Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Kavat skrev 2009-01-05 15:04:21 följande:
    Åh, vad arg jag blivit... Ring hit och kolla med dem också! Information om ditt läkemedel Du kan söka fördjupad information här, eller ringa Apoteket dygnet runt på 0771- 450 450.
    Alltså jag vet inte. Apoteket säger att man inte skriver ut Doxyferm till gravida kvinnor, medan doktorn säger att fosterskador bara blir om man äter de efter 4e månaden.
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2009-01-05 18:41:11 följande:
    NIF... inget paket!!
    Men... fan va dumt... Måste kolla i bilen i morgon så det inte ligger där då *skämmas i så fall* Har inte använt bilen sen juldagen Förvånad  så det kan ligga lite vad som helst i den.

Trainingpants har vi ett par, precis likadana fast mindre. Jag tycker att de är kanonbra, önskar att vi hade fler för det kissas ner kalsonger i parti och minut här hemma, han glömmer ofta att säga till eller vilja när man frågar men VÄGRAR ha blöja hemma. Trainingpantsen räddar ju omgivningen (typ soffan) från olyckor också
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    mamma2003 skrev 2009-01-05 16:29:31 följande:
    Nifelheim: Så här står det i fass om Doxyferm (tabletter 100 mg) Graviditet Risk för fosterskadande effekter. Använd därför inte Doxyferm under graviditet annat än på bestämd ordination av läkare.
    Jag vet. Har diskuterat saken med en annan läkare och det är tydligen bara i slutet av graviditeten det föreligger risk för skador. Då kan barnet få skador på emaljen och svagare skelett eller ngt sånt. Ska enligt de vara ofarligt i tidig graviditet så jag får väl lita på de helt enkelt.
  • Nifelheim
    mamma2003 skrev 2009-01-05 17:06:01 följande:
    Nu är spiralen alltså ute . Någon som har koll på när man är "fit-for-fight" igen? Så man inte har sex i onödan menar jag MOHAHAHAHA
    Ingen aning, jag har aldrig använt sånt, men ville bara säga att jag tycker att det är jättekul att ni ska försöka  
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2009-01-05 20:26:27 följande:
    vet du någon mer stans de finns att köpa? det fanns bara två inne där och så var de från 19kg, han väger 17,6. eller tror du det går? hur är storleken?
    Risken finns väl att det läcker? Pippilotta hade iaf förut, finns nog flera webshoppar som har. Babyproffsen här säljer de också.  Hmm tveksam ang storleken. Jag började med Elrics tidigare än att han hade "vikten inne" och då läckte det kiss i grenen och de satt inge vidare. Det GÅR ju, men jag hade nog satsat på att försöka hitta en i rätt stl ist.
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2009-01-05 20:35:58 följande:
    ok, tack. får försöka hitta. så dyra på ordinarie bara! man behöver ju flera, gärna fyra iaf.
    Alltså det kanske går ändå. Jag tittade nu och de vi har är 13-17 kg. De sitter helt okej nu tycker jag. Inte helt läckagefria, men det vet jag inte om de någonsin är. Elric väger mellan 12 och 13 kg.
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2009-01-05 20:39:13 följande:
    tack, välldans vad dyrt 46.5 på minidani känndes bättre tittade du på hängsel jeansen där? är ju 40%
    46.50? hur får du det till så billigt? Står väl 77 kronor? *förvirrad* Nää vi behöver inga brallor alls just nu. Han fick två par hängslejeans för inte så länge sen som jag sydde igen knapparna på.
  • Nifelheim
    Lokatt skrev 2009-01-05 20:46:20 följande:
    är 40% på alla priser ju! det fanns bara ett enda par kvar! jag köpte dom för att prova.
    Ahaaa, det visste inte jag. Åh va synd att det bara fanns ett par kvar (ännu mer synd att de inte fanns alls i Elrics storlek)
  • Nifelheim
    mamma2003 skrev 2009-01-05 20:51:41 följande:
    Nä, men jag
    Hihi
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6