Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo BEE tråden nr 2!!

Kajsan skrev 2009-03-01 08:52:20 följande:
    Oh, går det att skriva på svenska? Eller ska man ta engelska?Jag behöver verkligen längre sele, hatar selen!
    Engelska.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2009-03-01 08:56:17 följande:
    Shit pommes! Då är det ju kört Du har ingen aning om vad de skulle kosta?

Nej det kostar inget. Det är en reservdel.....super bra. Du berättar bara hur ditt barn inte får plats i selen och önskar att få en ny längre sele om det finns. Så får du det.....eller får stå på kö att få en.

Typ så här.

Dear Bugaboo service department.

I have a Bugaboo bee with serial number xxxxxxxx. I am not happy with the harness of the stroller. It is too short. My child does not fit in to it anymore and she is just 1 year old and during the winter with a winter suit it is impossible to fasten it around my child
    (eller vad ni nu vill skriva). Is it possible to exchange the parts so I can make it longer in any way? Please let me know since I´m very happy with the stroller and want to continue to use it.

Kind regards

xxxxxxx

• Stargirl

Eller så här...... (för er som beöver lite hjälp)

Hello Bugaboo service

I own a Bugaboo Bee stroller with serial number xxxxxxxxx. Is it possible to exchange the harness to a longer one? My child is alredy too big for the harness and I can not use the stroller due to this. Please let me know if and how I can make the harness longer.

Kind regards

xxxxxx xxxxxx

• Stargirl
    villemina skrev 2009-03-01 13:54:56 följande:
    Veronica30 skrev 2009-03-01 12:31:53 följande: Ja, nu står Been här hemma på parad-plats i köket! Hämtade den på Toddler häromdagen, det blev en blå. *kär*Har hunnit prova den två dagar nu och ännu sålänge har jag många plus men bara ett minus: avsaknaden av fotstöd när vagnen är föräldravänd... Nu är det inga problem, eftersom sonen bara är 9 månader (han sitter som en skräddare nu, nästan, som om han satt på golvet, alltså), men när han är 1,5 år eller nåt, då kommer ju benen att dingla i luften... Kanske inte speciellt bekvämt...? En annan sak kom jag på nu: ryggstödet känns inte som att det är i ett bekvämt sittläge när det är helt uppfällt, det lutar ganska mycket... Sonen halvligger, liksom. Fler som reagerat på detta och vad hittar ni på för att kringgå dessa "problem"?En fråga: är det ok att gå i trappor (4-5 steg) med vagnen...? Det känns konstigt att handtaget inte har någon naturlig spärr (tänker på min gamla Brio Nova med höj/sänkbart styre, det är av en helt annan sort) och det kanske frestar för mycket att dra upp för en trappa...? Annars gillar jag vagnen, det verkar vara bra kvalitet.
    Eftersom man kan justera längden på fotstödet så tycker jag inte att det inte spelar ngn roll att det inte finns fotstöd. Dottern på 2 år sitter fortfarande helt rakt ut med benen. Bara skorna tittar utanför. Kanske till sommaren så drar jag in sittytan till kortare och då kommer kanske fötterna ner till fotstödet.
    Jag drar upp vagnen ibland för trappor utan problem. Men oftast undviker jag det med vagn om jag kan. Åker hiss eller ramp.
  • Stargirl

Så här ser det ut när dottern sitter i sin Bee. Ingen störs av att det inte finns fotstöd närmare. Om jag drar in sittläget till minsta möjliga kommer kanske fötterna ner......men har inte testat då det inte känns som att det behövs ännu.
  • Stargirl
    villemina skrev 2009-03-01 14:07:36 följande:
    Stargirl skrev 2009-03-01 13:58:49 följande: Tack för ditt svar! Vad säger du om sitt-läget? Har du funderat på varför det inte är mer 90 grader-likt...?
    Nej det är inte som på våran Cameleon. Alltså 90 grader. Inget som stör mig direkt men hade önskat spikrakt sittläge. Har funderat vad det beror på men kanske ngt med stabiliteten, tyngdpunkten lr liknande.
  • Stargirl
    Lobro skrev 2009-03-02 17:48:57 följande:
    Var på baby-barnmässan i GBG i helgen och fick äntligen ta ut been igen som stått i källaren några veckor nu Sonen gillar verkligen inte selen men innan vi åkte flyttade jag de vita seleplupparna till hålen längst ner så han bara har den runt magen och mellan benen nu och inte behöver sitta fast sådär bakåtlutad!! Gud va bra det funkade!!Jag vill ju ändå att han ska sitta fast lite för när han blir arg och inte vill sitta i vagnen försöker han trycka sig ur framåt och det vore ju inte så kul om han lyckades med det mitt i gatan!!Nu trivs han iaf bättre i vagnen!
    Man kan tydligen byta ut selen mot en längre om man vill.....har jag iaf hört.
  • Stargirl
    ami skrev 2009-03-04 00:27:17 följande:
    Visst kan man fälla ihop den fast sitsen är bakåtvänd? Men hur? Orkar inte leta rätt på instruktionsboken..
    Jadå....du måste dra sitsen emot handtaget och sedan fälla ihop. Den vita grejen där du justerar ryggläget den ska hela vägentill vänster. Då kan du dra ryggstödet emot handtaget och fälla ihop vagnen.
  • Stargirl
    ami skrev 2009-03-04 17:13:58 följande:
    ?Nu lossade jag sidgrejerna och fällde ner till liggläge, bort från handtaget, lossade sitsen och vek upp den. Fällde sen ihop vagnen, det gick men krångligt och inte lika smäckigt lätt som när den är framåtvänd. De lossade sidgrejerna fastnade lite överallt. . Fel sätt va?Ifall jag tar ryggstödet MOT handtaget tar själva sitsen emot varukorgen och vill inte fälla ihop sig..
    Nej nej, du behöver inte lossa på sidgrejerna som man gör när man ska vända på sittdelen. Bara att fälla fram ryggstödet emot handtaget och sedan fälla. Jätte enkelt, men svårt att förklara.
  • Stargirl
    ami skrev 2009-03-04 17:13:58 följande:
    ?Nu lossade jag sidgrejerna och fällde ner till liggläge, bort från handtaget, lossade sitsen och vek upp den. Fällde sen ihop vagnen, det gick men krångligt och inte lika smäckigt lätt som när den är framåtvänd. De lossade sidgrejerna fastnade lite överallt. . Fel sätt va?Ifall jag tar ryggstödet MOT handtaget tar själva sitsen emot varukorgen och vill inte fälla ihop sig..
    Sidan 14 i bruksanvisningen som är länkad till här ovanför hittar du förklaringen hur du ska göra.
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!