Inlägg från: bäbis m |Visa alla inlägg
  • bäbis m

Vi som väntar junibebisar del 2!

Håller absolut också med er bebek och tickollina. Äter man vettigt och rör på sig så tror jag att kroppen reglerar sig själv ganska väl.

Äger inte heller en våg utan det är enbart på BM:s önskan som jag väger mig på hennes kontroller. Har inte vägt mig sedan åratal då jag lätt blir vikt/mat/träningsfixerad på ett ohälsosamt sätt. Kläder är bästa måttet och bäst för välmåendet

En fråga gällande barnets storlek. Hur väl hänger barnets storlek samman med SF-mått, viktuppgång osv? Någon som har koll? Kan man se trender så här tidigt eller är det först mot slutet?

• bäbis m

Skön BM! Min frågade vad jag vägde men nöjde sig inte utan ett faktiskt mått. Den gamla skolan kanske Men hon är inte nitisk med att följa och kommentera den på något sätt vilket är skönt. Är noggrannare med alla värden osv vilket känns mera relevant.

Tur att barbamamma är så vacker då

hyperballad skrev 2009-03-11 11:21:54 följande:
    jag har inte heller någon våg men kan inte hjälpa - känner mig som barbamamma. men jag äter ju nyttigt o bra (förutom lite sorbet då o då, provat sias blåbär???? i love it ) min bm har aldrig vägt mig utan vid inskrivningen så frågade hon vad jag vägde o då gissade jag o sedan har hon inte frågat mer, men jag vet inte vad jag startade på men jag tippar på att jag har gått upp typ 10kg plus minus.. mest plus...
  • bäbis m

åh, baka mitt på ljusa dagen en onsdag. Det är lyx!

• bäbis m

Vårat lilla pyre har äntligen fattat att pappa också vill känna och vara delaktig så senaste veckorna har vi kunnat känna det lilla livet båda två och väldigt väl.

Haha, ja visst är det sjukt när hela magen är sned för att barnet ligger på ena sidan. Speciellt på mornarna kan jag se dessa fenomen.

Hoppas att du mår bättre idag chanell

I går kväll var jag helt slut när jag kom hem från jobbet. Huvudvärk/spänningsvärk som heter duga och jättesvullna vader. Tur att jag har en underbar pojkvän hemma som kunde massera mig och hjälpa mig att slappna av. Inga bullar men en bulle i ugnen och massage

• bäbis m

bebek: akupunktur är jättebra. Eller det beror på men det fungerar i alla fall på många.

Ligg bara stilla och låt de göra sitt jobb så kommer du inte känna nåt och förhoppnigsvis bli bättre =)

• bäbis m

Jag har en vännina som fick akupunktur mot foglossning. För henne hjälpte det jättebra Verkar dock skilja rätt mycket mellan olika landsting vilka rutiner de har för här är det tyvärr (?) enbart sjukgymnastik som erbjuds och när inte det hjälper...så är det på nåt sätt accepterat.

tekannan skrev 2009-03-12 12:51:50 följande:
    Akupunktur... Jag funderar på att be min BM ge det för foglossningen. Sjukgymnasten jag går hos sa att det hjälper några så det kan väl vara värt ett försök. Är dock lite rädd för nålar, men det ska säkert gå bra. Om det inte gör för ont dvs.
  • bäbis m

Har läst att upp till 3 koppar kaffe eller 6 koppar te per dag är helt ok.
    Är ingen kaffeälskare men knappt en kopp i veckan kanske slinker ner.

Du kan nog njuta utan att vara orolig bara det är måttliga mängder som sagt.

kicki08 skrev 2009-03-12 14:14:01 följande:
    Måste bara fråga. Är det nån av er som dricker kaffe fortfarande? Var stor kaffeälskare innan jag blev gravid men har hållt upp ända sen dess pga illamående och jag har helt enkelt inte velat ha kaffe. Men sen ett tag tillbaka så har jag varit sugen igen. Så idag föll jag dit... :-S nästan så jag skäms... men sitter ochsippar på en kaffelatte just i detta ögonblick. Inte äre nån fara välle?
  • bäbis m

Jippieeee, det är fredag och jag har flyttat in i ett eget kontor. Det är så himla härligt! Nu kan jag stänga dörren och sätta upp fötterna på skrivbordet om jag behöver bli av med lite vätska i benen

Vårat kaffe här är jättetrisst vilket gör att jag nästan aldrig dricker kaffe utan mest te på jobbet. Det bästa kaffet enligt mig är det från de nyinköpta nymalda mörkrostade bönorna. Mumma :)

• bäbis m

Började dagen med release av ett nytt body step pass. Jösses vad svettigt det blev men det var riktigt skönt att få duscha och basta i lugn och ro efteråt. Så härligt att få börja dagen med lite motion Har förresten äntligen fått en plats på vattengympa!! Jag får börja den 14:e april och längtar massor. Ska investera i en ny bikini först..hehe

I morgon ska vi till biblioteket och spana efter filmen kärlekens mirakel som alla här talar så gott om samt lite böcker. Förhoppningsvis att föda och kanske tom den nya att möta förlossningssmärtan. Får väl se om vi gör några fynd. Blir så dyrt att köpa alla intressanta böcker även om det är skoj att läsa. Köpte en ny vi föräldrar tidning iår så nu ska jag nog sätta mig in soffan och njuta av att det är lördag.

Låter inget skoj att ni känner er deppiga bebek och hyperballad. Förhoppningsvis är det bara någonting kortvarigt och beror på alla stora färändringar i kroppen och omgivningen. En graviditet är nog bland de största förändringarna en kropp kan gå igenom.

• bäbis m

Åh, Grattis!!! Vad mysigt. Ingen dålig helg du fick med andra ord
    Var det nu ni var på spa? Skönt?

hyperballad skrev 2009-03-15 17:55:36 följande:
    åh grattis! vi tittade på den först!! men valde sedan buggan.
Svar på tråden Vi som väntar junibebisar del 2!