Vi som väntar junibebisar del 2!
Eh, vad menar du med att fixa tid? Trodde bara att man skickade in moderskapsintyget och sen var allt klart fram till BF. Har jag missat nåt?
Eh, vad menar du med att fixa tid? Trodde bara att man skickade in moderskapsintyget och sen var allt klart fram till BF. Har jag missat nåt?
Kalas med info. Känns som om systemet annars är som gjort för fria tolkningar
Den där blanketten som kommer hem från fk där arbetsgivaren fyller i inkomst..måste den lämnas in långt i förväg? Jag kommer att (högst troligen) få löneförhöjning i maj och vill ju gärna ha fp utifrån den nya lönen. Eller måste man skicka in typ nu och sen anmäla om förändring (vilket jag hört kan ta tid). Någon som vet?
usch, stackare. Hoppas att magen lugnar ner sig så att du får behålla lite mat..och vilja få i dig lite mat också för den delen.
Krya på dig!
Det där med vikt skljer så himla mycket och precis som några här redan nämnt så skiljer det mycket när och om man går upp i vikt.
Jag är i vecka 22 och har gått upp 1 kg men det känns helt ok. verkar iof som om det lilla pyret tagit en himla spurt nu så nästa besök hos BM kanske visar 10 kg. Hehe =D
Är lite seg med respons här men jag har inte haft tid att kika in på forumet senaste dagarna :/
Jag känner mig mest bara skönt gravid. Klart jag känner av foglossningar (värst vid blygdbenet) ibland vilket gör att jag kan få tvärstanna mitt i stegen ibland men annars känns det rätt ok. Mitt illamående håller i sig och kommer väldigt kraftigt och oväntat ibland samt att näsblodet bara kan forsa men det känns ganska lindrigt jämfört med vad många andra lider av. Någon mer som lider av näsblod i tid och otid? Jag har köpt näsolja för att mjuka upp slemhinnorna men det gör nästäppan ännu värre.
I övrigt så njuter jag av en liten gravidkula och av att se barnet rulla runt där inne i magen..Både jag och sambon kan se hur den rör sig nu i vecka 23. Såå spännande.
Har förresten också lagt upp en bild på min numera ganska snabbt växande mage :)
Marian Keyes böcker är väldigt lättlästa och underhållande. Kan bara hålla med LakeHill. Borde nog ta en sväng på bokrean jag med även om jag har en massa pocketar som bara ligger och väntar på att bli lästa..Har hamnat lite i skymundan nu när jag fokuserat mera på gravidböcker osv.
Barnvagnar är superskoj men väldigt individuellt. Vi har köpt en Brio Joy och tycker att den känns bra för våra behov. Lätt chassi, lättsvängd samt går ändock att ha på lite ojämnare underlag. Bra ställbara handtag också för våran olika kroppslängd.
Är det någon som har koll på om det finns någon affär med mammakläder i Västerås? Tänkte att ni från Köping kanske har lite koll på detta.. :)
usch för sammandragningar
Har precis kommit tillbaka efter massage här på jobbet. Det var underbart skönt eftersom jag blir så trött i ryggen och stel i nacken av allt stillasittande jobb med hög stressfaktor.
Kan varmt rekommenderas att unna sig en massagestund.
Jag blev överraskad för jag kunde fortfarande ligga på magen!? och utan att det kändes direkt konstigt också.
Vi får betala själva, 250 kr för 30 min, men det får det klart vara värt
Nu after work med jobbet. Hoppas på alkoholfriöl på stället vi går till...