Inlägg från: Damien och Adrian |Visa alla inlägg
  • Damien och Adrian

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Dax att fixa lite! vi ses!

*away äter frukost och startar dagen*

världens lyckligaste kvinna och stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian

Dax att köpa ny Molo vinteroverall upptäckte jag idag.  

Jag plockade fram den nya ur garderoben, bytte från 86 till 80 för att den skulle passa men väntade för änge med att använda den så nu är den för liten. Han har nog växt massor de senaste veckorna, vi tycker oss märka det hemma. Så plötsligt ska man alltså ha en overall i stlk 86  - tack och lov för rean - tips på butiker som säljer just overaller på rea?

Jag har en svart Molo Holden, de där dunliknande, men den funkar ju inte på dagis den ska vi ha i vagn och bärstol.

världens lyckligaste kvinna och stolt mamma till Damien - född 13 september 2007
  • Damien och Adrian
    Incommunicado skrev 2009-01-11 09:45:15 följande:
    Dax att köpa ny Molo vinteroverall upptäckte jag idag.   Jag plockade fram den nya ur garderoben, bytte från 86 till 80 för att den skulle passa men väntade för änge med att använda den så nu är den för liten. Han har nog växt massor de senaste veckorna, vi tycker oss märka det hemma. Så plötsligt ska man alltså ha en overall i stlk 86  - tack och lov för rean - tips på butiker som säljer just overaller på rea?Jag har en svart Molo Holden, de där dunliknande, men den funkar ju inte på dagis den ska vi ha i vagn och bärstol.
    Det bidde en grön från årets kollektion (favvofärg) från Eleraff stlk 86. Jag hade som sagt en ärtgrön stlk 80 (från förra kollektionen) som var för liten nu  - hur är de om man jämför, någon som vet?

Ingen idé att lägga ut den ärtgröna nu på T eller även om den är ny? eller är den färgen såpass het att det funkar? fler kanske har samma problem som jag!
  • Damien och Adrian

*fikar och hoppas på att fler dyker upp i tråden*

• Damien och Adrian
    snigelina skrev 2009-01-11 10:25:25 följande:
    Hmm.. men 80 från förra kollektionen, är inte den som 86 i årets?
    den ärtgröna är ju från förra kollektionen och jag tyckte att 86:an jag först köpte var skitstor, men 80:an är helt klart för liten. den är helt klart som en vanlig 80, alla andra jackor/overaller i 80 vi har är samma, så det där med apstort tycks variera? 

Om 86:an i årär lika liten, det återstår att se men den skulle väl vara normal? Jag får vänta och se vad Eleraff skickar mig....
  • Damien och Adrian
    Duntoffla skrev 2009-01-11 11:26:05 följande:
    Min 80:a från förra året är stor. Mer som en 86:a av årets. God förmiddag förresten! Kikar in en kortis innan vi ska ut och leka i blåsten
    inte min tydligen, konstigt!
  • Damien och Adrian
    Incommunicado skrev 2009-01-11 11:37:46 följande:
    den ärtgröna är ju från förra kollektionen och jag tyckte att 86:an jag först köpte var skitstor, men 80:an är helt klart för liten. den är helt klart som en vanlig 80, alla andra jackor/overaller i 80 vi har är samma, så det där med apstort tycks variera?  Om 86:an i årär lika liten, det återstår att se men den skulle väl vara normal? Jag får vänta och se vad Eleraff skickar mig....
    hmm nu kollade jag allt vi har hemma för säkerhets skull och:

Molo Hagenjacka st 80 börjar bli liten och ska bytas ut
    Ullared overall 86/92 är för liten, den är samma stolk som ärtgrön Molo stlk 80 som är för liten (så ni hade nog rätt)

Då är mitt dilemma: Jag tänkte köpa ny jacka och en hängslebyxa till istället (vill bat aha jacka när vi åker bil t ex) men vilken STORLEK rekommenderar ni???? Voire tacksam för snabba svar, sitter och försöer beställa nu.

Om Hagenjackan som är normal är för liten i 80 behöver jag 86, men om 86 overall skulle blivit för liten eftersom den motsvarar molos gamla 80 som ju var för liten, ska jag då gå upp en stlk till? det verkar ju konstigt! Främst är det från nacke-till gren vi har problem så jacka och hängslebyxa 86 borde kanske lösa problemet?

Hur är Reimatecs hängslebyxor i stlk någon som vet? såg en 92:a som var billig.
  • Damien och Adrian

hmm ursäkta stavning, skrev för snabbt.

• Damien och Adrian
    Tjollabolla skrev 2009-01-11 12:22:00 följande:
    Hej flickor! Shoppas det idag?
    försöker! Vill köpa Molojacka, men vet ej stlk. Jag tror 86 borde räcke eg, men... svårt det där.
  • Damien och Adrian
    Incommunicado skrev 2009-01-11 12:23:00 följande:
    försöker! Vill köpa Molojacka, men vet ej stlk. Jag tror 86 borde räcke eg, men... svårt det där.
    någon som vet var jag kan hitta en Molo rainbowjacka stlk 92? På rea. ärets rainbow, förra årets 86.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12