Inlägg från: bäbis m |Visa alla inlägg
  • bäbis m

Vi som väntar junibebisar del 2!

God fortsättning allesammans =)

Har varit på semester i 3 veckor (+ 1 vecka i Sverige innan dess) så nu har jag spenderat ett par dagar åt att läsa i fatt allt som hänt här på tråden.

Så himla spännande att ni har börjat känna av sparkar och rörelser. Själv har jag ingen aning om jag känt någonting. Ibland får jag för mig att det bubblar till (v18) men jag väntar på tydligare tecken. Kul att höra att rUl och gått bra för alla också. Själv ska jag gå om drygt en vecka men jag har ju redan gjort 2 så jag känner mig inte riktigt lika nervös denna gång.

För övrigt kan jag varmt rekommendera att åka bort under graviditeten. Jag har mått hemskt illa i 15 veckor och dagen efter vi kom fram så var illamåendet som bortblåst och jag har mått prima. Har inte haft möjlighet att fundera och vara lika orolig heller.

Satt och tittade på tyger själv i också gjort)och till barnvagnen. Vi har köpt en vagn redan. Var 50% och vi kunde inte låta bli så längtan..slå till vettja!

Blablabla...ska sluta ordbajsa nu.

• bäbis m

Underbart längtan att ni fick önskevagen :) Tror bara ni hade ångrat er om ni inte köpt den när det var så bra pris.

Vi har rullat runt lite med våran ibland bara för att känna känslan. Såå mysigt. Tog dock neutrala svart och grått eftersom vi inte vet könet på vårat lilla pyre. Blir en glad överraskning i juni. Längtar som bara den.

Läste mitt förra inlägg, märkte att jag hade lite väl bråttom till ett möte för vissa delar var ju helt obegripliga. Ledsen för det..Vad jag ville få fram på slutet var att jag också planerar att sy sängkläder till våran vagga som min pappa gjorde till mig och min bror när vi skulle födas. Lite mysigt.

Har läst alla inlägg om bärsjal och det verkar som om vi kommer testa både bärsjal och babybjörn då min pojkvän föredrar att använda babybjörn. Kanske jag med, vem vet.

• bäbis m

I dag har jag förresten känt livet i magen. När jag satt på mötet kände jag hur någonting rörde sig under naveln och ner mot blygdbenet. Kittlades nästan lite men otroligt cool känsla. Fösrta kontakten liksom =D.

• bäbis m

Mysigt att få köpa et litet stycke fleece och stoppa in i ett sött påslakan. Toppenidé ju. Tack. Jag hade inte heller en aning om att täcke var dåligt emn när du plopen berättar om proportioner täcke-spädbarn så inser amn att edt nog inte lämpar sig så bra. Mer rörlighet i fleece också =)

Jag vill shoppa!

Hur fungerar det i era förhållanden. Är era blivande pappor lika shoppingsugna som ni på allt gulligt och praktiskt? Här är det helt klart jag som vill handla och tänka på att sprida ut kostnader osv även om sambon så klart tycker att alla små kläder i butiker osv ser supersöta ut. Vi har bara köpt någon pyamas och body än så länge..Längtar.

• bäbis m

Jag känner igen trenden över fördelning av intressen gällande inköp. Kanske ite så konstigt iof. Jag har också ett större klädintresse generellt så det klart jag spanar mer på de sakerna. Medan mera tekniska prylar intresserar oss båda på ett gemensamt plan.
    Sen är pojkvännen mer ekonomiskt lagd och tänker att vi ju kommer få ärva en massa av min bror osv. Detta kommer iof vara fallet på vissa saker men just lite egna babykläder vill jag ändock få köpa och påverka själv.

Vad är dinglisar? Är det till en mobil?

• bäbis m

Du missade en nolla va Katta? Här i Linköping är det också skitdyrt..Inte som i Stockholm så klart men fullt jämförbart med en liten villa i många andra städer. Konstant bostadsbrist, tyvärr.

Vi bor i en trea och har tänkt att bo så fram till vi vet vad vi ska göra när vi blir stora eller snarare tills jag är klar med mitt jobb här i stan (ca 2 år exkl mammaledighet).
    Så länge man trivs i sitt boende så tror jag inte att antal kvadrat är det väsentliga.

Katta86 skrev 2009-01-22 19:25:18 följande:
    Ja och dom bostadsrätter som finns är svin dyra! Var och tittade på en trea i dag med utgångspris på 200000, en timme senare låg priset på 280000! :-O
  • bäbis m

Missade fortsättningen på lägenhetsdiskussionen insåg jag. Inser tyvärr också hur mycket det skiljer på priser i olika städer. Så kan det vara. Ska bosätta mig i en billigare stad nästa gång =)

Visst är det mysigt men fruktansvärt mycket att tänka på gällande barnvagnar. Det är en enorm djungel och lagom när man fått en uppfattning så dimper någonting nytt in. Klurigt att hitta acceptabel prisklass och med de funktioner man vill ha. Som förstagångsförälder så har man så himla dålig koll på vad som är viktigt också. Härligt att det finns folk här som kan komma med tips!

• bäbis m

Haha, roliga stories att läsa här måste jag säga.
    Jag blev också förvånad över att brösten inte slutat växa. Hade av någon okänd anledning fått för mig att det skulle avta runt v 12 men icke de växer så det knakar. Tur nog kan jag också fortfarande ha ett par av mina gamla (med kors på ryggen).
    Till pojkvännens glädje har jag ingen råmjölk som kan överrska heller ;)

• bäbis m

Nu har äntligen mitt illamående börjat avta så nu känns lusten iof lite större än de senaste ca 19 veckorna. Någon glädje ska man väl se till att få för sin nya kropp innan den rasar samman igen ;)

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!