• TBS

Romer

Jag vill veta mer om unga romers kultur och vanor, och hur de skiljer sig från den svenska resp traditionella romska kulturen.

Alla romer på fl! Berätta allt ni vet

• Svar på tråden Romer
  • danitra
    romani beauty skrev 2009-03-29 03:47:25 följande:
    mmm men det brukar vara så..om en romsk kvinna är otrogen så slår man henne o klipper av henne håret
    Hur känner du inför det?
  • Queen70

Jodå..Jag väljer mina män med extrem omsorg...Och om han skulle vara typen som slår skulle han nog redan gjort det, för jag är inte lätt att leva med...haha.

danitra skrev 2009-03-29 03:48:36 följande:
    Men du kan ju inte veta det nu. Du kan omöjligt veta att han aldrig kommer slå dig.
  • romani beauty
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:48:21 följande:
    Vad gör man med en otrogen man då?romani beauty skrev 2009-03-29 03:47:25 följande:
    ingenting. Män har större sexuell frihet.
    (bläääääääääääääääääääääääääääääääääääää)
  • danitra
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:49:45 följande:
    Jodå..Jag väljer mina män med extrem omsorg...Och om han skulle vara typen som slår skulle han nog redan gjort det, för jag är inte lätt att leva med...haha.
    Jag kan förstå att du är övertygad. Jag är också rätt säker att min man aldrig kommer slå mig. Men jag är inte  helt säker - och det kan inte du heller vara. Man kan aldrig veta helt säkert vad en människa kan eller inte kan göra.
  • romani beauty
    danitra skrev 2009-03-29 03:48:58 följande:
    Hur känner du inför det?
    jag tycker det är skit. Jag gillar det inte. Jag är inte nån som skulle vra otrogen iofs, men jag tycker det är skit för många män är inte trogna ett dugg.
  • Queen70

Om man är van att få stryk från fäder och bröder tycker man säkert det är hemskare att få håret avklippt.

Men om man klipper av håret på sin kvinna så kommer ju alla för lång framtid att SE att hon varit otrogen. Blir inte det även pinsamt och jobbigt för mannen, att alla kan se att hans kvinna dragit honom vid näsan?? Borde vara jobbigt för stoltheten tänker jag...hmm..

• Queen70

Ja...blääää----Hur skulle du reagera om din man var otrogen?

romani beauty skrev 2009-03-29 03:50:52 följande:

ingenting. Män har större sexuell frihet. (bläääääääääääääääääääääääääääääääääääää)
  • romani beauty
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:52:00 följande:
    Om man är van att få stryk från fäder och bröder tycker man säkert det är hemskare att få håret avklippt.Men om man klipper av håret på sin kvinna så kommer ju alla för lång framtid att SE att hon varit otrogen. Blir inte det även pinsamt och jobbigt för mannen, att alla kan se att hans kvinna dragit honom vid näsan?? Borde vara jobbigt för stoltheten tänker jag...hmm..
    nej, det är för att kvinnan ska skämmas. det är därför romska kvinnor aldrig har kort hår utan långt..
  • Queen70

Jag fattar vad du försöker säga..jaja..Men i detta fall så VET jag..tro det eller ej :)

danitra skrev 2009-03-29 03:51:39 följande:
    Jag kan förstå att du är övertygad. Jag är också rätt säker att min man aldrig kommer slå mig. Men jag är inte  helt säker - och det kan inte du heller vara. Man kan aldrig veta helt säkert vad en människa kan eller inte kan göra.
  • romani beauty
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:52:41 följande:
    Ja...blääää----Hur skulle du reagera om din man var otrogen?romani beauty skrev 2009-03-29 03:50:52 följande:
    jag skulle bli jätteledsen såklart