Inlägg från: bäbis m |Visa alla inlägg
  • bäbis m

Vi som väntar junibebisar del 2!

Har ni vågat köpa amningsbh redan alltså? Jag trodde att det var möjligt först efter förlossningen eftersom brösten kan ändras så mycket. En stödtopp borde iof vara lättare eftersom den inte är lika storleksspecifik..Vad skönt det är att ha några som varit med på banan förut här i tråden som kan komma med praktiska tips!

Appropå bröst. Fick höra av en killkompis förra veckan att jag inte växt så mycket över magen men att brösten växt desto mera. Lite genant att höra även om det är en god vän kände jag :-O

• bäbis m

Kan bara hålla med er andra i diskussion av vikt. Så länge vi mår bra (psykiskt och fysiskt) så tror jag att det andra löser sig efter hand och med mycket möda Men just nu får det bli som det bli känner jag.

Gällande solarium så har jag solat ett par gånger sen jag var på semester över jul. Har läst och hört mig för att det inte är skadligt på något sätt för barnet men att man själv kan få pigmentfläckar. Jag tog risken och det har gått bra. Var faktiskt riktigt skönt och kan pigga upp när man annars i dagsläget känner sig rätt blekfet.
    Men helst skulle jag åka på semester igen! Omedelbums! Slippa alla deadlines och krav.

En till body butter lover här.

• bäbis m

hm, jag blir riktigt ledsen och lite orolig när jag läser din tråd smulan.
    Tror att det viktigaste är att du och din sambo kommer på samma spår och jobbar mot samma mål. Känns lite som att han kanske hämnas på dig med katterna för att du valde att behålla barnet. Tvinga dig att tömma kattlåda etc är rent av väldigt oansvarligt. Det enda vettiga tror jag är att prata med någon om eran relation. Att börja med BM kan nog vara klokt. Hon har säkert tips på någon parterapi etc. Det kan hjälpa mycket för er båda och snart alla tre.

• bäbis m

Det är ligamenten.

Marinero skrev 2009-03-05 16:59:24 följande:
    Förresten så har jag såna hugg vid sidan av magen ibland när jag går. Det är inte ihållande, utan kan komma hux flux när jag är ute o går, men sätter jag mig ner en stund är det borta. Det sitter på sidan ganska långt ner och känns som håll. Kan det va ligamenten?? Det värker inte eller så, bara hugger vissa stunder.
  • bäbis m

Vad intressant det är att få läsa om allas tankar kring och erfarenheter av förlossningen. Jag har börjat skriva upp lite i punktform vad jag vill ha med i förlossningsbrevet. Ser väldigt mycket fram emot förlossningen. Främst efter förlossningen så klart för att få träffa det lilla liv som gror i magen men faktiskt lite till själva förlossningen också eftersom det är så okänd mark.

Det som känns jobbigast är som sagt bristen på kontroll och ovissheten om hur ont det kan göra hur det känns osv men vi lär märka i maj/juni. Jag har BF så sent så när det är dags här så har väl de flesta redan kommit med en ny egen erfarenhet och sitter och gosar med ett litet barn. Kan alltid trösta några kanske...

Måste spana in det där med dyktekniken också..

• bäbis m

Oj, bra att man fick en bikinipåminnelse. Ska ju börja vettenjympa om ett par veckor och jag har just en sån där knytbikini och jag undrar hur den sitter. Misstänker även att trekantsbikinin är aningen mer utmanande än när jag var på semester i julas. Kanske dags att undersöka typ H&M för en billig STOR bikini/baddräkt

Åh, vad mysigt med spa!!! Njut massor och drick en massa mjölk/fil mot halsbrännan vettja.

• bäbis m

Nä nu har jag tröttnat på att jobba för idag. Nu ska jag stupa i säng! Ska bara glutta lite på söta nyinförskaffade barnkläder för att släppa jobbtankar. Vi köpte en dundersöt mysdress i ljusgrå plysch i helgen. Den hänger bland sambons skjortor bara för att vi ska påminnas om hur himla liten den är..samt se den varje dag. Jättemysigt

• bäbis m

Vi sa så sent som i söndags att nu får vi allt lägga band på babyshoppinglustan. Vi har köpt ganska mycket men precis som ni säger så finns det sååå mycket sött så det går liksom inte att låta bli. Tur att vi är likadana båda två..Hihi

Sov gott!

• bäbis m

God morgon,

haha, jo det sista de där barnmorskorna bryr sig om är nog en välansad bikinilinje osv. Däremot vill man nog gärna känna sig lite nyduschad och fräsch när man åker in.
    Om man verkligen vill snygga till borde man väl kunna använda en spegel. Ett visst krångel helt klart men men..

Appropå åka in till förlossningen. Vi bor väldigt nära sjukhuset (ca 5-10 min promenad) så min BM sa att det säkert kan vara jätteskönt att gå in till förlossningen. Jag som trodde att man skulle kvida dubbelvikt i en bil blev väldigt lättad av att hon tror att man har så pass bra koll på sin fysik att man faktiskt kan gå in. Låter ju onekligen väldigt skönt. Ser framför mig en tidig morgon i juni och fåglar som kvittrar och vi pustar ner för backen mot förlossningen. Positiv målbild?

• bäbis m

oj, här har det skrivits flitigt.

Grattis till hp bebek.
    Låter superskönt. Själv vaknade jag kl 2 i natt med en puls tredubbla det normala och försökte lugna ner mig för att äntligen kunna somna om efter 2 1/2 timme. Fy fanken. Tyvärr älr det vara såhär fram till mitten av maj då jag ska licca. Ingen idé att sjukskriva sig eller försöka få hp för det är bara jag som blir lidande sen i alla fall. Jobbet måste liksom göras Min plan är att ta en eller två veckors vanlig semester före BF och hoppas på att kunna varava ner tillräckligt då och hoppas på att hälsan håller till dess.

Var hos BM igår och där såg allt bra ut. Alla värden, SF-mått och vikt låg på en bra nivå. Jag har bara gått upp 2 kg sen inskrivningen men så länge allt annat ser bra ut så verkar det vara ok. Skönt.

Hemorojder.. Usch. Det verkar jätteobehagligt.

Haha, jo det där med att jag ska kunna promenera till förlossningen är en ljuv dröm men vi lär få se hur det går till i verkligheten i juni..

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!