Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Rött hår är jättefint, min man är rödhårig (sådär mörkt rödhårig å megatjockt hår) å jag tror nog min lille plutt blir rödhårig, ser inte bättre ut :D

Själv är jag ju megablond, men har provat att vara rödhårig, svarthårig, brunhårig, morotsfärgad, lilafärgad :D kort frisyr med spikes...heh... men nu är det långt å blont...mina dagar som rebell är nog över nu :D

• Riskiflickan
    Asereht skrev 2009-03-18 10:13:30 följande:
    Jahaja, nu på morgonen började både mellanbus och minibus dagen med att kräkas. Minibus bajsar dessutom vatten. *trött* Skitskum jäkla maginfluensa. Först kräkning sedan ingenting i två och en halvdag sedan går det lös utav helskotta! :(
    Säkert vinterkräksjukan, den håller på så i år... är SÅ GLAD att jag inte jobbar just nu när alla avdelningar har intagningsstopp på sjukhuset pga detta typ...
  • Riskiflickan

Fröken Småland skrev 2009-03-18 11:24:59 följande:

Vad vet man om de negativa effekterna av silver för den mänskliga kroppen?
    Jag såg ett program där det var en gubbe som tagit för mkt silver och han hade fått en annan hudfärg.... men då snackar vi MKT silver varje dag typ... han vart nästan lite blålila i huden...
  • Riskiflickan
    Vipera skrev 2009-03-18 21:18:06 följande:
    Jo det finns en amerikans politiker som drog i sig en grå silverjongröt varje dag i mängd. Han var fobisk mot sjukdomar och tillverkade helt fel samt spårade ur med detta. Var det han tro? Självklart finns det fall men jag vet bara han och en äldre dam som finns på gamla foton. Men damen fick den äldre malda formen som inte alls är att rekommendera så jag räknar inte henne. Men jämför man detta med de som får biverkningar av antibiotika och liknande så är det något lättare att hitta exempel...
    Jag vet inte om det var han, men i vilket fall så överdoserade han ju friskt, vilket han ju också berättade. Måttlighet är väl bäst och jag tror säkert att det fungerar i väl övervägda doser.... alltså inga shots till frukost med silverjoner i varje dag :D
  • Riskiflickan
    passau skrev 2009-03-18 21:53:25 följande:
    nu ska jag gå å knyta mig, städa lite efter mig oxå kanske ska joba heldag i morgon på VC, ska bli intressant... ska ha fått definitivt besked på snitt nästa v. men d känns som jag redan vet utgången... ge gärna tips på vad jag kan göra för att få igenom det... C U girls
    Du kanske redan har skrivit anledningen, men varför vill du ha snitt? Har det varit krångel tidigare?
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2009-03-19 14:44:25 följande:
    behöver råd! ska antagligen sy en beställning på en väska, en i retrostil till en 60-talsvagn, lik den här :   men med långa axelbandsremmar. I det här retrotyget: Innsidan uppdelad i två fack. Vad tar man för pris??!!
    Typ 200 plus tygkostnad är väl rimligt...
  • Riskiflickan
    passau skrev 2009-03-19 18:45:31 följande:
    har litet ingångsmått i bäckenet och S kom inte ut efter att ha varit fullt öppen i 6h, utan fick snittas ut... jag är itne sugen på 19h utan resultat igen... då blev d akutsnitt med en del komplikationer,,, har dessutom varit sjuk sedan nov. så kroppen e rätt trött nu... = tror inte den orkar både snitt och vag. förberedelse om ni förstår vad jag menar... sedan har man ju två som man ska ta hand om hemma... därför vill jag ha snitt*L*
    Verkligen konstigt att de ska vara så restriktiva med snitt när det ligger sådana här saker bakom, men kanske är det delvis för att de vet att om man gjort två snitt så får man inte föda vaginalt och dels för att det är en stor bukoperation med ett kejsarsnitt. Jag själv personligen tycker ju absolut att man ska ha rätt att få ett snitt om man vet att man har trångt bäcken och att det blev så fel vid förra förlossningen, stå på dig!!! När du var på aurora, tryckte du riktigt hårt på rädslan inför förlossningen och hur kaotiskt det blev förra gången?? Om personen där inte förstod dig kanske du skulle försöka få träffa en annan för ytterligare utlåtande?
  • Riskiflickan
    passau skrev 2009-03-19 20:46:15 följande:
    Hon på Aurora var på min sida, tog 15 min hos henne, brukar ta 1h... så problemet är nog mer sjukhusets attityd...
    Trist, man ska inte behöva lida massor i onödan. Har två vänner som legat med värkar 40 timmar var typ innan det gjordes något...rena mardrömmen!!
  • Riskiflickan

Fröken Småland skrev 2009-03-20 08:44:45 följande:

Vipera, det döljer sig ju en riktig kvinna där under transa-masken Visst har du rätt i att ÄL kan hoppa över, ungefär två gånger per år är normalt och det är ju inget som man märker om man inte är test-fascist som jag. Problemet för mig är att jag ammar och är rädd att min ÄL inte kommit igång alls sedan jag fick barn. Och det är ju rejält bekymmersamt eftersom jag hemskt gärna vill ha ett till, allra helst utan att behöva sluta amma riktigt ännu. Varför kan man inte bara köpa dem på Postorder?
    Apropå det där med att inte bli gravid under amningen,...det tog min mans kusin på allvar och inom några månader efter första barnet var hon gravid med nummer två...utan att fatta hur det kunde hända... och oj vad hon gnäller om hur jobbigt det är att ha två småtjejer så tätt..hon får aldrig sova osv... :) hon trodde verkligen det var ett preventivmedel att amma... men tydligen inte :D

Å mellan mig å min bror å mellan mina andra två syskon är det 13 månader å amningen var på G samtidigt som graviditet...så det tror jag inte på det där med amning å skydd mot graviditet!!
  • Riskiflickan

Fröken Småland skrev 2009-03-20 15:45:27 följande:

Nej, generellt så brukar de flesta kvinnor kunna bli gravida ganska snart efter en graviditet även om de ammar. I mitt fall är det lite lurigt eftersom jag haft hormonspiral fram tills helt nyligen och inte haft någon mens. Därför vet jag inte om jag är en av dem där amningen faktiskt funkar som preventivmedel, att jag alltså inte har någon ÄL. Gynekologen som jag var hos förra veckan sa att man inte kan bli gravid när man ammar. När jag sa att jag känner flera som blivit det så sa han tykigt: Vad är det för bekantskapskrets du har? *saknar ord*
    Det kan ju ta ett tag efter hormonspiral innan ägglossningen är igång som den ska... för min del gick det fort efter att jag plockade ut min (hade haft homonspiral 10 år utan mens) hade typ 1 mens innan jag blev gravid, men det kan ta 6 månader innan det är igång som det ska också... så det bästa är nog om du försöker ta det med ro, svårt, jag veeet... :) oro och spänningar kan ju också försvåra att det blir något...
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6