• zasata

vad jobbigt, men dom har väl det under koll nu då o mdet blir samma sak igen?

jag är såååå teppt i näsan att jag dör. kan inte ens jobba just nu får liksom ingen luft och glömt mitt nässpray. Vilket gör att varje gång jag försöker svälja får jag en kväljning.

ååå mysigt med nyfödd.

• zasata
    Vipera skrev 2009-03-18 23:11:58 följande:
    Så vandrar vi OT vägen igen, tam tidi dam... När jag sedan skall ha klänning o allt då så behöver jag veta lite tekniska saker från tjejvärlden. För att sminka ögon behöver jag ögonskugga har jag listat ut , mascara till fransar förstår jag. Men vad har man "highlighter" till? Och vad använder jag för att svärta ögonbrynen? Jo, man skall väl ha sån där penna som man drar längs ögonenes kanter med... Ursäkta en amatör
    Det viktigaste är att du får ett bra underlag en jämn yta, som du sedan pudrar med ljust eller vitt puder (pudret skall inte synas) men det gör att du inte ser svettig ut och sminket fäster bättre sedan. Rouge är jätte viktigt, lägg den PÅ kindbenet inte under, under lägger man om man sminkar sig till man. Higligheter har du till att höja ögonbrynen, den skall vara ljus, tex ljuslila så tar du mörklila på ögonlocket men INTE längst in mot ögat. Ha gärna en kajal inuti ögonlocket det gör att ögat förstoras. Ögonbrynet tar du helst med ögonbrynspensel i en brun färg som passar dom ögonbrynen du har nu.

VAGNEN BLEV JÄTTE FIN!
  • zasata

ekorre: Ha det så trevligt!

det finnas mjukkajal som inte behövs vässas, men som inte är flytande som man skruvar upp i stället, den är väldigt bra. Ha gärna vattenfast. Om du tänker ögonfransarna, så är det en kant innanför där mot ögat, den kan man göra svart och sen maskara, för då makeras maskaran mer och ögat syns tydligt.

Varför skulle du sminka dig?

• zasata

men istället för att köpa smink också där, gå till nån som sminkar dig? Make up store tex tar ju 500kr + att du får smink du kan ge till ekorren sen så blir hon glad ;)

• zasata

tycket kognetivbetendetarapin var en bra idé! Tänk om det funkade på mig med...

Men ucsh stackaren, ja barn mår väl inte lika dåligt av det som vi gör. Har du kalrat dig? *sitter och äter mjölk choklad och mår illa*

Nu harj ag köpt nya mamma jeans så nu skall allt gå vägen hoppas jag. 11+0 i morgon-

• zasata

ja det är lite terapi, men jag vet ju att ni inte kan sitta mig i alla fall. Var inne på SMI hemsida och kollade statestiken igår på VKS har ni sätt den i år? Gör inte det annars..

Är du immun? Det är inte jag (gjort dna test)

Ja det är han tror jag, vi träffas ju tyvärr inte så mycket, men han verkar inte riktigt förstå att det är lika jobbigt denna gången som sist utan tycker att jag vet ju hur det är..

• zasata

fy vad jobbigt, men har dom kollat bäckenet nu? Skriver dom inte med att o mdet blir en lång förlossning så blri det snitt när du säger till?

passau skrev 2009-03-19 18:45:31 följande:
    har litet ingångsmått i bäckenet och S kom inte ut efter att ha varit fullt öppen i 6h, utan fick snittas ut... jag är itne sugen på 19h utan resultat igen... då blev d akutsnitt med en del komplikationer,,, har dessutom varit sjuk sedan nov. så kroppen e rätt trött nu... = tror inte den orkar både snitt och vag. förberedelse om ni förstår vad jag menar... sedan har man ju två som man ska ta hand om hemma... därför vill jag ha snitt*L*
  • zasata

men vilka idiot läkare! Min kompis födde barn för 3 veckor sen hon hade precis som dig. MEN hennes förlossning gick jäte bra denna gången.

passau skrev 2009-03-19 19:11:08 följande:
    problemet e väl mest att jag inte tror att jag orkar med både och en gång till... det tog 6 mån att återhämta sig... eftersom jag låg rätt många timmar med max värkstimulerande dropp och bara lustgas för att dom tog bort allt annat... fick svaret igår att dom itne bryr sig om ingångsmåttet bara utgångs och det är normalt... sen att S aldrig fixerade sig och med "lätthet" plockades ut efter 19h, spelar tydligen mindre...
Svar på tråden Kreativa barnvagnsnördars tillhåll del6