-
Jag har sytt så ögonen blöder. En dopgåva bestående av tre plagg å så håller jag på med en klänning som jag ska ha på mina föräldrars bröllop... de ska nämligen gifta om sig efter att ha varit skilda i TRETTON år!!! knäppt... sen har jag sytt ihop två duschdraperi eftersom ett inte räcker här och så har jag påbörjat en lagning av jacka där dragkedjan gått sönder... PUST :) nu tar jag rast!!!Lokatt skrev 2009-03-13 20:20:01 följande:ja, vad gör ni allihop? Ni ska ju skriva massor så vi har något att läsa ju! Jag är just inkommen från kvällspromenaden som vanligt. Nu ska jag titta på lets dance *tönt* men jag lär sitta här i reklamerna ändå, har ju numer tv`n o datorn i samma rum. tvätt dag idag oxå, är det verkligen normalt att behöva köra 9 stora tvättmaskiner!? hann med 5 bara, så det blir mer imorgon -
Fröken Småland skrev 2009-03-13 20:43:01 följande:
Häftigt med omgifte!Ja, i dessa tider när alla går ifrån varann så har de hittat tillbaka :)
Ja, jag ska lägga upp en bild när den är färdig, den ligger färdigutklippt här iaf :) -
Jo, det är roligt. Pappa har varit gift emellan med sitt "vänsterprassel" som orsakade skiljsmässan, men nu har de hittat varann igen å skall gifta om sig :)Lokatt skrev 2009-03-13 20:44:25 följande:ojojoj det var välldigt! en klänning till dig själv oxå? spännande! Dopgåvan var det de där som var sötare än vanligt eller hur du sa? Lustigt med föräldrarna, men kul?
Klänningen blir fin tror jag, i linnetyg.... :) å dopgåvan var puttenuttigt... en hängselklänning i rosa babymanchester med blommor på, body med kuverthalsöppning i rosa med blå kantband och byxa med hel fot i ROSA :) velour med ljusblå mudd i midjan.... väldigt gulligt, har nog aldrig sytt nått så gulligt tidigare tror jag :) ska försöka lägga upp bilder imon på det. -
Puh, ibland är småbarn verkligen en kraftansträngning :) nu har jag lagt upp bilderna på kläderna i galleriet iaf... :)
-
Tack :)passau skrev 2009-03-15 08:34:04 följande:jätte fint! -
Fröken Småland skrev 2009-03-15 10:08:37 följande:
Wow vilket proffs du är! Ljuvliga grejorTack... hoppas att lilla tjejen som ska få kläderna i dopgåva blir glad... eller ja, hennes föräldrar rättare sagt... hon bryr sig nog inte så mkt :D -
Lokatt: Tack :)
Nifelheim: Fy då, han borde fått ett högre straff med tanke på att han ville slå ihjäl.... låter som rätt lindrigt straff han fick i mina öron... men men... svenska rättsväsendet är ett skämt...
En granne till mig som slog halvt ihjäl sin tjej (jag tillkallade polis), han fick, trots väldigt synliga skador på tjejen, 50 timmars samhällstjänst. Däremot så kallade han en busschaufför för "svartskalle", vilket busschauffören anmälde och då fick han 100 timmars samhällstjänst för det... vad är värst lixom... skällsord eller slå halvt ihjäl nån.... :( -
Fröken Småland skrev 2009-03-15 16:11:03 följande:
Låter som en sympatisk kille...Mycket.... nedgången alkis vars mamma betalade bostaden så han kunde ha nånstans att bo, gillade att hotas... efter rättegången fick jag å min man flytta, fick en annan bostad i annan del av stan (vi bodde i hyres i GBG då) av hyresvärden eftersom de inte kunde flytta på honom tydligen... -
Oj vilken fin velour mjukatyger har fått in.... *gilla* måste nog också trotsa mitt tygstopp... :)Lokatt skrev 2009-03-15 20:22:58 följande:vad gör ni tjejer (och kille för den delen med ) ?? Jag sitter och funderar på om jag ska våga börja med väskan eller om minstingen kommer vakna och jag tappa koncentrationen sen. Idag har vi haft stårålande väder med förkänningar om våren. Hela familjen med bägge hundar tog prommenad tillsammans. Det händer allt för sällan, att man tar sig tiden att tillsammans göra såna grejer. Det är ju oftast planerade aktiviteter eller städning och laga mat när man är tillsammans alla. Så det var mysigt Mjukatyger har fått in velour i regnbågsfärg! Funderar på att trotsa mitt köpstopp och köpa lite Tänker mig enfärgade tröjor i olika färger med regnbågsarmar till barnen. Vad tycker ni? kan man bryta stoppet för en sån grej?! -
Lokatt: men hon hade lagt på en rejäl summa på det "vanliga" priset... om man handlar på Andersson och hjalmarsson i Ulricehamn så kostar ju kalikå randig och enfärgad 130 kr m såg jag just... synd att de inte har postorder... det är ju rätt stor skillnad på 130 å 189 kr/m