Romer
Jag vill veta mer om unga romers kultur och vanor, och hur de skiljer sig från den svenska resp traditionella romska kulturen.
Alla romer på fl! Berätta allt ni vet
Jag vill veta mer om unga romers kultur och vanor, och hur de skiljer sig från den svenska resp traditionella romska kulturen.
Alla romer på fl! Berätta allt ni vet
Vilken trevlig tråd. Så tråkigt med alla läskiga fördomstrådar.
Passar på att fråga vilken "slags" romer de som heter Taikon är? Min mamma tillbringade oerhört mycket tid hos dem som liten, de tog hand om henne då hon hade det svårt hemma.
ungerksa är ju bara en massa szegeszege hahahaha,,finns mycke ungrare i rumänien, fattar inget vad de säger.
Taikons är liksom jag kaldarar,vi tillhör samma "natiya" fast de kom till sverige från typ ryssland på 1800-talet så de har varit här länge o kallas svenska romer. Jag är dock släkt med dem på mormors sida.
nä, inte alls..de är äkta kaldarasa, äkta romer.
Varför går så många zigenare runt med kniv för? :O
Det är med rent och orent, kom på en fråga! Har Zigenare husdjur? Jag syftar på pälsdjur
Intressant läsning!! Jag tycker det är jätte spännande att läsa om den romska kulturen, jätte roligt att ni vill dela med er!! Jag tycker det är spännande dethär med att romerna härstmmar från Indien. Jag tycker att det verkar stämma. Om man ser till kultur, värderingar gällande familj samt hygien, tabun och allt det där . Likaså kan jag tycka att jag ser likheter rent fysiskt med tanke på kjolar och kläder som helst täcker benen, guldsmyckena och det långa håret!! Spännande!!
Hej
tycker det också är mycket intressant läsning om den romerska kulturen.
Har hört att ni har en egen sk Domstol. eller vad ska man säga högt råd. Där ni tar upp tex om har gjort något mot någon.
Stämmer detta?