• Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!
  • Lille Mammsen

PS måste väl info dom att butiken slutat sälja bugaboo och hänvisat mig direkt till dom (va precis vad butiken gjorde) !!

Stargirl skrev 2009-03-18 08:52:38 följande:
    Ok här kommer det igen Dear Bugaboo Service staff.I have a Bugaboo Bee with Serial number xxxxxx. The handlebar on the right (?) side is not stuck but glides up when unfolding. What can I do? Can you help me?I bought my stroller from shop xxxxx, date 1 february 2009.Kind regardsxxxxxx
  • Stargirl
    Lille Mammsen skrev 2009-03-18 09:01:26 följande:
    PS måste väl info dom att butiken slutat sälja bugaboo och hänvisat mig direkt till dom (va precis vad butiken gjorde) !!
    The shop Haven where I purchased my Bugaboo Bee stroller has stopped selling Bugaboo and sent me direcktly to your service department.
    *~Två blåbär och ett lingon~*
  • Lille Mammsen

Hur lång tid brukar det ta innan man får ett svar på sitt mail som är skickat till Bugaboo (service) ??

• arkeologitjejen
    Lille Mammsen skrev 2009-03-18 07:32:13 följande:
    Jo,men måste reklamera till bugaboo...på engelska *suck*,för butiken har slutat me bugaboo! '
    Spelar ingen roll att butiken slutat med Bugaboo. De är skyldiga enligt konsumentköplagen att hjälpa dig. Om du inte får hjälp direkt från Bugaboo så gå tillbaka till butiken för du har reklamationsrätt i tre år.
    Mamma till Linnea, född mars 2008.
  • Lille Mammsen

Inte enligt butiken Haven iallafall.........

arkeologitjejen skrev 2009-03-18 11:58:24 följande:
    Spelar ingen roll att butiken slutat med Bugaboo. De är skyldiga enligt konsumentköplagen att hjälpa dig. Om du inte får hjälp direkt från Bugaboo så gå tillbaka till butiken för du har reklamationsrätt i tre år.
  • Stargirl
    Lille Mammsen skrev 2009-03-18 12:07:32 följande:
    Inte enligt butiken Haven iallafall.........
    Konsumetköplagen kan inte butiken rå över. De har ansvaret för reklamationerna tre år efter de sålt varan.
    Jag misstänker att Bugaboo slutat att sälja till Haven som är sura och vägrar göra reklamationer. Kan det vara därför Bugaboo service avdelningen gör deras reklamationer?
  • Lille Mammsen

JaHa...dom sa iallafall att jag fick vända mig direkt till Bugaboo,kommer jag bollas fram o tillbaka nu *suck*

Stargirl skrev 2009-03-18 12:35:47 följande:
    Konsumetköplagen kan inte butiken rå över. De har ansvaret för reklamationerna tre år efter de sålt varan.Jag misstänker att Bugaboo slutat att sälja till Haven som är sura och vägrar göra reklamationer. Kan det vara därför Bugaboo service avdelningen gör deras reklamationer?
  • Lobro

Åh nu verkar det som att våren äntligen är på ingång!! Ska snaaaart plocka ut min bee från källaren!
    Har 18 dagar kvar till beräknad förlossning!
    Sonen fick åka rosa bugga när vi var på mässan i GBG men nu kommer det nog bli lillan som får åka nästa gång när hon tittar ut!!

Funderar starkt på att köpa en blå suflett men det får nog fortsätta vara en fundering ett tag till...

• arkeologitjejen
    Lille Mammsen skrev 2009-03-18 12:38:07 följande:
    JaHa...dom sa iallafall att jag fick vända mig direkt till Bugaboo,kommer jag bollas fram o tillbaka nu *suck*
    Med tanke på att du köpt en vagn för ca 5000 kronor så vänd dig till konsumentvägledaren i din stadsdelsnämnd. Du har rätt att få hjälp av butiken precis som jag sagt tidigare. Om du inte får hjälp av butiken kan du göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden. Du ska INTE behöva vända dig till Bugaboo. Du har en kundrelation med butiken, inte med Bugaboo vilket gör att de enda du ska behöva vända dig till är butiken. De skall göra allt jobb åt dig i form av kontakt med tillverkaren etc. Stå på dig!
    Mamma till Linnea, född mars 2008.
  • Stargirl
    arkeologitjejen skrev 2009-03-18 14:50:47 följande:
    Med tanke på att du köpt en vagn för ca 5000 kronor så vänd dig till konsumentvägledaren i din stadsdelsnämnd. Du har rätt att få hjälp av butiken precis som jag sagt tidigare. Om du inte får hjälp av butiken kan du göra en anmälan till Allmänna reklamationsnämnden. Du ska INTE behöva vända dig till Bugaboo. Du har en kundrelation med butiken, inte med Bugaboo vilket gör att de enda du ska behöva vända dig till är butiken. De skall göra allt jobb åt dig i form av kontakt med tillverkaren etc. Stå på dig!
    Jag håller med dig till fullo. Men om Bugaboo erbjuder sig att ta hand om ärendet och skicka nya delar så skulle det inte göra mgt ngt och slippa gå till sur personal som vägrar att hjälpa till. Haven har verkligen sur och otrevlig personal.
Svar på tråden Bugaboo BEE tråden nr 2!!