Inlägg från: Isorfidien |Visa alla inlägg
  • Isorfidien

Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?

Om du byter till en av standardmallarna ska allt vara kvar.

Carisma95 skrev 2009-01-12 17:03:04 följande:
    Vad händer om man "bara" byter mall på blogspot?Bakgrunden försvinner, det köper jag. Men försvinner alla gadgets och widgets också...?
  • Isorfidien

Gå först in på layout. Där ser du hur sidan är uppbyggd i rutor. I rutan för bloggarkivet klickar du på redigera och ta bort ikryssningen i "Visa de äldsta inläggen först" och spara.

mrs Daniels skrev 2009-01-12 20:47:30 följande:

Hejsan!Någon som kan svara på om man kan ha inläggen i en annan ordning. Dom äldsta överst. Skulle vilja ha mitt första inlägg överst. Går det??Sen undrar jag om någon vet hur man raderar en bild. Hittar inte vart man gör det.Jag har aldrig bloggat förut så jag är helt grön p ådetta område.MVH Hanna minalskadebarn.blogspot.com/
  • Isorfidien

Sitter och funderar på om du kan ladda upp sången som en fil ex WMP för dessa går att ladda upp. Kolla i inläggsrutan där man lägger till en bild för intill den kan man även ladda upp "film".

Mamasnest skrev 2009-01-12 21:46:38 följande:
    Är det någon som vet hur man lägger upp ljudklipp i bloggen? Jag har inspelade sånger som barnen sjunger som jag vill lägga in.
  • Isorfidien

Siten har kraschat igen.

Beas barnslikheter skrev 2009-01-12 22:13:20 följande:

Kommer ni in på "Thecutestblog"?
  • Isorfidien

Photobucket, youtube (där kan du ha helt privata filmer som ingen annan kan se än den länk du lämnar ut)?

Mamasnest skrev 2009-01-12 22:08:28 följande:
    Jag har lagt upp filmer förrut, men den här fungerar inte. Jag har inget program att konvertera den i heller.
    Finns det inget ställe där man kan ladda upp den och sedan ta URL-adress eller HTML-kod?
  • Isorfidien

Skaffa en testblogg där du kan leka med koder utan problem.

Beas barnslikheter skrev 2009-01-12 22:18:05 följande:

BLä! Jag som sagt var supersugen på att kika på lite trespalters layout idag.
  • Isorfidien

vilket format är det?

Mamasnest skrev 2009-01-12 22:25:46 följande:
    Photobucket tar inte heller det här formatet. Ska kolla i morgon om Youtube gör det.
  • Isorfidien

Kan det här vara något för dig?
    media-convert.com/konverterar/index.php
    Du laddar inte hem något utan allt sköter du via deras sida.

Mamasnest skrev 2009-01-13 08:50:05 följande:
    Jag laddade ner programmet men insåg att det ändå inte konverterar till format som Photobucket eller Youtube tar. Tack ändå för hjälpen!
  • Isorfidien

*ger mig själv en klapp på axeln* *skrattar*

Du ser. Allt går bara man ger sig katten på det. Nu fortsätter vi med fler bakgrunder.

Buschiq skrev 2009-01-13 11:17:34 följande:
    Måste bara hurra lite - jag har, tack vare Isorfidien, gjort min första egna bakgrundsmall. Vill du kika så är den här : my-swedish-attic.blogspot.com/  Strunta i text och bilder, det är bara en testblogg så jag inte ska förstöra mina andra innan jag vet att något funkar... Tur att det finns så duktiga bloggare här på FL
Svar på tråden Fler med Blogspot som vill samlas och tipsa om layouts och widgets?