Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?
Däremot kan du ju hämta en ny grundmall från Välj en ny mall, men det är nog inte det du tänker på, eller?
Jag hittade en bild som förhoppninsvis kan vara till hjälp när man är lite osäker på vad som är vad i blogspot-mallen:
Ja men precis, det gjorde jag med. Det kanske ska vara något procenttal på något sätt?
Inte är det lätt att redigera bloggar - men det är KUL!!!
Jag hittade en kod... Om man lägger in den här kodsträngen istället för ordet solid får man en 50 % transparans, byt siffran för andra effekter. Vad jag förstår så är filtret IE baserat och sen kommer moz- för att funka i mozilla firefox.
Tyvärr hjälpte det inte mig eftersom jag bara ville göra min border på den yttre wrappern aningens transparant, men nu blev hela wrappern halvt genomskinlig istället. Måste göra en yttre wrapper istället, men kanske hjälper det dig, Carisma95?
alpha(opacity=50);-moz-opacity:.50;opacity:.50;
Sorry, ska vara :
filter:alpha(opacity=50);-moz-opacity:.50;opacity:.50;
Tidigare ( på en blogg jag nu både bytt mall på och stängt ner) hade jag en gadget där jag visade Senaste kommentarer. Nu kan jag inte för mitt liv komma på hur jag fixade det - vad då hjärnsläpp? - så om någon vet vore det kul. Jag skulle gärna lägga in en sån gadget igen...