Inlägg från: Buschiq |Visa alla inlägg
  • Buschiq

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Mamasnest skrev 2009-01-07 13:44:43 följande:

Skriv in din blogadress här och se hur mycket bloggen är värd: www.bloggvarde.se/ Sedan kan du se om den ökar i värde efter ett tag.
    Kul att testa :) Jag håller på med digiscrapping (gör freebies) och på min ena blogg blev det ca 17000:-, på den andra (min personliga blogg) blev det bara 2800:-

Efter att ha läst igenom hela tråden idag, puh, blev jag jättesugen på att ta tag i trixandet med bloggarna igen. Själv hittade jag inga såna där bra sidor när jag började så jag testade och testade att ändra i html-koden tills jag fick det som jag ville. Otroligt tidsödande, men skoj. :)

Här hittar ni mina bloggar: www.happy-digiscrapper.blogspot.com och www.my-attic-treasures.blogspot.com
  • Buschiq
    Svar på #283
    Jo, jag kan lägga till en länk till en annan sida där man kan hitta många bra trix och ideér till blogger :
    bloggerfordummies.blogspot.com/

Blogger for dummies, det kändes som en sida för mig *skrattar*
  • Buschiq

Mamasnest skrev 2009-01-07 18:27:39 följande:

Kul med engelska bloggar. får man fråga varför du skriver på engelska? Fler läsare? Min man är kanadensare så jag har funderat över de där översättarna som finns till en del bloggar... Kanske kunde vara kul för alla i Kanada att läsa med tänkte jag.
    Tja, eftersom jag skapade bloggarna för att dela med mig av mina freebies och de flesta digiscrapare kommer från USA kändes det ganska naturligt... Ibland känns det jobbigt, att kanske inte kunna skriva precis det man menar eftersom man inte kommer på det engelska uttrycket, men för det mesta funkar det bra. Däremot har jag inte velat bli för personlig eftersom det är en sån otrolig blandning av människor som läser.

Nu i dagarna drog jag igång en svensk, mkt mer personlig blogg där jag skriver om sambons otrohet och mina känslor kring det, men i den lämnar jag inte ut varken namn eller ort. Känns bättre så :)

Jag blev jätteglad att hitta länken till "the cutest blog" här, för så mycket enklare det blev med en fin bakgrund - nu kunde jag koncentrera mig på innehållet istället.
  • Buschiq
    pysselpussar skrev 2009-01-07 18:44:04 följande:
    funderar på en sak?på min blogg syns nu idag en liten verktygsgrej vid varje gadget, på "framsidan" Är det nån mer som kan se dom, och är det nån som vet hur man tar bort dom? Jag har inte ändrat några inställningar, men jag funderar på om det kan va mitt explorer som typ buggar?
    De där verktygen syns för att du är inloggad på din blogg, de är till för att du enkelt ska kunna göra ändringar. Logga ut och gå in på din blogg som besökare så ska du se att de är borta :)
  • Buschiq
    Svar på #301
    Nu måste jag fråga, vart är det ni försöker lägga in bilder? I ett inlägg eller i en gadget?
  • Buschiq

Millami skrev 2009-01-07 19:40:47 följande:

i texten försöker ja lägga in en bild....å näää ja måst vara knäpp men de kommer int nån bild...
    I texten, men i vilken text? Alltså, håller du på att redigera bakgrund och header, eller skriver du inlägg och vill ha fotot där, eller är det i texten i en gadget?
    Du får ursäkta om jag är trög och tjatig, men får jag bara veta det kan jag nog lösa resten - brukar gå när man får testa lite. :)
  • Buschiq
    Svar på #318
    Okej, att bara hämta en bild från din photobucket genom att använda den andra länken, direct link, och klistra in den i rutan "Lägg till bild-hämta bild från webben" funkar inte?

Eller blev det fel storlek då? ( tror jag blandar ihop inlägg i den här tråden *skrattar*)
  • Buschiq

Det finns ju även ett val i "lägg in bild-rutan" : liten, mellan, stor bild, men där har du redan gjort ditt val antar jag?

Själv brukar jag minska ner bilder till 700 pixlar innan jag laddar upp dem, då syns allt bra, men tar inte upp onödig plats. Det gör man enkelt i Office Picture Manager, men det tror jag ni pratat om här redan?

• Buschiq

Millami skrev 2009-01-07 19:55:55 följande:

de ha ja int testa ja ha tagi den tredje länken...??Tack iallafall lilla idisen...men hur gör du då?
    Nej, det är direct länken du ska använda!
  • Buschiq

Jo, en sak till ( ha ha tjatig jag är )
    När man laddar upp på photobucket kan man välja vilken storlek pb ska reducera bilderna till - bara välj t.ex. 640x480 så blir de lagom. Det måste man välja innan man laddar upp!

Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?