Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?
Jag sover inte *räcker upp en hand* (men ska nog krypa till kojs nu)
Var och kikade på din blogg och lämnade ett litet meddelande
Jag sover inte *räcker upp en hand* (men ska nog krypa till kojs nu)
Var och kikade på din blogg och lämnade ett litet meddelande
Isorfidien:
Jag såg på din sevenstar blog att du har ett hjärta som går över in på inlägg kolumnen. Är det något du fixat själv eller tillhörde det mallen?
Jag har letat html-kod för att göra så som en tok, men får inte till det. I min my-attic blogg ska det egentligen vara en dekoration uppe till vänster som ligger över min header, men jag gillade inte bilden utan ville byta. Hur jag än klipper och klistrar i koden funkar det inte, headern bara flyttar på sig för att lämna plats till dekorationen. Sååå irriterande!
Så - någon som vet hur man ska skriva för att få en bild att lägga sig över (åtminstone delvis) en annan eller åtminstone ligga ute på bakgrunden? Kan lägga till att min bakgrund är byggd av en återkommande bit mönster, inte en hel bild.
Kan lägga till att html-koden där dekorationen låg från början såg ut så här:
#gfx {
background: url() no-repeat;
float: left;
height: 140px;
margin-top: 12px;
width: 52px;
Någon som förstår det här med float?
Men, oj, vilken komplimang Den som såg så bra ut ändå!!! *skrattar*
Jag är ju egentligen mörkblond, men fick lust att leka lite - färga håret. Sånt man har tid med när man inte sitter klistrad vid bloggar hela dagarna ( så nu blir det ingen mer färg *skrattar*)
Isorfidien:
Du som lärde oss så fint att sätta in en signatur i blogginläggen... Nu har jag klurat ut hur man tar bort linjerna runt de bilder man lägger in, så man slipper en liten ram runt signaturen.
Ändra html-koden i Posts-avdelningen till:
.post img {
border: none;}
Byt alltså ut det som står ang border till none. Enkelt och snyggare
Om det är krångligt så lägg ut koden här ( den delen som heter post) så kan vi kika på vart du ska ändra.