• Kaxmaja

Lets dance 2009

Snart börjar Lets dance och självklart behöver vi en tråd där vi kan följa det hela

I denna tråd diskuteras allt runt och omkring lets dance på en högst ovetenskaplignivå . Vi vet inte speciellt mycke om dans men de e kul att tycka och tänka ändå

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-02 14:41
    Deltagare
    Morgan Allning (Komiker)
    Mojje (Barnprogramledare)
    Hasse Aro (Programledare)
    Kitty Jutbring (BB deltagare, programledare)
    Linda Haglund (Löparstjärna)
    Magdalena Graaf (Artist, modell, författare)
    George Scott (Boxare)
    Magnus Samuelsson (Stark)
    Carl-Jan Granqvist (Krögare)
    Isabella Löwengrip (Blondinbella)
    Laila Bagge (Jurymedlem i Idol)
    Elisabet Höglund (nyhetsankare)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-16 20:41
    Mojje har ersatts av Niclas Wahlgren
  • Svar på tråden Lets dance 2009
  • annsedi
    My05 skrev 2009-03-27 23:24:32 följande:
    Instämmer helt-"Folk"   röstade på personen Magnus inte bästa dansparet....trist...tycker jag...Tycker också att M verkar vara en trevlig person men inte 17 är han bättre dansare än Laila eller Morgan för det.Popularitetstävling istället för danstävling.......Nog gnällt på't igen nästa år.
    Laila var HELT FANTASTISK, men... Jag röstade på Magnus för att jag tycker han gjort störst framsteg under säsongen! Han hade ju knappt satt en fot på ett dansgolv innan han kom till Let's Dance. Laila har ju musik, dans och artisteri i blodet.
  • Trynträ

Oj va förvånad jag blev över att inte Laila vann. Nu har jag inte följt Let's dance men de ggr jag sett litegrann så har hon ju varit outstanding jämfört med de andra. Magnus såg ju stel ut som en pinne de ggr jag såg så jag känner mig som ett levande frågetecken. Han måste verkligen ha gjort nåt extraordinärt på slutet såvida inte folk tyckte det var kul att ringa in och rösta på världens starkaste man.

• Trynträ
    ixus skrev 2009-03-28 07:16:48 följande:
    Inget ont om Magnus, när det är sådana här tävlingar när foket röstar så är det allmänt käntatt man inte alltid röstar på den mest kompetenta(den bästa) utan man röstar på sin favorit. Men måste säga, inte kan väl någon säga att Magnus faktiskt DANSADE bättre än Laila? Allvarligt alltså? Skit i utveckling och sånt där utan bara se på danserna... Jämför Lailas showdans med Magnus?
    Ja precis. Känns som Let's dance spelat ut sin roll. Det är inte tävling om vem som dansar bäst utan vem som vinner publikens hjärta mest dvs i popularitet. Hade varit bättre om det varit riktiga domare som röstat istället. Då hade resultatet blivit ett annat.
  • elegi
    Trynträ skrev 2009-03-28 09:57:29 följande:
    Ja precis. Känns som Let's dance spelat ut sin roll. Det är inte tävling om vem som dansar bäst utan vem som vinner publikens hjärta mest dvs i popularitet. Hade varit bättre om det varit riktiga domare som röstat istället. Då hade resultatet blivit ett annat.
    Fast då hade det inte varit ett underhållningsprogram som det faktikst är
  • modestyclara

jag tar inte heller så allvarligt på rättvise-aspekten...det r ju underhållning först och främst...

• Kaxmaja

Ja alltså hade typ Elisabeth vunnit hade vi kunnat börja klaga lite Men nu var det Magnus som vann. Ja jag ville att Laila skulle vinna men Magnus var ju knappast dålig han heller  

Dock hade min drömfinal varit mellan Morgan och Laila och Laila hade gått segrande ur den  

(¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Samuel 7/3-08 Lillebror BF 5/6 -09 ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • elegi
    modestyclara skrev 2009-03-28 10:17:16 följande:
    jag tar inte heller så allvarligt på rättvise-aspekten...det r ju underhållning först och främst...
    Ja annars hade dom inte visat det i tv eller isf hade det väl visats under sport eler nåt och då ahde iaf inte jag tittat
    Fö så håller jag med dig i ditt tidiagare inlägg
    Laila var riktigt bra men eftersom hon för det första har karriär inom musik så har hon ju lite rytm och sen hade hon ju ändå hållt på med dans (NEJ det är inte fusk ) men en liiiiten fördel Magnus bygger muskler och lyfter tuuunga tunga saker, han kanske iofs har gjort det i takt med musik vad vet jag men iaf så anser ajg att han har fått jobba hårdare för att komma dit han är idag men båda var värdiga vinnare, även Morgan var det. Men jag höll på Magnus just för att han hade förutsättningarna emot sig sen som bonus var det roligt att Annika äntligen fick vinna
  • modestyclara
    Kaxmaja skrev 2009-03-28 10:19:33 följande:
    Ja alltså hade typ Elisabeth vunnit hade vi kunnat börja klaga lite Men nu var det Magnus som vann. Ja jag ville att Laila skulle vinna men Magnus var ju knappast dålig han heller  Dock hade min drömfinal varit mellan Morgan och Laila och Laila hade gått segrande ur den  
    ja om Bettan vunnit hade jag varit upprörd *småler*
  • elegi
    modestyclara skrev 2009-03-28 10:21:41 följande:
    ja om Bettan vunnit hade jag varit upprörd *småler*
    Samma här...

Fast eftersom jag inte röstar och bor i Sverige så får inte jag klaga så då hade det blivit munkavle på *asg*
  • Trynträ
    elegi skrev 2009-03-28 10:10:12 följande:
    Fast då hade det inte varit ett underhållningsprogram som det faktikst är
    Hehe. Jag personligen tycker programmet är rätt tråkig så det är därför jag inte kollar. Men jag har svårt att se det som en tävling när den som är bäst inte vinner. Varför slänga bort pengar på att rösta på den som inte är bäst liksom.
Svar på tråden Lets dance 2009