Buttelina skrev 2009-03-25 15:54:42 följande:
jag försöker aktivera henne så gott det går. vi är ute varje dag och på kyrkansbanrtimme är vi på tisdgar och fredagar. sen har hon en kompis här på gården som är lika gammal och en kompis som kommer hit då och då. så hon leker med andra barn 2-5ggr i veckan. Ibland har hon lite tråkigt hemma men då pysslar vi som nu tex när lillebror är sjuk så har hon ju tråkigt. ingen kan komma hit och vi kan inte ut och leka på dagen. så då blir det lite film , mycket lek och en massa pyssel men jag vet att hon trivs fastän JAG tror att hon har tråkigt för när här är barn och leker och de har varit här hemma och mamman till barnen säger att det är dags att gå hem, då är isabel den första som hämtar barnens skor *damen gillar lugn och ro*
Å just en kompis på gården är nåt Ida inte har, iofs kommer det bli mer barn ute här vår/sommar så då kanske man hittar nån att leka med... Hon verkar rätt nöjd med livet som det är iofs.. Men jag blir nojjig att hon blir understimulerad och uttråkad ändå..
Undrans om det finns nån kyrkis här i närheten.. Öppna förskolan finns ju, men det är en bra bit plus att dom hade så knepiga öppet tider och massa speciella grupper hela tiden, tvilling grupper, adoptiv grupper, pappa grupper, spädbarns grupper, 6-12 månaders grupper mm mm

Var e våran grupp liksom?
Ida är precis som Isabel där, när vi haft barn på besök här så blir hon väldans nöjd när dom ska gå hem