Inlägg från: Camellis |Visa alla inlägg
  • Camellis

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

1 och 1 är 3 skrev 2009-01-31 21:02:01 följande:
    Ang gravid cravings, Jag frossade i citron vatten och smörgåsrån
    Oj, vilka nyttighetscravings! Tänk om en annan hade haft det. Själv åt jag allt som innehöll socker. Ju mer desto bättre. :-/
    melizza skrev 2009-01-31 21:02:03 följande:
    en gång när jag kom o hämtade Stella på dagis så hade dem tvättat en tröja som hon fått fläckar på åt mig....det var snällt tyckte jag och det var en molo så jag var himla glad att dem gjort det för om man tvättar direkt så brukar det ju vara lättare att få bort fläckarna har jag fått för mig iaf
    Ja, det var snällt! Vilken schysst personal!
    ★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
  • Camellis
    isako skrev 2009-01-31 21:04:40 följande:
    Bara jag som har en dagis garderob o en "hemma o borta" garderob??Det införde jag när Isak skrapat av all färg på ett par pop jeans dagen efter jag köpt dom på dagis 295 kr i vasken *suck*
    Jag har en upptänkt i skallen, men sambon är inte införstådd med den. Så vi får nog införa en dagishylla, och en "när mamma är närvarande"-hylla.
    trunken81 skrev 2009-01-31 21:07:07 följande:
    Haha, jaaaa och jag som faktiskt skyndade mig in till auktionen Så går det när man väntar, men det var trots allt lika bra för ekonomin ! hahaHmmm undra vem som knep dom? Kände ju igen nicket, ge dig tillkänna nu nstjuv! *s*
    Vad typiskt! :-/ Ja, man ska inte fundera en sån där gång. Bara att agera!
  • Camellis
    ängeln83 skrev 2009-01-31 21:12:20 följande:
    Naeh, alltså det är väl inget allvarligt så, men när Liam blir riktigt ledsen eller arg så slutar han andas och tuppar ibland av lite. Oftast är man ju beredd om han skriker lite innan och då får man ta upp honom, vara lugn och gå runt lite så börjar han skrika igen. Det läskiga är om han inte skriker innan, har hänt flera gånger att jag hittat honom alldeles blå i ansiktet. Dålig på att förklara men du kan läsa mer här:www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp?Cate...
    Usch vad otäckt! Stackarn! Måste ju vara otäckt för honom också, som inte riktigt kan förstå. Hur gammal är han?
    melizza skrev 2009-01-31 21:12:32 följande:
    ja dem brukar alltid berömma hennes kläder och har väl fattat att dem inte är helt gratis så dem kanske tänkte på det eller så var dem bara schyssta den dan....dem kanske fick dåligt samvete för att dem glömt haklapp med  Men oftast så kommer dem på morgonen och säger: vad har Stella för fint på sig idag då?? det är kul att dem tycker hon har fina kläder...några har tom frågat efter sajter där man kan köpa dessa kläder
    Ja, kul! Så är det på ÖF för oss. För det mesta roligt, men ibland kan det nästan kännas pinsamt när andra föräldrar är där. Ungefär som att jag försöker verka märkvärdig. Man är ju inte svensk för intet liksom.
  • Camellis
    isako skrev 2009-01-31 21:16:10 följande:
    Du är modig du Camellis hahaha Ja det går inte riktigt som man tänkt sig alltid när grabbarna blandar sig.Därför får min gubbe inte komma inom en 2 m radie av vår tvättmaskin längre....! hahahIsak har ett par "unika" pop tröjor om man säger som så hahah
    Ja, jag fick hjärtat i halsgropen häromdagen när sambon kom upp med en nytvättad hög av Ellens kläder. Alla fina nya bodysuits som hon har växt i nu, och aldrig tvättade förut - och så tvättar HAN dem! Han bryr sig aldrig om att kolla efter fläckar och slänger liksom ihop lite hursomhelst. Som tur var ser alla fina ut ff, men tänk vad som HADE kunnat hända! *lite skakad ff*
  • Camellis
    isako skrev 2009-01-31 21:24:12 följande:
    Oh my good!!  *hjärtat i halsgropen bara av tanken!*Hade Anil gjort det o ngt hade hänt så hade han fått gå o köpa nya! UTAN pardon hahah Han kommer undan med mycket, men han vet att man inte muckar med mamma o hennes o ungarnas kläder
    Ja, sambon börjar inse nu att det ligger lite pengar i kläderna, iom T, så han börjar förhoppningsvis tänka på det när han tvättar också. Tyvärr är min sambo tvättgalen, och jag hinner aldrig på den där jäkla tvätthögen innan han har slängt in allt i tvättmaskinen. Och han är ju hemma mer än mig just nu. :-/
  • Camellis
    Smultronhjärta skrev 2009-01-31 21:24:21 följande:
    Jaha..nu ska jag oxå kila visst- biolognörden i gubben har kommit fram och ska topsa i min näsa med sina tester från jobbet för han tror jag har influensan Man har ju inte roligare än man gör sig
    Ha ha ha! Ha det så skoj då!
  • Camellis
    ängeln83 skrev 2009-01-31 21:28:21 följande:
    Hum...lite olika, ibland kan det gå flera dagar emellan och ibland kan han få flera på en dag. Just attackerna när han blir arg är ju ganska lätta att undvika men dom kommer ju även när han slår sej. Vi har ju vant oss så vi är ju lugna när det händer, för vi vet ju vad vi ska göra och sådär. Men jag kommer ihåg en gång då han gjorde så i sömnen, vi hörde bara hur han skrek till lite, sambon sprang upp och det var tyst jätte länge, säkert 1 minut, då fick sambon panik och körde in Liams huvud i frysen, snacka om att hjärtat slår fort då. Sen märken man ju på Liam att han också blir rädd, så han är ganska så skärrad ett tag efteråt.
    Åh men usch, stackars liten! Och stackars er, naturligtvis! Måste ju vara skitjobbigt och -otäckt att se sitt barn så. Även om man vänjer sig.
  • Camellis
    melizza skrev 2009-01-31 21:24:45 följande:
    min gubbe får verkligen inte tvätta *tvättkontrollfreak* men sen kan han liksom inte hänga upp ordentligt som jag vill att kläderna skall hängas upp och så kan han inte vika ihop så som jag vill att dem ska bli vikta heller...inte ens om jag visar...så jag är tvättchef här i huset
    Ja, hade jag fått bestämma hade jag varit tvättbossen i vårt hus. Men jag lever med Sveriges mest pedantiske man, så jag fick kliva åt sidan för länge sedan.
  • Camellis
    ängeln83 skrev 2009-01-31 21:35:08 följande:
    Ha ha, nu har jag plöjt igenom alla Unisex 86/92 och pojk 86/92 på Tradera, och fyllt min minneslista rejält Borde dock vara lag på att ha köp nu på allt, så störande när man får vänta på vissa auktioner trots att dom nyss startat.
    Instämmer! Det borde definitivt vara lag på Köp nu!
    Smultronhjärta skrev 2009-01-31 21:35:55 följande:
    Jag är tvättbossen här men jag har tränat gubben duktigt- varje plagg han är osäker på frågar han mig om annars tvättar han det inte Sen är det skönt att slippa tvätta jämt med..som nu slapp jag för jag ska ligga här och "snora till mig" så att det finns något att topsa tills han kommer tillbaka från tvättstugan igen
    Ha ha! Snora till dig... Om det inte vore för att jag skulle vilja att varje märkesplagg gick runt med en livvakt, så skulle jag tycka att det var himmelriket att slippa sätta foten i tvättstugan. Men jag antar att jag är för ny på det här med att köpa märkeskläder till barnen. Tycker det är nog jobbigt att gå igenom kläderna på kvällen när de klär av sig.
    Smultronhjärta skrev 2009-01-31 21:35:55 följande:
    Jag är tvättbossen här men jag har tränat gubben duktigt- varje plagg han är osäker på frågar han mig om annars tvättar han det inte Sen är det skönt att slippa tvätta jämt med..som nu slapp jag för jag ska ligga här och "snora till mig" så att det finns något att topsa tills han kommer tillbaka från tvättstugan igen
  • Camellis
    trunken81 skrev 2009-01-31 21:37:51 följande:
    Men gud vad avundsjuk jag blir.Varför varför varför har jag ALDRIG träffat en kille i hela mitt liv som faktiskt STÄDAR, TVÄTTAR och dylikt (frivilligt alltså)??????????!!!!!!!Vad är det för fel på mig?Eller vad gör ni med era karlar egentligen
    Fast du behöver inte vara avundsjuk. I gengäld fick jag tjata hål i huvudet på honom för att få honom att flytta ihop med mig - för jag är ju så slarvig. Vi fick t.o.m barn ihop innan han gav med sig och gick med på att flytta ihop. Och det han var mest orolig över var hur han skulle klara av att bo med någon som inte var pedantisk. Att han skulle bo med två barn helt plötsligt kom längre ner på oroslistan.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12