Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Hon väger 5,5 kg nu, men länge vägde hon 4 kg, fick ge henne specialfoder för att hon skulle gå upp i vikt, för hon var för mager...

Engelsk cocker spaniel är det jag vill ha.

Jo, han är glad över att se att det finns andra i världen än honom som är små :)

• Riskiflickan
    passau skrev 2009-03-10 18:50:30 följande:
    skönt att d snart är dags igen d iaf ;) skriver på mammas mini mini dator så d e lite trångt mellan tagnenterna... var på antenatal... kortfattat, inga SD, inte börjat öppna sig, fostret +8% =1650g i v.31 typ... läk trodde d skulle sluta på närmare 3900g vid v.40... inte ss alls=jobba 100% med massa SD så fort jag ställer mig upp... alla andra ssk får HP men jag kan inte söka... men men så är det iaf... ska ju till SMVC nästa v. så får vi se vad som hänt till dess...
    Usch, sånt här gör mig upprörd, jag har själv fött väldigt för tidigt och förstår inte läkare (eller FK för den delen) som inte kan sjukskriva om det behövs... de är alldeles för restriktiva... visst, de säger att graviditet inte är en sjukdom, MEN, man måste ju ändå få behandling för sina symtom, för de är ju tecken på att nått inte är bra... som att man ex stressar för mkt eller lyfter för tungt :( grrr.
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2009-03-10 22:40:28 följande:
    Det känns jättebra! Aldrig fallit helt för den jag ska byta bort riktigt. Får en toppen söt dockvagn istället En 70-talare. Och jag tror hon jag byter med blir nöjd oxå, för 50-tal är mer hennes grej än 70. Så vi är tvärt om, ett byte känns motiverat Dum fråga, men hur ser symbolen för ej torkskåp ut? Och hur vet man att kläderna tar skada av det?! På vårt dagis slängs allt in, inte tänkt på om didrikson tål det. Eller jo, funderat liote har jag, men inte mycket att göra åt ändå alltså.
    en ruta med ett kryss
  • Riskiflickan

Fröken Småland skrev 2009-03-11 09:41:27 följande:

Vad fin den var! Jag älskar brunt till ytterkläder, men det är en skaloverall jag vill ha. Varför gör inte polarn den i brunt?
    jättesynd att de inte gör de längre. Jag fick en brun vindoverall från PoP av min svärmor som min man haft när han var liten, jättesnygg, synd att den inte görs längre... kommer bli trist när lillen växer ur den :(
  • Riskiflickan
    Kavat skrev 2009-03-11 16:01:04 följande:
    Sådärja. Nu har jag ringt och ringt. Snabb resumé. Jag ska till hudläkare på lördag. På måndag får jag reda på när gastroskopin blir hoppas jag. Hon skulle försöka få in mig den 23 eller 25/3. Jag måste äta gluten fram tills på söndag (det visar 14 dar efter) och det gick bra att söva mig. *pustar ut* Så nu väntar jag bara på provsvaren från testerna också.
    Skönt att du får bli sövd under gastroskopin och att det blir såpass snart, min fick de avbryta för att jag blev totalt hysterisk.... ska också kräva det om det blir aktuellt igen!!
  • Riskiflickan

Fröken Småland skrev 2009-03-11 22:45:40 följande:

Hahaha, nu skall ni få höra något helt otroligt! Tidigare idag var jag inne på en websida som säljer barnkläder, vill inte säga vilken men det är inte någon av de större, ni har förmodligen inte hört talas om den. Jag upptäckte att det är ett danskt företag som ligger bakom den, och översättningen till svenska var inte så vidare upphetsande precis. I alla fall så skickade jag dem ett mail idag där jag korrigerat översättningen av deras text och så passade jag på att erbjuda mina tjänster som korrekturläsare/översättare, mot en blygsam ersättning gärna i form av barnkläder. Nyss fick jag ett svar att de var mycket intresserade, och så frågade de hur mycket jag tyckte att ett nyhetsbrev kunde vara värt, de skickar ut några i månaden. Vilket extraknäck det skulle kunna bli!
    fantastiskt :)
  • Riskiflickan
    Kavat skrev 2009-03-12 09:52:49 följande:
    Varför gjorde du en från början? Du har kanske berättat, men jag minns inte. För övrigt verkar det inte vara några fel på ämnesomsättningen eller njurarna, men jag har inte fått närmare detaljer. Skönt givetvis om man slipper medicinera hela livet, men man blir ju lite orolig för varför jag svullnat upp och varför jag mår skit. Inte fasen kan väl celiakin göra allt? I och för sig tar ju inte näringen och vitaminer upp i kroppen och ja, då kan man tydligen få bristsjukdomar också... Jaja, ja, läkaren skulle återkomma idag. mamma2003, heja dig! Vad kul det lät!
    Jag hade massor av problem med magen, så de skulle göra en gastroskopi (som de fick avbryta) å så gjorde de en coloskopi också. Visade sig att jag har nån av diagnoserna ulcerös colit eller morbus crohn, vilken vet de inte... men den är läkemedelsutlöst av nån av alla mediciner jag äter för min reumatism :( men men....

Jobbigt det där med alla symtomen, hoppas att de en gång för alla hittar vad det är, annars kanske du kan vara med i "diagnos okänd"... de verkar ju lyckas bra :)
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2009-03-12 12:04:08 följande:
    jag sitter och klurar på om jag ska gå en sväng i det fina vädret. och om jag ska våga mig på att gå bortåt stan, det är fint och finns park o så. Men jag vet inte om jag vill bli sedd av för mycket folk när jag har hunden på fotstödet av vagnen, ser ju ut som jag inte låter min stackars hund gå själv bara för hon är liten, man ser ju kanske inte att det är en valp på håll. bekymmer, bekymmer Men ändå
    bättre i vagnen än i en handväska på armen... det är mkt värre tycker jag :)
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6