Li: Ja de är lite färre just för tillfället. Jag kan ändå känna att de tydligt ökar när jag blir stressad/blir orolig. De är där såklart ändå, men lite färre just nu. Konstigt egentligen eftersom alla andra känningar är fler. Svagheten/stelheten är värre tycker jag. Det är väldigt svårt att beskriva hur man känner i benen, och det är ytterligare en grej som gör att jag inte vill gå till läkare. "Hej jag känner mig konstig och spänd och svag i benen...
Jag känner mig klumpig i händerna, men jag kan plocka upp små pärlor. Och så har jag konstanta ryckningar i kinden, men de kan du inte se..." Nä, usch. Bara tanken på att boka en läkartid väcker ångest hos mig. Bara för det rycker det nu brevid munnen och i benet samtidigt som jag skriver detta.
Märker du också att vissa saker man läst sitter helt fastklistrade i minnet? Otroligt egentligen, tänk om man kunde utnyttja minnet till andra, vettigare saker? Jag kan liksom se vissa saker jag läst framför mig, jag vet ordagrant vad som står. Och jag använder det liksom "mot mig själv" när jag försöker tänka positivt. Precis som att jag försöker lura mig själv om jag skulle tro nåt annat än att det faktiskt måste vara als.
Förmodligen har man tappat lika mycket saker innan också, men eftersom man är på helspänn hela tiden så noterar man exakt allting! Jag vet att jag tänkte på att jag tappade grejer när jag var gravid nu också, men det var inget jag var oroad över då.
Idag när jag skulle vila (eftersom jag sov typ en timme natten innan pga stress för allt ryckande och vibrerande) så var det omöjligt att somna eftersom det omedelbart började rycka i kinden och sen som ett enda vibrerande på hela vänstersidan av kroppen. Får också direkt en massa konstiga spänningar och småsmärtor i fötterna så fort jag lägger mig ner. Kanske kommer det för att man förväntar sig att det ska göra det. Jag borde ju veta sen förra gången att kroppen kan göra en massa konstiga saker just av den anledningen, men det går inte riktigt att ta in såna tänkbara orsaker just nu för min del.
Vad jobbigt att du fortfarande känner av foten. Men en sträckning kan ju sitta i länge.
Ja det är verkligen tröttsamt det här. Svårt att bortse från fysiska symtom också tycker jag, de är ju faktiskt där! Det är säkert likadant med andra typer av ångest för andra, men jag tycker liksom att det fysiska är omöjligt att bara "strunta i".