• Anonym (mamma)

Han tog fram snoppen

Kom in på min flickas rum idag. Då står hennes 4-årige storebror framför henne och har plockat upp snoppen ur byxorna och hon ska känna på den. Jag blev såklart chockad. Jag lyfte in honom i hans rum och så fick han sitta där en stund. (4 minuter)Sen hade jag ett allvarligt samtal med honom om vad han gjort. Jag sa att det är sånt polisen kan ta en för. Jag tror han förstod allvaret i saken. Men nu blev jag orolig, inte beter sig väl barn på det sättet? Bör jag bli orolig för hans framtid och kanske ta hjälp? Jag känner också lite att han kränkte sin lillasyster.

• Svar på tråden Han tog fram snoppen
  • Anonym (mamma)

Gutegirl: Påstår du att alla barn pillar på sig själva??? Jag vet ju iallafall med 100% säkerhet att jag Inte gjorde det. Och det är ändå skillnad på att pilla på sig själv och att dra fram den till andra som ska pilla.

• gutegirl

Inte om man är FYRA år. Det han gjorde är samma sak som att leka doktor, det är DU som lägger in en massa värderingar i det.

Anonym (mamma) skrev 2009-01-05 11:28:27 följande:
    Gutegirl: Påstår du att alla barn pillar på sig själva??? Jag vet ju iallafall med 100% säkerhet att jag Inte gjorde det. Och det är ändå skillnad på att pilla på sig själv och att dra fram den till andra som ska pilla.
    TS har helt fel!! www.gutegirl.blogspot.com
  • saraseal

skulle det vara jordens undergång om du hade gjort det då eller? säger du att du inte har det så är det väl så men du kanske skulle haft lite friskare syn på det hela om du pillat lite! Kroppen är ingen smutsig och ful sak, den är inte fatlig. min ettåring gör INGET annat än att dra i sin snopp när han går utan blöja. Skulle han vara onaturlig menar du?!
  • Anonym (mamma)

saraseal: Allt jag sa var att alla faktiskt inte gör det. Därför är jag inte heller bekant med den situation som uppstod och därför reagerade jag instinktivt. Och man kan säga vad man vill om min reaktion men den var instinktiv och det kan jag knappast göra något åt.

• Anonym (sluta!)

o GUTEGIRL o skrev 2009-01-05 11:20:35 följande:

Och du kränkte honom. Han gör precis som barn gör, och med din reaktion på det hela kommer han nog aldrig att kunna ha ett normalt sexliv. Nu vet han att snoppen är något fult och dumt. Ja, du bör söka hjälp, men inte för hans beteende, utan för ditt eget.
    [/citat]

du.pojkenär 4 år gammal. jag tror inte precis att han börjar tänka tillbaks på händelsen den dagen då han är vid 14 - 15 år gammal och ska ha sex. tror han mer har glömt händelsen. hon gjorde fel, OCH? alla gör vi misstag. hon är inte den enda heller, och hon kommer inte att förbli den sista!
    saraseal skrev 2009-01-05 11:23:33 följande:
    [citat]
    MEN GUD! nu har jag bara läst Ts men va fan! Hur kan man hota en fyraåring med polisen? Jag tror knappast han tänkte på att ofreda sin syster! Barn jämför sina kroppar och olikheter! Klart du kan säga att han inte ska göra så men att hota med polisen och straffa honom är ju helt sjukt! Vad tror du det ger för signaler till hononm? Sånt kan verkligen sitta kvar hos honom när han blir äldre!!
    på dig blev jag också lite halft irriterad över. TS är förmodligen en mamma som bryr sig, annars så hade hon väl aldrig satt ut denna fråga? att hoppa på henne på detta vis gör det inte bättre för henne!
  • Anonym (eeh)

Och du kommer ihåg hela din barndom eller? Tro mig, nån gång gjorde du det. Utan att tveka en sekund. Det har alla gjort på olika sätt.

• Anonym (mamma)

Anonym (eeh) skrev 2009-01-05 11:36:38 följande:

Och du kommer ihåg hela din barndom eller? Tro mig, nån gång gjorde du det. Utan att tveka en sekund. Det har alla gjort på olika sätt.Anonym (mamma) skrev 2009-01-05 11:28:27 följande:
    Nej det gjorde jag inte.
  • Jag lixom

Min dotter är fyra år och hon har i ca 2 års tid hållt på och utforskat sig själv. Mycket genom att ibland lägga sig mot bordskanter och soffan tex.

Jag har varit mycket noga med att ALDRIG få henne att känna skuld inför detta men jag har pratat me dhenne om att det är ok att göra så men att man inte behöver göra det inför andra människor.
    För ofta så gjorde hon så när vi hade besök vilket generade dom flesta...

Hon har tagit det bra och hon gör detta ibland, oftast när hon är sjuk eller ledsen. Vi har låtit henne göra så.
    Mycket för att inte skambelägga henne. Det är viktigt att barn får utforska sig själva, det hör till!

• saraseal

Anonym (sluta!) skrev 2009-01-05 11:36:06 följande:

o GUTEGIRL o skrev 2009-01-05 11:20:35 följande:
    på dig blev jag också lite halft irriterad över. TS är förmodligen en mamma som bryr sig, annars så hade hon väl aldrig satt ut denna fråga? att hoppa på henne på detta vis gör det inte bättre för henne!
    man kan inte skylla på att man bryr sig om sina barn och sen göra saker som kränker barnen, du får bli hur irreterad du vill. Men det finns folk som slår sina barn oxå för att de älskar dom, det är väl knappast en bra ursäkt?
    Uppväxten är väldigt känslig och att få höra en sån här sak kan faktiskt sätta spår i en liten pojke resten av hans liv. En dag kommer han vara en vuxen man eller hur?
Svar på tråden Han tog fram snoppen