Inlägg från: Camellis |Visa alla inlägg
  • Camellis

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

Slängde precis in bilder från dagen i BT. Lite lustigt idag på ÖF. Ledarna där brukar alltid kommentera barnens kläder för att de är ovanliga och fina. Och Hugos kläder idag gjorde stor succé. "Oj, vad fina färger man blir sååå glad!". Sedan gled blicken förväntansfullt över till Ellen, fortsatte upp och ner, upp och ner och till slut kom: "...och Ellen har KJOL idag!". Ha ha! Kopparna gick inte hem hos ÖF-ledarna!

★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
  • Camellis
    Buttelina skrev 2009-02-06 20:30:42 följande:
    sååå himla fina barn din tös ärsåå fin i kopparna
    Barnen hälsar och tackar sovandes från sina sängar! Ja, visst passade hon bra i färgerna! Det gör nog iofs alla barn! Är helt kääääääär i kopparna!
  • Camellis
    Duntoffla skrev 2009-02-06 20:32:25 följande:
    Haha... Jag tyckte i alla fall att hon var superfin i dem. Ja, och Hugo också såklart
    Ja, allt kan ju inte gå hem hos alla. De tyckte väl att det var för "grilligt".
  • Camellis
    melizza skrev 2009-02-06 21:12:37 följande:
    ahhh rusar dit......
    Hugo har förresten 110 på sina, men brukar alltid ha 104 på andra byxor. Har dock vikt upp mudden nertill (inåt alltså). Ifall det var blå du ville ha.
  • Camellis
    Pepper79 skrev 2009-02-11 13:46:45 följande:
    Kan inget om Småfolk, hur är den rosa med orange antband och apor på i modellen? Såg även en fin t-shirt, rosa med elefanter och bruna kantband. Hur är storlekarna, tycker det är svårt med dubbelstl.
    Tror inte det brukar vara dubbelstorlekar på Småfolk. Storlekarna varierar lite från säsong till säsong. :-/
  • Camellis
    Duntoffla skrev 2009-02-11 14:00:39 följande:
    Jag har fått i uppdrag (av sambon) att köpa en tuff tröja till hans brorson. Det ska vara strl 104 och med något roligt tryck. Föräldrarna tycker N´s kläder är fina men brukar köpa mycket POP i vanliga fall så jag vill inte sväva iväg för mycket. Någon som har ngt tips? Gärna rea då jag är en snålis
    Den här var lite tuff och rolig, fast kanske inte vad du hade tänkt dig. Tror iaf att 5 år blir lagom om man har 104 annars.
    http://www.babyshop.se/system/search/product.asp?id=1361&c=111&page=2&rnum=36
  • Camellis
    Nogula skrev 2009-02-11 14:04:56 följande:
    Det är väl alltid dubbelstorlekar på småfolk, eller?
    Är det? Vad osäker jag blir!
    JOOO! Det är det ju, mitt pucko! Tänkte helt fel nu. Sorry, Pepper! Lyssna inte på mig.
  • Camellis
    Duntoffla skrev 2009-02-11 14:06:51 följande:
    På tröjor brukar det från 74/80 vara dubbelstorlekar i alla fall. Däremot suits och bodys är enkel
    Ja, det lustiga är att vi inte ens äger några suits eller bodys från Småfolk. Vi har bara tröjorna! Men men, det är så många märken att hålla reda på...
  • Camellis
    ängeln83 skrev 2009-02-11 14:07:29 följande:
    Om nån har lust att hjälpa mej med TS så inboxa gärna mej, skulle bli super duper glad.
    TS?
  • Camellis
    isako skrev 2009-02-11 14:18:54 följande:
    Hej tjejer..BEhöver lite snabb proffs hjälp...!Babyklänningar till Miriam har jag beställt strlk 80 o har legat o vridigt mig HELA natten..(patetiskt jag vet! *skäms* )Är det för stort?Hon har strlk 68 nu o det sitter bra. 74 är för stort än så länge. Klänningarna skall honju ha i sommar men undrar om jag har tagit för stor strlk i alla fall?
    Hur gammal är hon nu? Ellen fyller 1 på tisdag och hon är ff mellan 74 och 80 nånstans. 74 kan vara alldeles precis eller för litet, och 80 är oftast lite stort även om det funkar.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12