Inlägg från: bäbis m |Visa alla inlägg
  • bäbis m

Vi som väntar junibebisar del 2!

Skönt att höra att man inte är helt konstig som kan ligga på mage. Eller så är vi lika konstiga bebek

skrattmaja: en spakur låter fantastiskt skönt och kanske till extra njutning när stomen innan tryck lagt sig lite.

Hemma igen för att jobba efter en lyxrunda på stan. Gjort slingor för att pigga upp vinterhåret, köpt body butter på Body Shop, en större bh (såå skönt) samt köpt en alldeles för dyr men väldigt söt bolero på Noa Noa. Phuu, tur att jag inte kommer ner på stan så ofta. Hihi.

Jag får fortfarande höra att "oj, vad liten mage du har" men som sagt, den lär växa Ska nog vara glad så länge den inte är i vägen.

• bäbis m

Håller förresten med om att skönhetssömnen minskat markant. Är man inte kissnödig så är det full tjolabaloa inne i magen. Har hört att det ska vara en god träning för kommande nätter efter att barnet fötts så vi ska väl känna oss tacksamma..eller nåt. Och så är edt himla mysigt att få känna och se all aktivitet.

• bäbis m

Jag har fått tips av en kompis (som i sin tur fick det av sin BM) att dricka tonic mot kramp. Det ska tydligen vara riktigt bra

3barnsmor35 skrev 2009-02-27 11:18:40 följande:
    F*n vad jag hade kramp i benet inatt...merde...bara kom tillbaka hela tiden. Fick upp o stretcha ordentligt, sen blev det toa o sen var den nattsömnen helt väck. *gäsp* Idag ska jag beställa vagn!
  • bäbis m

aha, oj, jag trodde att det var bakterierisken som var störst problem vid bubbelpool. Har läst någonstans att de som äger ett privat bubbelpool gärna kan använda det för massagefunktion. Inte för att jag har så tur men ändå. Men tanken med det du skriver bebek känns inte helt dum iof.

• bäbis m

Hm det nya FL är lika seeegt och irriterande som mitt tarmsystem

Senaste veckan har mina tarmar verkligen tagit semester och jag är superöm i magen. Är det någon som har tips för att sätta fart på systemet? Listar upp vad jag brukar göra så kan ni se om ni har något nytt utöver vad jag redan gör. Tusen tack på förhand!

*regelbunden motion (ca 3-4 ggr i veckan).
    *dricker mycket vatten.
    *äter mycket frukt (ca 3 om dagen).
    *äter katrinplommonpuré ibland.
    *äter inga järntabletter.

Har ni något tips om vad som fungerar/fungerat för er eller nåt ni läst/hört om så är jag öppen för alla råd. :-O

• bäbis m

Jo det där med hur tidigt man känner barnet och rörelserna är väldigt individuellt. Jag började känna rätt tydliga rörelser (inte bara fisk) redan v18 och i v22 kunde både jag och sambon se hur magen rör sig. Mycket bättre än de flesta tvprogram på kvällen men det gör det även svårt att sova på natten eftersom det finns mer spännande saker att göra än att sova.

Min fd avlånga streck-navel är numera också rund och har en synlig botten. Skumt ju.

Läser om era barn-föräldrar-ex-historier och blir ledsen av tanken. Så svårt att veta hur människor ska bete sig efter en ev separation osv. I bland kan man fundera på hur man själv skulle kunna bli om man tex blev djupt sårad etc. Förhoppningsvis fortfarande en god mor till sina barn och med en vettig relation till den andra föräldern. Om inte annat så för barnens skull.

• bäbis m

Ska inhandla linfrön förresten. Tack för tipset!

• bäbis m

Jag kan också känna att magen gör ont ibland. Speciellt nedre delen av magen. Vet inte om det är att huden, muskler och allt där till som sträcks ut. Inte skönt alls. Och jupp, jag sa så sent som i går kväll till sambon att jag var "trött" i magen. En lyftkran skulle liksom vara skönt för avlastning

bebek skrev 2009-03-03 13:32:50 följande:
    är det någon mer än jag som har ont i magen ibland? speciellt i nedredelen, ibland på någon sida. inte alls som den molande mensvärken utan mer ilande o huggande. är det växtvärk tror ni. Och kan ni känna er väldigt "trötta" i magen?
  • bäbis m

Åh, skoj. Ska ni till Crocus och Anders Selbing alltså? Vad spännande! Hoppas att ni får lika bra bemötande som vi fick. Har väldigt svårt att tro nåt annat Lycka till!

dagdrömmare skrev 2009-03-03 18:59:43 följande:
    kikar in har inte läst sen i fredags och orkar inte läsa ikapp. Joppas alla mår bra! Vi har haft en fullspäckad helg med 2års kalas för dottern, övernattande släkt och trädgårdsarbete. Imorgon ska vi åka 35mil till Linköping för att göra 3D UL och tjuvtitta på om vi ska få en kille eller tjej
  • bäbis m

Jag ska få ett eget kontor på jobbet!!! Underbart nu när jag sitter och skriver så mycket. Ska faktiskt undersöka det där med ståbord också för som du säger skrattmaja så mår inte kroppen bra av att sitta dagarna i ända. För mig är det en befrielse att få gå. Inser från allas olika arbetssituationer att allting som blir för långvarigt är en belastning oavsett om det är sittandes eller ståendes..

Ta det lite lugnt Tickollina så att du inte bär och donar FÖR mycket. Tänk på att du har några månader på dig

Åh, jag längtar till slutet på maj nu. Vår, slut på jobbstress och snart en bäbis! Wieee

Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!