Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6

Liten paus i möblerandet. Går bättre än jag någonsin kunnat hoppas på, men att det ska vara fint och städat till i morgon vetefan om jag tror. Vi är ju på dagis hela förmiddagen, mamma kommer direkt efter det och sen droppar det på. Nepp Elric fyller den 29e

Mamma2003: Hmm jodå, nu börjar det kännas okej i magen igen. Har ju inte blödit tillräckligt för att det ska vara ett "fullbordat" missfall, så antingen lever den eller så är det väl MA eller så. Hoppas på att den lever, men nu börjar jag bli lite rädd. Är jag verkligen beredd på bebis nu? Förvånad Ja inte nu då, men i augusti... Tur att man har tid på sig att bearbeta rädslan att det ska bli en rejäl chock med två barn.

Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim
    mamma2003 skrev 2009-01-18 16:32:16 följande:
    Nif: Då kanske vi kan börja hoppas igen? Visst var det den 21 du skulle dit, det blir på onsdag. Hoppas hoppas! Hur gick det förresten med en röda Frog-klädseln, det löste sig aldrig med spännet på selen va? Har du kollat med kidzshop om man kan köpa dem lösa? Ett annat tips är väl om man kan komma över en galet billig solblekt klädsel som i princip ändå skall slängas och plocka reservdelar på den. Fast lite långsökt är det allt...
    på torsdag. Hmm nej det löste sig aldrig. Enligt bugaboo så måste man isf köpa hela basklädseln. Det går inte att köpa som reservdel

Är lite inne på lokatts tips, men hur får man tag på en 5-punktssele då? Hmm säljs såna lösa?
    mamma2003 skrev 2009-01-18 16:34:10 följande:
    ... och så kan vi konstatera att unga fröken firar sin födelsedag imorgon *skvallerbytta*
    Hmm skvallerbytta *skälla på* Räcka ut tungan
    Det enda som är värt att dö för är att LEVA ! Frågan är! Vad får dig att känna att du LEVER?
  • Nifelheim

Krya på er Lokatt. Pestigt att vara sjuka ju. *tycka synd om*

• Nifelheim

Tack för alla grattisar

Vi "skolkade" från dagis idag. Haha nej det var att ta i, men jag var osäker på om Elric var sjuk eller frisk i morse. Han har nästan inte sovit alls i natt :/ Bara gnällt och gråtit så jag tänkte att han nog var sjuk, men när han väl fått sova av sig så var han piggare än någonsin. Hursomhelst hade varken han eller jag orkat med dagis idag så det var skönt att vara hemma. Blir tidig kväll ikväll så orkar vi i morgon

Lindadjo: va härligt att det gick så bra

• Nifelheim

Lokatt: Jag vet att jag är superseg på att svara nu, men alltså jag gick till mitt utlämningsställe och gjorde en efterlysning av paketet, är det fel? ska man ringa till posten istället? Gör såklart det också isf.

Mamma2003: Haha du är rolig du. Jag vill också ha både phil&teds och en team s4. problemet är bara att den senare inte går in i hissarna här, och förmodligen är de flesta småhissar samma mått. VÄGRAR ha vagn i barnvagnsrummet Vi får köpa hus helt enkelt isf   och får jag tvillingar vet jag inte vad jag gör. Elric GÅR ju inte att ha på en ståbräda. *panik*

Det var ngt mer jag skulle svara på också, men jag har helt glömt vad det var. Skrikandes Återkommer i eftermiddag. Idag ska jag en sväng på Pop när Elric är på dagis. Köpte en everestoverall på stadium igår, men den ska jag försöka lämna tillbaka och så kör jag på pop i år igen. *rädd för förändringar*

• Nifelheim

Idag hade Elric varit så arg vid läggning på dagis att han till slut kräktes ner ena dagisfröken Förvånad. Till slut tog de in en vagn som han fick ligga i och då somnade han iaf. Troligen var han helt övertrött för han hade gått runt och gäspat redan före 11 stackarn.

• Nifelheim
    mamma2003 skrev 2009-01-21 18:13:43 följande:
    Näe, vad tråkigt . Hoppas det blir bättre framöver. Min lillfis ville inte heller somna utan det tog en timme då han pendlade mellan att vara lite ledsen och "bara pigg". Lycka till imorgon. Vilken tid skall du dit?
    13.30, men dagis VÄGRADE ha Elric längre än till 14 så jag måste hämta honom 13 och ha honom med. Skitkul *suck* förmodligen lär de tvärvägra göra ngt vul då, för de har som regel att det aldrig får vara barn med på ultraljud. *suckar HÖGT*
  • Nifelheim
    Lindadjo skrev 2009-01-21 19:02:14 följande:
     Skojar du?!! Får du inte ha honom på dagis när du ska på vul? Visste de om att du skulle på det då eller? I såna fall är det elaka dagispersonal!!!!!
    2 av personalen åker till mexico idag, och vid 14 går ju alla 15timmars barn hem så då har de bara en personal kvar. Hon vill inte ha Elric kvar där iom att hon är själv och han inte är färdiginskolad typ. Ehm, ja ngt sånt var deras förklaring.
  • Nifelheim
    mamma2003 skrev 2009-01-21 19:13:51 följande:
    Näe! Kan du få med dig en kompis som kan passa honom en minut? Säg att du skall göra cellprov om du inte vill berätta. Skall förresten inte "grannen" med?
    Har tyvärr ingen kompis som kan. Den enda möjliga har tid på sjukhuset med sin son 15 minuter efter min tid Skrikandes "grannen" är inlagd på läkemedelsstudie så nää han får snällt hålla sig där och dra in pengar så jag kan köpa en dyr barnvagn sen
  • Nifelheim
    mamma2003 skrev 2009-01-21 19:32:01 följande:
    En bra man är en läkemedelsstuderad man Lämna på mammas jobb en snabbis?
    Hehe mamma jobbar 4 mil åt helt galet fel håll, så då måste jag hämta honom vid 12. Sen är det inte så värst barnvänligt där kanske. Nåja, jag får övertala de att jag inte bryter ihop även om det är ett negativt besked och ha med mängder med leksaker åt vilden
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6