Fröken Småland skrev 2009-03-20 08:44:45 följande:
Vipera, det döljer sig ju en riktig kvinna där under transa-masken Visst har du rätt i att ÄL kan hoppa över, ungefär två gånger per år är normalt och det är ju inget som man märker om man inte är test-fascist som jag. Problemet för mig är att jag ammar och är rädd att min ÄL inte kommit igång alls sedan jag fick barn. Och det är ju rejält bekymmersamt eftersom jag hemskt gärna vill ha ett till, allra helst utan att behöva sluta amma riktigt ännu. Varför kan man inte bara köpa dem på Postorder?
Apropå det där med att inte bli gravid under amningen,...det tog min mans kusin på allvar och inom några månader efter första barnet var hon gravid med nummer två...utan att fatta hur det kunde hända... och oj vad hon gnäller om hur jobbigt det är att ha två småtjejer så tätt..hon får aldrig sova osv... :) hon trodde verkligen det var ett preventivmedel att amma... men tydligen inte :D
Å mellan mig å min bror å mellan mina andra två syskon är det 13 månader å amningen var på G samtidigt som graviditet...så det tror jag inte på det där med amning å skydd mot graviditet!!