• Anonym (mamma)

Han tog fram snoppen

Kom in på min flickas rum idag. Då står hennes 4-årige storebror framför henne och har plockat upp snoppen ur byxorna och hon ska känna på den. Jag blev såklart chockad. Jag lyfte in honom i hans rum och så fick han sitta där en stund. (4 minuter)Sen hade jag ett allvarligt samtal med honom om vad han gjort. Jag sa att det är sånt polisen kan ta en för. Jag tror han förstod allvaret i saken. Men nu blev jag orolig, inte beter sig väl barn på det sättet? Bör jag bli orolig för hans framtid och kanske ta hjälp? Jag känner också lite att han kränkte sin lillasyster.

• Svar på tråden Han tog fram snoppen
  • Anonym (mamma)

Nu var det ju så att han tyckte att lillasyster skulle känna på den. Inte bara att visa den.

Och att barnen skulle tagit skada av att jag tillrättavisade honom tror jag knappast. Men jag tänker inte vara släpphänt och låta dem göra precis vad som helst. Vad visar ett sånt sätt dem? Att allting är tillåtet oavsett vad. Jag visste inte om jag borde bli orolig, det var liksom därför jag ställde frågan.

• Vetallt

Men du har ju redan visat din oro med att hota sonen, och ett hot är ingen normal tillrättavisning.

• vampyria2
    Anonym (mamma) skrev 2009-01-05 08:32:12 följande:
    Nu var det ju så att han tyckte att lillasyster skulle känna på den. Inte bara att visa den. Och att barnen skulle tagit skada av att jag tillrättavisade honom tror jag knappast. Men jag tänker inte vara släpphänt och låta dem göra precis vad som helst. Vad visar ett sånt sätt dem? Att allting är tillåtet oavsett vad. Jag visste inte om jag borde bli orolig, det var liksom därför jag ställde frågan.
    Skillnad på att vara släpphänt och på att skrämma barnet med polisen (sen så är kan man tycka att polisen inte är något man ska skrämma barn med, då de kan behöva hjälp från dem och då ska de inte vara rädda för dem)

Vad jag tycker att du skulle ha gjort var att förklara för pojken att det är något som man gör när ingen annan ser och att det inte är okej att göra det med sin syster.
  • Anonym (sluta!)

Sluta nu tjejer och killar. TS förstår nog redan att hon gjort ett misstag genom att skrämma upp sonen. sluta skrev negativa åsikter och kommentarer. TS ställde en fråga pga att hon var osäker, inte pga att hon skulle bli ännu mer osäker.

• Vetallt

Anledningen till att jag skriver är inte för att TS skall bli ännu mer osäker. Tvärtom, att hon bli säker på att hon agerat märkligt och olämpligt, enligt mig.

• Anonym (sluta!)

Vetallt skrev 2009-01-05 08:56:59 följande:

Anledningen till att jag skriver är inte för att TS skall bli ännu mer osäker. Tvärtom, att hon bli säker på att hon agerat märkligt och olämpligt, enligt mig.
    ja men tror du att du gör henne till en bättre mamma för det eller? :-O
  • Anonym

Anonym (mamma) skrev 2009-01-05 08:14:51 följande:

Jag förklarade för honom att snoppen har han att kissa med, ingenting annat.
    Varför ljuger du för din son?
  • Anonym (sluta!)

Anonym skrev 2009-01-05 09:01:48 följande:

Anonym (mamma) skrev 2009-01-05 08:14:51 följande: Varför ljuger du för din son?
    MEN varför lägger du dig i hennes liv? om du läser det hon har skrivit så står det ju varför hon ljög för sin son..? :O
  • Anonym (da75)

ja, säg bara som det är, att så gör man ensam, att skrämma barn och inte vara tydliga med dem är inget bra.

• Anonym (sluta!)

Anonym (da75) skrev 2009-01-05 09:12:35 följande:

ja, säg bara som det är, att så gör man ensam, att skrämma barn och inte vara tydliga med dem är inget bra.
    alla vi vet att det inte är bra. och nu vet nog även TS själv om det. Det blir inte bättre utav att alla som skriver till henne bara ger henne negativ kritik, utan det blir bara värre i stället.
Svar på tråden Han tog fram snoppen