det fungerar bra?Är det någon som vet varför man inte skall göra det?
    Jag gör det när det behövs. Inga problem.
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!