• Anonym (mamma)

Han tog fram snoppen

Kom in på min flickas rum idag. Då står hennes 4-årige storebror framför henne och har plockat upp snoppen ur byxorna och hon ska känna på den. Jag blev såklart chockad. Jag lyfte in honom i hans rum och så fick han sitta där en stund. (4 minuter)Sen hade jag ett allvarligt samtal med honom om vad han gjort. Jag sa att det är sånt polisen kan ta en för. Jag tror han förstod allvaret i saken. Men nu blev jag orolig, inte beter sig väl barn på det sättet? Bör jag bli orolig för hans framtid och kanske ta hjälp? Jag känner också lite att han kränkte sin lillasyster.

• Svar på tråden Han tog fram snoppen
  • Anonym (snälla)

Anonym skrev 2009-01-05 12:14:13 följande:

Ja, det kanske är lite hårt uttryckt, men i sak är det ju riktigt?
    jag kan inte svara på om det är riktigt, jag vet bara att jag nog sagt samma sak och jag tycker det är synd att alla ska vara så hårda mot dom som skriver inlägg här, det är inte direkt kul att fråga folk om råd då, det är det som är så synd på en så bra sida
  • Anonym (been there)

ts - du har en alldeles normal liten kille som beter sig helt normalt! Du kanske skall öka på din egen kunskap om barn och sexualitet lite, så att du inte blir så upprörd i sådana här situationer (som säkert kommer att hända igen och kanske i ännu "värre" skepnad!) Barn är precis sådana som din pojke är.... och han är helt normal, jag lovar!!

• Anonym (normalt)

och bra svar är oftast sådana svar som säger till TS att hon, i detta fall, agerat heeeelt rätt och att allt är såååå bra. FL i ett nötskal.
    Den som är med i leken får leken tåla..

• Anonym

jisses! Ts vet att hon gjorde fel i sitt agerande, hon vet antagligen också att pojkens agerande är helt normalt men att vara rädd om sina barn och reagera som ts gjorde är också helt normalt, inte alla gånger man är så pedagogisk som man borde det kan ingen påstå att man är för jämnan!

• Anonym (normalt)

och när man skriver i ett öppet forum så är det även fullkomligt normalt att man blir påhoppad och sågad vid fotknölarna. I själva TS skriver hon inte att hon tycker att hon gjort fel utan tror på allvar att det är något fel på sonen och att dottern blivit kränkt.
    Det handlar ju om något jättenaturligt så självklart väcker det stora känslor hos "massan" när mamman tror att det är FEL på barnet som leker med snoppen.

• Anonym (mamma)

Anonym (normalt) skrev 2009-01-05 12:45:18 följande:

och när man skriver i ett öppet forum så är det även fullkomligt normalt att man blir påhoppad och sågad vid fotknölarna. I själva TS skriver hon inte att hon tycker att hon gjort fel utan tror på allvar att det är något fel på sonen och att dottern blivit kränkt. Det handlar ju om något jättenaturligt så självklart väcker det stora känslor hos "massan" när mamman tror att det är FEL på barnet som leker med snoppen.
    För 111:e gången, det var inte att han pillade själv jag reagerade på, utan att han ville att lillasyster skulle göra det.
  • Anonym

Men hon kanske hade frågat honom något om snoppen? Men det skulle hon aldrig erkänna nu när det blev en så stor och förbjuden grej förstås...
    Tycker du överreagerade! Han kan ju fått men för livet, han är ju bara FYRA år. Min brors son undrade om han fick titta på snippa i somras? De är ju nyfikna och har precis fått veta att vi är olika.
    Prata med honom om de skillnader vi har istället och hur olika vi kissar och så till exempel.

• Anonym (eeh)

Men du måste ju komma ihåg, han är bara 4 år. Snoppen är inget sexuellt för honom. I hans tankar så var det som, kolla min leksak som jag tycker är rolig! Har du också en sån leksak?
    En dag så kommer han upp i åldern då han inser att man inte ska visa sig naken för andra. Det hade du lugnt kunnat förklara för honom att så gör man inte, även fast man är nyfiken. Du hade inte behövt säga att han kunde åka in i fängelse för det!!!

Anonym (mamma) skrev 2009-01-05 12:56:13 följande:

Anonym (normalt) skrev 2009-01-05 12:45:18 följande:
    För 111:e gången, det var inte att han pillade själv jag reagerade på, utan att han ville att lillasyster skulle göra det.
  • Anonym (mamma)

Oavsett om jag överreagerade eller inte så tror jag knappast att mina barn får men för livet pga min reaktion. Det vill jag bara klargöra här. Visst hade jag kanske kunnat säga andra ord men de fanns inte i mitt huvud just då. Nu vet de redan att vi är olika, det var ingen nyhet för dem.

• Marlean

Nej ts jag tror många överreagerat här inne precis som du kanske överreagerade mot din son. Du får inte ta allting så allvarligt. I den åldern är mycket lekande, testande och undrande. Det är inget fel i det.

Svar på tråden Han tog fram snoppen