ta det lugnt ts. din son är fullkomligt normal och din dotter tar ingen skada om du inte gör någon grej av det. Lite väl häftig reaktion kan jag tycka, nu kanske barnen tror att situationen VAR hemsk och ful och äcklig men de i själva verket bara var nyfikna på varandras "grejor"!
Jag säger åt mina bonusbarn att de gärna får pilla på sig själva ( om jag ser dem dra i snoppen eller ha handen innanför byxorna) men att de får vara på rummet, och då måste de tvätta händerna oxå och säger tlill dem att det inte är ok att ta på någon annan eller visa sin kropp för ngn annan. de är 8 år.
På dagis drar barnen ned byxorna titt som tätt och kikar på varandra och ser inget fel eller sexistiskt i det. Ser öh inte alls något sex i barns kroppar, så bara det tycker jag är konstigt att du ser sådant i dina barn ts. Barn tänker inte sex, knulla, kåthet eller kränkning, De tänker "åh kolla, va har du för nånting där?!" Sen får man säga att man helst ska hålla snopp och snippa för sig själv, att man inte får göra si och så men det gör man ju med allt annat oxå i livet (gå inte ut i vägen, visa inte snoppen för flickorna på dagis) men man kan inte straffa eller hota barnen pga sådant. Din dotter verkade ju bara nyfiken eftersom hon ville klappa snoppen, nu kanske hon blev rädd eftersom
mamma kom inrusande och visade "aggressivitet" och flickan sätter det i samband med snoppen och att snoppen nu är farlig och ngt fult.