Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

gambia90 skrev 2009-01-10 12:39:41 följande:
    timm mig sade hon på bvc att de kommer kolla om han kan säga 8 ord, om han kan peka ut kroppsdelar på sig själv och om han kan bygga med klossar. Vansinnigt att stressa så. Min lilla A kan iallafall inte prata än, han pratar låtsats språk ;)
    det är så olika. Jag tror de vill kolla och sen ha ett öga på dem för att det inte ska bli problem senare, men visst blir man stressad som förälder! Jag trodde min grabb var sen att tala, men han kan mer än de 8 orden och är 16 mån så det är ju helt ok, däremot ska vi på måndag på ännu en läkarkoll för att hans huvud inte växer i normal takt, de har kollat tidigare och allt var lugnt så de stressar oss rejält. Är allt ok nu ska jag påpeka för dem att det är jobbigt med deras kurvor, det var likadant med vikten. De säger att de inte stressar ändå har de haft tätare kontroller för hans vikt hela tiden. Han ligger på sin egen kurva helt enkelt, och det har de efter låååång tid konstaterat. Han är inom ett noirmalspann men lite på ytterskalan. Men han var smal och liten redan vid födseln, alla barn är olika. Pigg och glad är han så det är det de ska utgå från tycker jag.

Lycjkligtvis äter han som en häst så deras viktskala borde skjuta i höjden någon gång!
    världens lyckligaste kvinna och stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian
    snigelina skrev 2009-01-10 12:50:14 följande:
    Jag klurade lite Beställde tights och linnen, som jag redan visste vad de hette De har dalmatintights
    finns de i baby? är de med rosa kanter el nåt?
    världens lyckligaste kvinna och stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian
    Duntoffla skrev 2009-01-10 12:57:36 följande:
    Nu ska jag baka lite.Cu
    låter gott! vi ses!
  • Damien och Adrian
    Duntoffla skrev 2009-01-10 20:38:39 följande:
    Det måste väl ändå komma ett i blått med? Jag ska ha ett i så fall. Bubbelgummen också, och dinosaurie och det svarta med stars   Jag gillade inte bebisklänningarna på bild i alla fall. För mycket volanger för min smak...
    jag hoppas på ett i blått men har för säkerhets skull köpt ett i rosa! Med en grabbig keps till blir han bara kaxig i gula bubblor och rosa kantband.
  • Damien och Adrian
    Duntoffla skrev 2009-01-10 20:55:21 följande:
    Hur kan man avsky den? Den som är sååå fin!
    här är en till som inte riktigt fixar alla färgerna på regnbågarna, jag brukar avstå.... jag är småsugen på en body i 92 med kort ärm, eller ett turkost linne där det är lite blandat, men jag ahr redan turkost linne med både förra höstens oranga och höstens gulsvarta stjärnor.
  • Damien och Adrian
    jompa skrev 2009-01-10 21:00:31 följande:
    Klämde du på den svarta stjärnorna oxå? Är det risk för att de kommer se dassiga ut efter tvätt?
    fast svart dassighet kan väl vara fräscht jämfört med alla andra färger som blir dassiga? typ stentvätt el nåt. om det inte blir ludd...
  • Damien och Adrian

God morgon, är jag först?  är egentligen skittrött *snark* men jag avr tvungen att dricka vatten och kissa och sonen vaknar närsom iaf. Lika bra att kolla på Molo en stund.

Jag har verkligen köpt massor redan fast jag skulle ligga lågt. typiskt mig. Har handlar för flera tusen bara i Molo nyheter, ska sammanställa alla köp senare. Jag ahr dalmatinertröja i stlk 86 men den vill jag ha i 92 också om det går och sedan ev suiten i 92, den köpte jag i 80. Dalmatinerna är helt klart bäst. Jag saknar också alma cupströja, köpt suit och byxa till sonen (härligt print) men vill gärna ha tröjan, det setet kan han ju ha hemma el på natten om det blir väldigt tjejigt. Han är så liten att man kan göra så annars tycker jag. Min man bryr sig inte om det blir rosa el så, han har inga sådana fördomar, därmeot känner han sällan igen ett plagg och kan inte särskilja dem.

• Damien och Adrian
    Emmsan skrev 2009-01-11 07:36:26 följande:
    gooodmorgon suck  vad håller Melker på med??? han vaknar kl 02-03 varje natt o ska leka tur jag har en snäll man som gärna är uppe o leker en srund .. så nu turas vi om att sovapå mornarna.. o idag va det INTE min tur ska fortsätta leta hjälmmössor till min storhuvade kille ;)
    god morgon vi är två iaf! Min son passade inte i Molos vintermössa, ska sälja min på T tror jag, men det är S så det är inget för dig då.
  • Damien och Adrian
    Emmsan skrev 2009-01-11 07:45:35 följande:
    jeeesus vad du handlar kvinna
    det är ju så fint! Och jag är Molofreak, ska bara ha lite Katvig i år också, kanske någon enstaka Nanoou, men inget annat tror jag.

Mössan är svart med gröna stars, ny från förra säsongen, köpt att passa min ärtgröna overall som inte blivit använd än men som åker fram nu - min man började klaga på att den overall sonen har nu inte längre passar bra - yippie!!! Det är en tillfällig overall som är ok men inget fint så äntligen åker Molo fram, den var lite stor innan!
  • Damien och Adrian
    Emmsan skrev 2009-01-11 07:44:54 följande:
    ahh men vintermössor kan han ha i s ;) vilken färg???
    jag har matchande halsduk till också, det använder jag inte till D heller, det har inte blivit av. Jag använder mest väpnarhuvor, köpt flera st olika färger med stars, de är så fina och praktiska under andra mössor.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12