Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Incommunicado skrev 2009-01-11 12:57:43 följande:
    total shopping de senaste 2 dagarna:suitar: dalmatinercuba carscupsdinosaurierbubbelgumtröja:bubbelgum med stjärnordalmatiner med stjärnorbyxa:gröna stars med vanlig molomuddblå stars med vid mudddalmatiner med rosa muddlinne:dalmatinergröna stjärnorsvarta stjärnoroverall:grön från i år stlk 86jacka:rainbow årets stlk 92kvar på listan: cupströja+dalmatintröja 92 och turkosa stjärnbyxor 80 el 86 sen får vi se. T-shirts och kortärmade bodies blir det väl också sen.
    glömde cupsbyxan jag köpte med.

Nej jag har inte vunnit på Lotto, jag köpte inget under rean och sparade mig till Molo eftersom 90% av sonens kläder är Molo. Övrigt är Nova Star och Katvig, ett par Småfolk och EST. Jag köper alltså allt Molo jag vill ha dyrt och sedan ser jag er shoppa på rea. Men då vet jag iaf att jag fått det jag vill ha. Jag säljer dessutom ofta på Tradera så det brukar ordna sig ekonomiskt även om jag lägger alldeles för mkt på kläder och maken surnat till lite och stoppat allt köp som inte är årets Molo, haha. Ytterkläder fick jag dock lov att köpa.

Ställen jag handlat på:
    Eleraff, EST, my-baby, ziggys och veras.

Jag tar frakten eftersom jag aldrig hittar allt jag vill ha i en shop ändå och ska man ha stlk 86-92 så får man "ta" det. Jag köpte några i stlk 80 och de finns nästan alltid att hitta förstås.
    världens lyckligaste kvinna och stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian
    Smultronhjärta skrev 2009-01-11 13:11:01 följande:
    Oh shit Massa fint!  Du har härmed blivit min nya "du skulle bara se i tråden"kvinna som jag hänvisar till när maken klagar
    det är nog ingen komplimang! fniss! Men ja, jag är knäpp, kär i Molo!  Visa honom mitt galleri så ska du se att han tycker att du är normal.

Ingen som vet något om reimatecs storlekar?

någon som vet vinterhängslebyxa i stlk 86 annars som är normal och billig/rea? Kan vara Lindex el märke, spelar mig ingen roll.
    världens lyckligaste kvinna och stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian

Hejsan i tråden! Jag börjar med att tracka tillbaka lite, det blev en del att svara på när jag var borta, hoppas det är ok med sena svar...

Nova76 skrev 2009-01-11 13:18:54 följande:
    var har du köpt dinosuiten? På Ziggys eller finns den i någon svensk shop?
    på ziggys, jag tog stlk 86.
    LykkeLee skrev 2009-01-11 13:17:38 följande:
    Jackan var också underbar.. nästan ännu finare..*ha-begär*
    köpte den tyvärr svindyrt för 799 kr innan rean startade..
    LykkeLee skrev 2009-01-11 13:15:41 följande:
    Den var helt galet fin! Var kan man köpa den???
    både jacka och overall köpta på matadorkids
  • Damien och Adrian

Shoppar ni något?

Jag köpte en grön molooverall stlk 86 och en molojacka rainbow 92 imorse på eleraff och ziggys, den ärtgröna i 80 provades här hemma idag och visade sig vara för liten.... nu hoppas jag att årets 86:a är något atörre, för det räcker, den ärtgröna passar men borde ha någon liten cm till så vi chansar inte utan den ska ut på T när den är ny, den tappar ju värde om vi ska börja använda den.

• Damien och Adrian

godmorgon tjejer!  Idag är jag eld och lågor, första molopaketet väntas hem idag! Det ska iaf bli dalmatinsuit och cuba cars suit, får se om fler butiker hunnit skicka ut snabbt.

Trist att man måste jobba först, haha!

Everlonn skrev 2009-01-12 07:41:15 följande:
    Va?? Vad knäppt! Man vill ju se det på stört när det kommer in ju!Fast det är klart..sist jag var där hände det kläder från två säsonger tillbaka som fortfarande inte var på rea...lite lustiga där...
    Eftersom Molo är trendigt kan man ju tycka att de skulle låta folk gräva i lådorna också, allt för att sälja? Jag skulle gärna köa för att få se/köpa nya Molo om det är så... men då ska det vara mer än ett plagg i stlk 92. Jag avskyr att många butiker har dålig koll på vad de köpt och inte kan/vill svara eller att man inte får lägga undan. Därför är jag inte trogen någon butik, jag köper av den som visar mig först!

Fast det är smart att inte ha allt på rea, Molo brukar ju logga till sig, folk köper ändå eller stormar efter gamla kollektioner? de kan ju vara väldigt snåla med.
  • Damien och Adrian
    snigelina skrev 2009-01-12 08:56:29 följande:
    Igår skickade jag iväg en beställning med molosar.. oooooops. 19 plagg blev det och nu måste här traderas för att få in pengar
    igår kallades jag värsting med mina 16 men du tar nog första platsen idag! Det är dig man ska hänvisa till då när makarna knorrar över alla inköp vi andra gör.

Var allt vårnytt?
  • Damien och Adrian
    Everlonn skrev 2009-01-12 08:47:43 följande:
    Om inte minnet sviker...så var det gammalt lollopard och lite annat som de inte reade...men visst kan det vara riv efter äldre kollektioner
    ok, jag tänkte på Molo förstås! Och Katvig, vissa gamla basplagg jag hittade i en lokal butik blev det massor av frågor om i tråden efter att jag köpt dem, de var ett riktigt fynd. T e x en knallgul tröja som matchade Molos space och den randiga byxan med gult.
  • Damien och Adrian
    Nova76 skrev 2009-01-12 08:46:27 följande:
    Morning!Min "influensa" verkar ha övergått till förkylning nu, lustigt det kan vara ibland... J däremot har feber och är en utslagen liten stackare... Vilken fjantig butik...
    stackars liten!

Ja den butiken hade man bojkottat... jag avskyr den lokala med, de har som sagt noll koll och jag vill ha service med tanke på de mängder jag köper. Vill de inte sälja till mig så går jag någon annanstans.
  • Damien och Adrian
    snigelina skrev 2009-01-12 09:07:11 följande:
    Oj, det är en salig blandning av print och prickar och ränder och regnbåge Fast det dröjer ju några veckor innan det kommer..
    ok, du beställde på BoR då?
  • Damien och Adrian

någon som vet om 350 kr är ett bra pris för reimatecs vinterhängslebyxa? jag kan inget om det märket. Fått erbjudande om att köpa ett par nya marinblå, de skulle passa min rainbowmolojacka som är på G.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12