Romer
Jag vill veta mer om unga romers kultur och vanor, och hur de skiljer sig från den svenska resp traditionella romska kulturen.
Alla romer på fl! Berätta allt ni vet
Jag vill veta mer om unga romers kultur och vanor, och hur de skiljer sig från den svenska resp traditionella romska kulturen.
Alla romer på fl! Berätta allt ni vet
Jag undrar lite hur det här med klanhierarkin ser ut? Vad bygger den på och hur har den kommit fram? Går det att ta sig "uppåt" eller "neråt" i klanen?
ingen aning. Har inte hört om några sånna i samband med romer.
katter o hundar är orena för de slickar sig, men hundar kan man ha som vakthund o sådär, i hundgård. Katter innebär otur...fast jag har en katt hahahaha. Det var stort motstånd från min man att skaffa den, men barnen ville så gärna..och nu älskar vi alla henne hahaha. Men vi är noga att hon håller sig på golvet, förstår inte vissa som låter katterna vara på bord, diskbänk o sådär. Det är bara morfar som reagerat negativt, han är vldigt traditionell o vidskeplig o gillar inte alls katter. Jag brukar låta henne vaa ute då han hälsar på.
visst har du en indisk kille??
Romani beauty: japp!=) själv-importerad sådan! =)
Med tatarer menas idag vanligtvis kazantatarer, som även kallas volgatatarer (kazantatarer räknas dock stundom som en undergrupp till volgatatarer; se nedan), ett turkfolk som främst bor i Tatarstan (före detta Tatariska republiken i Sovjetunionen) i Ryssland, där de utgör en knapp majoritet, i Basjkirien och andra delar av Ryssland, samt även i Uzbekistan och Ukraina. De talar främst tatariska, ett i den kiptjakbolgariska undergruppen placerat nordvästturkiskt språk, men även ryska. De är främst sunnimuslimer, men även rysk-ortodoxa.
De finska tatarerna är en nationell minoritet i Finland, tillhörande folkgruppen tatarer. Gruppen omfattar totalt cirka 800 personer. Deras religion är islam
jag blandade nog ihop dem med romer frö att de finns i finland och är någon typ av nomadfolk ![]()
Här även nu fått bekräftat att man i Indien inom vissa striktare hinduiska grupper även har samma syn på hygienen när det kommer till tvätt av kläder ( mäns kläder för sig, kvinnors för sig och underdelar tvättas separat från överdelar)