Inlägg från: RååSa BuBBlan |Visa alla inlägg
  • RååSa BuBBlan

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Zvartaliljan skrev 2009-03-25 15:28:53 följande:
    Hade ju avslut på T denna veckan, typ 60 auktioner *pust*Å så lite från butiken då med... Får hem imorgon förmiddag.
    Oj! 60 stycken!!  *jobbigt*

Aha.. då förstår jag
    Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2009-03-25 15:34:47 följande:
    98an kommer sitta som 104an sitter på isabel, men den kommer vara två cm längre. så du kan nog köra på 98 tycker jag
    Ja, en 98 får det bli

Nu ska vi hitta den på nåt bra ställe bara {#lang_emotions_dreamer} fraktfritt e ju alltid välkommet
  • RååSa BuBBlan

Butte-- Nu blir jag himla OT

Men du har väl varit hemma med Isabel hela tiden va? Vi funderar på att ha Ida hemma ännu kanske ett år, jag börjar dock undra om hon inte behöver kompisar, alltså mer barn i hennes egen ålder.. Hur är det för Isabel med sånt? Får hon ofta tråkigt och så?

• RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2009-03-25 15:45:12 följande:
    babayshop
    Just de! dom har ju fraktfritt   *tackar*

springer o kollar..
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2009-03-25 15:54:42 följande:
    jag försöker aktivera henne så gott det går. vi är ute varje dag och på kyrkansbanrtimme är vi på tisdgar och fredagar. sen har hon en kompis här på gården som är lika gammal och en kompis som kommer hit då och då. så hon leker med andra barn 2-5ggr i veckan. Ibland har hon lite tråkigt hemma men då pysslar vi som nu tex när lillebror är sjuk så har hon ju tråkigt. ingen kan komma hit och vi kan inte ut och leka på dagen. så då blir det lite film , mycket lek och en massa pyssel men jag vet att hon trivs fastän JAG tror att hon har tråkigt för när här är barn och leker och de har varit här hemma och mamman till barnen säger att det är dags att gå hem, då är isabel den första som hämtar barnens skor *damen gillar lugn och ro*
    Å just en kompis på gården är nåt Ida inte har, iofs kommer det bli mer barn ute här vår/sommar så då kanske man hittar nån att leka med... Hon verkar rätt nöjd med livet som det är iofs.. Men jag blir nojjig att hon blir understimulerad och uttråkad ändå..

Undrans om det finns nån kyrkis här i närheten.. Öppna förskolan finns ju, men det är en bra bit plus att dom hade så knepiga öppet tider och massa speciella grupper hela tiden, tvilling grupper, adoptiv grupper, pappa grupper, spädbarns grupper, 6-12 månaders grupper mm mm Var e våran grupp liksom? {#lang_emotions_dreamer}

Ida är precis som Isabel där, när vi haft barn på besök här så blir hon väldans nöjd när dom ska gå hem  
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2009-03-25 16:01:13 följande:
    drog du och shoppade eller
    Det blir en 92:a i klänningen , mätte mot Molos babyklänningar i 92, dom är aningens långa på Bubblan och va lika långa som en 98 katvig..

VAD ska man ha under klänningen??? Vill ha nåt med lång ärm.. färg/vit katvig?? Typ den rosa/vita?
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2009-03-25 16:10:56 följande:
    haha det var en massa kuliga grupper ju på vår/sommaren är det ju lättare att träffa andra barn ute. det känns som om jag o barnen är de enda som är ute i alla väder här hmm nää tyvärr inte
    Ja jag får väl klä ut mig till man och ljuga och säga att Bubblan är adopterad för att få plats där   vi är åxå ute i nästan alla väder, ensamma på gården dock
  • RååSa BuBBlan
    Buttelina skrev 2009-03-25 16:12:26 följande:
    hmmm svart/vit kanske? lila midiapple? rosa/vita har du ju
    Ah just de, den har vi ju   Man kan ju köra enkel vit åxå, eller mörkare lila enfärgad {#lang_emotions_dreamer} Eller po.ps cerise baströja skulle va snyggt åxå kanske {#lang_emotions_tongue_out} äsch.. det får bli ett senare bekymmer

*away hoppar lite*
  • RååSa BuBBlan
    Tindrisen03 skrev 2009-03-25 16:46:51 följande:
    Är det ngn som köpt Katvigs grå-vita och som har bild på det med ett barn i? Velar så om det ser blekt ut på eller inte..
    Har bara en mössa i det.. Inte så mycket hjälp kanske

Nu har jag hoppat en katvig klänning och gula idat strumps  *tjusigt*
  • RååSa BuBBlan

Å där va klänningen på väg till moi   jädrans va snabbt de gick {#lang_emotions_tongue_out} borde få den i morrn då ju {#lang_emotions_dreamer}

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12