Pfyrix skrev 2009-01-13 11:31:17 följande:
kassandeyTja..... fisktipsFjärilsciklider är ju himla trevliga, apostigramma också (med risk för felstavning..*s*)(går oftast vid botten)Stimfisk, tja finns ju en uppsjö av tetror som är trevliga. Själv är jag svag för kardinaltetra och blodfenstetra. Lite större tetra så gillar jag kongo, hanarna blir så otroligt vackra men blir en hel del större och kan stressa lite. Mosaicguram och månskensgurami för att få in lite storlek men ändå vacker färg och roligt beetende (även honung, lakrits och dvärggurami är vackert och gör sig bra i ett sällskapsakvarium)Bilbukar vid ytan (om man har bra täckglas)sen en bunt roliga malar lite överallt.. =) (med fina färger som är fina när dom kommer fram men inte nödvändigtvis behöver synas hela tiden).Det är mitt tips (finns ju så mycket att välja på). :)Har själv guramis, tetror (fast dom går som foderfisk i dagsläget) en hel uppsjö olika roliga malar osv och det ger ett roligt och aktivt akvarium.Att vi sen satte in rovfisk på tillväxt är .. tja typist oss..*flinar*
eckemannen skrev 2009-01-13 14:09:26 följande:
ett ex boliviansk fjäril ciklidstort stimm kardinal tetrapansarmalar tex typ 2 grupper olika några ancistrusLycka till
Fjärilarna tycker jag om, så sånna blir det garanterat, troligtvis Blå, Gul och Bolivianer. Apistogramman har jag haft otur med, likaså Gurami, men det är snygga fiskar. De ända Gurami jag har klarat är Honung och Dvärg, det har gått bra...de har även lekt för mej:)Kardinatetra älskar jag, men har inte kunnart ha dom nu, i och m,ed att både Scalarena och de två största malarna har tuggat i sej dom. Det går två halvstora Plecomalar i 300 litern just nu, och de skall få gå kvar, men Synodontisen får flytta med Discusarna. Det är en herre på 16-17 år, och elak som få äter allt han får in i munnen. Honom har jag haft sedan jag startade akvarium för 15-20 år sedan och vill inte göra mej av med honom.
Men tack för tipsen, kom gärna med mer...