Li: Det är förmodligen en sträckning! Låter inte det som en helt naturlig förklaring? Det tycker iallafall jag! Då kan det ju kännas stramt, spänt och konstigt. Dessutom är det ju såklart så att vi som lider av denna hälsoångest känner mer än vad andra skulle ha gjort i samma situation. Men jag förstår dig ju precis. Ibland kan jag komma på att jag känner av en kroppsdel, alltså en helt ospecifik känsla, bara Känner den om du förstår vad jag menar. Som min vänstra ansiktshalva som det rycker så mycket i, det är precis som att jag är så medveten om den på något sätt. Och eftersom du är så medveten om just de partiet i din fot eftersom det rycker där ofta, så känner du av det mer. Jag tycker absolut inte att du ska oroa dig över det!!! Jag tror också (helt egen teori) att musklerna borde bli lite trötta av att ålla på och rycka hela tiden, därför kan man få svaghetskänsla på de ställen där det rycker hela tiden). Kom ihåg vad du skrev till mig ovan också - det handlar inte om en känsla av svaghet vid als, utan faktisk sådan (vilket ju för den delen kan vara svårt att skilja på för en själv ibland).
Jag har en lite dålig dag, känner mig allmänt uppgiven emellanåt, särskilt när det håller på och rycker så i ansiktet hela tiden, kind och näsa. Nåt måste ju vara fel tycker jag! Igår när jag var med familjen ute och handlade så skulle jag gå ner för en lång trappa, och genast kände jag ju hur svårt det var och att benen inte skulle "hålla" (vilket de gjorde, men känslan var sådan i knän och lår). Jag upplever det också som att jag måste lyfta fötterna med lite ansträngning när jag går. Jag blir så trött i musklerna hela tiden också och det hatar jag. Har läst någonstans att det kan vara tecken på lätta pareser (förlamningar). Det är så jobbigt! Kan man inte bara få känna sig normal (eller rättare sagt inte känna något konstigt!).
Jag drömmer mycket om detta på nätterna också, drömmer att jag får kramp i musklerna i ansiktet (vet inte om jag då har lite lätt sådan och därför drömmer det, fasar iallafall för att det är så), att jag har stora hålor (atrofi) på en massa ställen osv. Gör du också det?
EllieMay: Hej! Jag är ganska ny på den här tråden, men det är mer aktivitet på den andra med samma namn. Det är mest jag och Li som skriver här om samma rädslor. Hoppas att du mår bra och inte känner att du behöver de här trådarna!