Inlägg från: Riskiflickan |Visa alla inlägg
  • Riskiflickan

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Fröken småland: En del läkare borde aldrig fått sin legitimation... det är skrämmande vad en del håller på... tyvärr... skit i den läkaren!! Han vet uppenbarligen inte vad han talar om, men så har han ju aldrig ammat själv heller :D

• Riskiflickan

Nån som vet nån nätbutik som säljer reservdelar till bugaboo, behöver nya däck snart.... speciellt swirvelhjulen är väldigt slitna.... jag vet att kidzshop har, men de var så fruktansvärt otrevliga mot mig när de skickat fel vara till mig så jag vill helst inte handla där.

• Riskiflickan
    Lokatt skrev 2009-03-20 23:39:09 följande:
    Här har jag beställt en gång www.prismalek.se/  Nu börjar jag se slutet på väskan jag håller på med, det har varit det svåraste jag sytt hitills tror jag! Har verkligen öst på med detaljerna för att få till det så bra som bara går, bla har jag sytt i en tunn plastplatta i botten för att få stabilitet, resårband insydda i kantbanden på facken för att få lite resår där, mm. Och nu mätte jag just mitt kvarvarande kantband, det kommer inte räcka!! Tänk om jag inte får tag i lika!? Ska ge mig på jakt imorgon, hittar jag bara det så blir väskan klar imorgon.
    ska bli spännande att se :) själv håller jag på med klänningen, bara ärmar och fållningen kvar....
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2009-03-21 00:14:48 följande:
    konstigt!! Jag beställde mina swivelhjul där nyligen. kanske slut då?
    möjligt... synd iaf...

klänningen blir förhoppningsvis klar imon, om jag får tid att sitta... håller på att göra i ordning lillens rum med, han ska flytta in där till sommaren när jag ska börja jobba eftersom jag jobbar natt...

MEN... jag ser fram emot att se väskan, den är säkert kanonsnygg!!!
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2009-03-21 00:21:53 följande:
    kul att greja med lillens rum oxå ju Det är ju det där med tid till allt, förstår vad du menar jag lovar att visa upp den bara jag hittar kantband att sätta på. Jag har sytt i ett fuskmocka liknande tyg och så har jag slösat lite med mitt katvig tyg på vissa detaljer. Vart tycker du/ni det är snyggast att sätta loggalappen? Funderar på långt nere i höger hörn, det borde vara mest logiskt va? Eller på början av det breda axelbandet??
    Jag tror på långt nere i höger hörn, det blir den mest logiska platsen, syns bäst där också.
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2009-03-21 17:52:09 följande:
    Nu så.. svårt att få till kort. Halva buggan är i tvätten, men när den är komplett ska jag visa vad fint den hänger där på och hur bra färgen passade! Den är alltså i fuskmocka, har tunn böjlig plastplatta i botten, ringar för fäste i jujubekrokar, två stora fack och två små, med resår i fack-kantbanden.  klickbara de två
    Nu har du överträffat dig själv igen, fantastiskt fin!!!
  • Riskiflickan
    Lokatt skrev 2009-03-22 19:13:53 följande:
    Nu fick jag mail om utställningen på lördag, bara vi i vår hunds klass! Men jag börjar bli riktigt nervös! Fy, varför utsätter man sig för sånt? Min tanke var ju att min man skulle skrutta runt i ringen, men nu fick vi ju ingen valp/barnvakt, så jag får fjanta runt själv där! Roligare att bara titta på   *nervös*
    Det går säkert jättebra!! :)
  • Riskiflickan

Lokatt: vad för sjukdom?? måste ha missat det.... min hund är för social å ivrig :) hon är nästan tonåring i hundår å har verkligen tappat hörseln på allt jag lärt henne... :) men med godis blir hon världens fjäskfia... :)

Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6