Romer
Jag vill veta mer om unga romers kultur och vanor, och hur de skiljer sig från den svenska resp traditionella romska kulturen.
Alla romer på fl! Berätta allt ni vet
Jag vill veta mer om unga romers kultur och vanor, och hur de skiljer sig från den svenska resp traditionella romska kulturen.
Alla romer på fl! Berätta allt ni vet
Hur många romer talar egentlign Romani?? Kan de flesta sitt eget språk eller talar de flesta det språket som landet de bor i gör?
En annan sak jag funderade på bilen idag :) Visst sa du att du lämnat en man som slagit dig tidigare, men också att du vr van att få strk av exempelvis din pappa och bror? Jag undrar hur din familj reagerade på att du lämnade den snubben, fick du stöd hemmfrån? Var hittade du den styrka när du är uppväxt med en kultur som säger att det är normalt att slå?
romani beauty skrev 2009-04-03 15:35:19 följande:
sen kan jag väl tillägga att det är en viss skillnad att fått en o annan lavett från pappa o bror under uppväxten och bli sparkad på av sin man.
Men de accepterade ändå att du valde en ickerom?
romani beauty skrev 2009-04-03 23:30:42 följande:
..Jag har funderat mycket på dig som du ser...haha
Om du skulle välja att lämna din nuvarande man så skulle antagligen reaktionen från din familj bli annorlunda då? Tror du de skulle ta avstånd för evigt eller bara en tid??
Anser romer att afrikaner är lägre status?? Än vilka då? Alla eller bara dem själva? Skulle det vara högre status att gifta sig med en vanlig svenne?
romani beauty skrev 2009-04-04 00:55:17 följande:
hmm..Om man var tvungen att välja mellan en socsvensk och en rik afrikan då?? :)
Du fick inga barn med ditt ex?
romani beauty skrev 2009-04-04 02:01:13 följande: