Inlägg från: Camellis |Visa alla inlägg
  • Camellis

Vi som shoppar danska barnkläder del 12

saturnina skrev 2009-02-02 22:04:40 följande:
    Vad är detta för program alla sett som jag missar (för att jag sitter och jobbar varje kväll när alla andra ser på TV.   )
    "Annorlunda Familj" (eller var det "Familj Annorlunda"?), om tre annorlunda barnfamiljer. En hade tio barn, en fem (sista tre trillingar) och en åtta (tre tvillingar).
    ★Anton, Hugo, Ellen★ / traesktanten.blogspot.com
  • Camellis
    ÖNadja skrev 2009-02-04 15:40:17 följande:
    Vann dom här!www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=8318...Är sååå glad, dom va super fina!Men vad tusan ska man ha till..? =)
    De passar till en massa färger! Rosa, lila, grön, blå, vit, svart... En enfärgad tunika till är ju fint, om det är en tjej som ska ha. Annars funkar ju både enfärgade tröjor i de färgerna eller randiga. Har inga direkta förslag på exakta tröjor eller tunikor så här i huvudet, men jag har bodyn och kan ha typ alla byxor till, tycker jag. Lättmatchat!
  • Camellis
    Incommunicado skrev 2009-02-05 10:38:53 följande:
    vill bara tillägga att jag inte har neg för sena leveranser, jag är alltid snabb, men hur snabb behöver man vara funderar jag på - vi har alla klagat här på att köparna är taskiga fast vi oftast postar samma dag - men ska man behöva posta direkt? I princip tycker jag att 3-4 dagars tid på sig om man ahr mkt omkring sig vore normalt. Och då räknas inte helgen.Men jag vill själv ha paket snabbt så jag skickar direkt ändå.
    Jag håller med dig där. Tycker att man ofta ställer lite för höga krav på säljarna, som ju faktiskt ofta är privatpersoner med både jobb och barn och hela baletten. Jag har som mål att gå och posta (postar på affär eftersom jag ff är lite osäker på om jag sätter rätt porto annars) samma dag eller dagen efter jag fått in betalningen. MEN jag tycker samtidigt inte att det är hela världen om jag postar så att köparen har varan INOM en vecka efter att pengarna kommit in på mitt konto.

Frågan är hur mitt omdöme kommer att bli när jag jobbar heltid igen??? På mina staplar ser det ut som att jag är dålig på att leverera i tid, men det ÄR jag fasen inte! *sur*
  • Camellis
    melizza skrev 2009-02-05 11:00:09 följande:
    jag kanske ska vänta ett par dar till då....men man vill ju ha det så snabbt som möjligt....tycker att en vecka är lite väl länge eller är jag kinkig som tycker det.....jag försöker nästan alltid att skicka samma dag som pengarna kommer in men senast dan efter och då tar det ju iaf inte en vecka innan köparen får sitt paket från det att ha betalade....max 4 dar
    Ja, som sagt - jag tycker ju att börjar det gå över en vecka och närma sig två veckor - då kan man ju fasen undra vad säljaren pysslar med, för SÅ upptagen bör man ju inte vara om man nu lägger ut auktioner på T. Men inom en vecka tycker jag är helt okej.
  • Camellis
    Camellis skrev 2009-02-05 11:05:00 följande:
    Ja, som sagt - jag tycker ju att börjar det gå över en vecka och närma sig två veckor - då kan man ju fasen undra vad säljaren pysslar med, för SÅ upptagen bör man ju inte vara om man nu lägger ut auktioner på T. Men inom en vecka tycker jag är helt okej.
    Nu använde jag inga smileys så jag ser helt sur och tvär ut - inte meningen!

• Camellis

Tänkte på det också. Är man van att shoppa i webbutikerna som ju är megasnabb med sina leveranser, då är man ju också van att få hem dagen efter eller i alla fall inom två dagar. Jag fick kompensation från Anna Cill, t.ex., för att jag fick vänta hela TRE dagar på mitt paket! Det är iofs verkligen schysst service och ett verkligt bra bemötande!

Men man kan inte räkna med samma service från en säljare på T. Tycker jag.

• Camellis
    melizza skrev 2009-02-05 11:10:03 följande:
    ja det är lite tråkigt för jag skulle vilja lägga ut lite men vågar ju inte...vill ju inte skänka bort kläderna
    Samma här. Är i rätt stort behov av lite pengar nu också sen mina auktioner floppade förra veckan. Men visst måste man väl kunna lägga in så att de går ut runt BB eller lön??
  • Camellis
    Nova76 skrev 2009-02-05 11:15:08 följande:
    Lägger mig i T diskussionen. Är förvånad över att midiapple går bättre än Molo för min del... Går kanske midiapple bättre än vanliga randiga Katvig?
    Det känns lite som att det inte går att förutsäga vad som ska säljas bra eller inte. Jag är jätteförvånad över vad som sålde av mina auktioner (hann sälja fyra innan torkan kom). Molo och Katvig gick inte alls, fast nu har vi ju kommit fram till att jag inte hade lagt 1 kr som utgång och då går det tydligen sämre nu. Men ändå!

Eller ja, Molo gick litegrann för jag fick två Molosar såld i efterhand.
  • Camellis
    ViLdiNG skrev 2009-02-05 13:22:39 följande:
    En liten fråga:Vilken barnshop är den mest kända för den 'stora massan' tror ni? Intressant och se vad folk tror/tycker/anser sig veta!Jag har fått för mig att det är freshmilk!
    Freshmilk var det enda jag hade hört talas om innan jag började följa denna tråd.
  • Camellis

Ååååh, vad jag är avis på er som kan shoppa Kik kid!! Är så galet kär i lila klänningen med knyt i midjan + frottesuiten. Men pengarna lyser med sin frånvaro så jag får snällt vänta, och då har väl allt tagit slut.

Krya på sig-hälsningar till alla sjuklingar i tråden!!

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 12