Romer
Jag vill veta mer om unga romers kultur och vanor, och hur de skiljer sig från den svenska resp traditionella romska kulturen.
Alla romer på fl! Berätta allt ni vet
Jag vill veta mer om unga romers kultur och vanor, och hur de skiljer sig från den svenska resp traditionella romska kulturen.
Alla romer på fl! Berätta allt ni vet
romani beauty skrev 2009-01-18 14:47:25 följande:
javisst sitter vi alla tillsammans också när vi har gäster, men om min man är ute och det kommer hit nån man själv i nåt ärende så är sonen med så man slipper missförstånd. Finns vissa män som tyvärr inte har respekt. :-/ O att inte släppa in personen är ju oartigt.
romani beauty skrev 2009-01-18 22:40:33 följande:
När min man är inte hemma och när jag öppnar dörren så säger jag "han är inte hemma men du kan ju komma in"...och hittills har det aldrig hänt att dem kommer in, och skulle det hända tt han skulle komma in så kan inte en fyrra åring säga vad som har hänt eller inte hänt..och att lita på en liten pojke är ju lite dumt tycker jag...idag är barnen så pratliga och påhiliga.
Det bero på vad man har för man om han är svartsjuk eller inte...det behöver inte betydda någonting om man kommer på besök när mannen är inte hemma.
han är ju bara en barn än så han kan inte bestämma så mycke som han önskar haha. Men han är mest mån om mig o därför gör han sådär..
mina barn är lite större, snart 10 o 7 år
Min man är lite svartsjuk av sig, fast bara på vissa..de kommer så mycke rumänska romer som kommer o går o han litar inte på alla. Sen så har vi haft en del problem med folk som ljugit o därför är vi extra försiktiga.
Då kan jag farstå honom..heheh
hur är för romer i serbien? I rumänien är de rätt olika, finns allt från jättefattiga till rika, de som bor i stad o på landet o de som reser..
Det är olika för alla det finns det som är jätte rika och sen finns det fattiga...men ¨så är det för alla i hela världen det finns rika människor och det finns fattiga.