Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?
Eller länk till större bild av koden: i38.photobucket.com/albums/e123/Buschiq/nyakommentarer.jpg
Eller länk till större bild av koden: i38.photobucket.com/albums/e123/Buschiq/nyakommentarer.jpg
Okej, för att krångla till allt - om nu någon försökt sig på det här med att visa senaste kommentarerna - så har jag hittat ett mycket enklare sätt!
Lägg till en feed-gadget och klistra in följande adress (fast byt till din bloggs adress):
http://yourblogname.blogspot.com/feeds/comments/default
Sen får du välja hur många kommentarer som ska visas, om du vill visa vem som skrev dem och när. Jätteenkelt!
Jag vill ju helst ha den jag hade tidigare, mkt snyggare, men kan inte hitta koden igen. Sånt är trist, men vad gör man... Jag får väl leta bland mina gamla sparade bloggmallar, den kanske dyker upp.
Så, jag håller med, så upphetsande var den inte - men funktionell i alla fall
Shupp Shupp:
Här hittade jag en tutorial som visar hur du lägger till en tredje kolumn. Den bygger på Minima template som du har i din blogg, så det borde inte vara några problem.
Är du osäker så skapa gärna en testblogg och lek med, själv tycker jag att min är ovärdelig, jag testar allt där först.
www.blogspottutorial.com/2008/07/tips-to-add-column-on-new-blogger.html
Photoshop/PSP/Gimp? Du behöver nog ett bildbehandlingsprogram till det där.
Om du inte har något är Gimp gratis och uppbyggt snarlikt photoshop elements. Inte alltför svårt att lära sig alltså.
Vad är problemet när du laddar upp bilden? För stor, för liten? Bloggen hittar inte bilden? Behöver den repeteras eller är den fixerad (en stor bild)?
Jag uppgraderade photobucket för att kunna ladda upp större bilder, det löste problemen för mig.
Är det en bakgrundskod från The Cutest du vill lägga in? Från deras tips om hur man gör egen bakgrund, gissar jag rätt då?
Jag tycker personligen inte att de funkar så bra då hela bakgrunden inte täcks om man har en lite större skärm ( de flesta av ens läsare har ju kanske inte det, men det stör mig i alla fall) och det var krångel att få rätt storlek på den uppladdade bilden i huvudtaget.
Nå, det var därför jag valde att ladda upp en 2mb bild från photobucket, det funkade hyfsat.
Men, ska du lägga in en egen bild rekommenderar jag dig att lägga upp bilden på photobucket i den storlek du vill ha den ( jag har ungefär 1600x1100, men då vet jag att ytterkanterna blir bortskurna för de flesta som tittar på bloggen) och sen lägga in en egen kodsnutt där du bestämmer hur bilden ska placeras och fungera i bloggen.
Jag kan pm'a min kod till dig, det funkar inte att skriva ut den här och den borde funka eftersom du har minima template och den är lätt att redigera.
Jag har firefox och din blogg ser bra ut!
Jag passade på att mäta och du har 141 pixlars breddskillnad på vänster sida och 129 pixlars på höger. Inte så stor differens alltså!
Om du alltså flyttar den 6 pixlar mer till höger ligger headern perfekt, men det är inget som behövs tycker jag!
Det gjorde jag i morse, har du inte fått det?