• TBS

Romer

Jag vill veta mer om unga romers kultur och vanor, och hur de skiljer sig från den svenska resp traditionella romska kulturen.

Alla romer på fl! Berätta allt ni vet

• Svar på tråden Romer
  • Queen70

Jaja..Men att SLÅ??
    Min sambo skulle inte slå mig om jag så knullade hans bästa kompis på öppen gata och på så vis skämde ut både honom och mig själv.

romani beauty skrev 2009-03-29 03:40:54 följande:

saken är den att om jag orenar min man o andra vet det som vi umgås med så kan han få problem i umgänget med andra
  • romani beauty
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:43:34 följande:
    Jaja..Men att SLÅ??Min sambo skulle inte slå mig om jag så knullade hans bästa kompis på öppen gata och på så vis skämde ut både honom och mig själv.romani beauty skrev 2009-03-29 03:40:54 följande:
    det skulle nog min göra faktiskt. Helt ärligt.
  • Queen70

Grejjen är ju den att ALLA som misshandlar anser att de har ett legitimt skäl att göra detta. Frun har på olika sätt TVINGAT honom till att slå genom sitt eget beteende. Det hör till sakens natur. Sanningen är naturligtvis att ingen har rätt att bära hand på nån annan oavsett vad de nu kan ha gjort eller sagt för fel...

• danitra
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:42:03 följande:
    Nej, det finns inget han skulle slå mig över..Möjligtvis om jag mördade vårt barn eller nåt Skulle aldrig leva med en man om jag trodde det fanns ens en avlägsen möjlighet att han kunde tänkas slå på mig.
    Jag tror inte man kan säga så, hur säker man än känner sig.
    Jag tror verkligen inte att min man skulle slå mig eller mitt barn. Men jag vore en idiot om jag påstod mig vara säker på det.
  • Queen70

Min skulle gå därifrån, sen skulle jag väl aldrig varken se eller höra från han igen...

romani beauty skrev 2009-03-29 03:45:29 följande:

det skulle nog min göra faktiskt. Helt ärligt.
  • danitra
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:46:37 följande:
    Min skulle gå därifrån, sen skulle jag väl aldrig varken se eller höra från han igen... romani beauty skrev 2009-03-29 03:45:29 följande:
    Och min skulle bli sårad men komma över det. Tror jag.
  • romani beauty
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:46:37 följande:
    Min skulle gå därifrån, sen skulle jag väl aldrig varken se eller höra från han igen...romani beauty skrev 2009-03-29 03:45:29 följande:
    mmm

men det brukar vara så..om en romsk kvinna är otrogen så slår man henne o klipper av henne håret
  • Queen70

Jag är ingen idiot och JO man kan visst säga så för jag skulle aldrig leva tillsammans med nån som kanske kunde slå mig...never ever..

danitra skrev 2009-03-29 03:46:09 följande:
    Jag tror inte man kan säga så, hur säker man än känner sig.

Jag tror verkligen inte att min man skulle slå mig eller mitt barn. Men jag vore en idiot om jag påstod mig vara säker på det.
  • Queen70

Vad gör man med en otrogen man då?

romani beauty skrev 2009-03-29 03:47:25 följande:

mmmmen det brukar vara så..om en romsk kvinna är otrogen så slår man henne o klipper av henne håret
  • danitra
    Queen70 skrev 2009-03-29 03:47:43 följande:
    Jag är ingen idiot och JO man kan visst säga så för jag skulle aldrig leva tillsammans med nån som kanske kunde slå mig...never ever..
    Men du kan ju inte veta det nu. Du kan omöjligt veta att han aldrig kommer slå dig.