• Moa0810

Infantil spasm

Hej!

Jag är ny på denna sida men vill gärna ha lite erfarna människor att dela upplevelser med.
    Min dotter Moa är 3 mån och för en vecka sedan åkte vi in för att vi anade att hon hade Infantil spasm, vilket hon oxå har. Vi ligger inne fortfarande, hon får mediciner och anfaller har avtagit lite och ökat igen och idag har hon bara haft tre anfall. Är det någon som har upplevt detta??? Det finns ingen att fråga eftersom det är så ovanligt.
    Snälla all erfarenhet vore jag tacksam för.

//Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-29 19:37
    Idag har kramperna blivit värre=(
    De ska höja Sabrilexen till 0,150 mg/dygn nu.... Det är det högsta de kan ge henne har de sagt, vad händer om det inte hjälper????? Frågorna är många och inga svar finns att få.....

• Svar på tråden Infantil spasm
  • Moa0810
    Svar på #58
    Tack. Vi hoppas oxå att det går åt rätt håll nu. Har ni fått svar på Robins EEG?
  • aany

Moa0810 skrev 2009-02-13 15:35:28 följande:

Svar på #58Tack. Vi hoppas oxå att det går åt rätt håll nu. Har ni fått svar på Robins EEG?
    Nej, ingenting än. Hoppas han ringer snart...
    Hur är det med kramperna? Har det blivit bättre?
  • Moa0810
    Svar på #62
    Hon har inte så mycket kraftiga kramper, men hon har däremot små kramper till coh från hela tiden då man ser det på hennes ögon och händer.

Hör av dig när du får veta något om Robin.

Ha en trevlig helg!
  • aany

Moa0810 skrev 2009-02-14 10:56:37 följande:

Svar på #62Hon har inte så mycket kraftiga kramper, men hon har däremot små kramper till coh från hela tiden då man ser det på hennes ögon och händer.Hör av dig när du får veta något om Robin.Ha en trevlig helg!
    Hoppas att de försvinner från Topimax! Jag hör av mig.
    Ni får ha det så bra hemma ! Kram.
  • Tiinyy

Hej hej! Jag har en liten pojk på två månader, han föddes med ett allvarligt hjärtfel och kunde inte syresätta sig riktigt. Vi kom precis från sjukhuset då han i torsdags blev helt stel och tuppade av. Frågan om syreskador finns. Men jag undrar om det kan vara normalt och om han kan ha undgått hjärnskador. Vet ju att det är svårt att svara på. Men att leva i den här ovissheten är värst

• Morrisey

Eeg:t visade fortfarande på hypsarytmi, trots att vi inte ser några kramper. Aktiviteten hade minskat men var kvar. Så nu blir det synachten så fort E är av med sin infektion. Problemet är att han hostar och hostar och idag hade han feber igen . Hoppades att det skulle räcka med en vecka på sjukhus men inser att det blir längre.

♥ Son född augusti-04 ♥ Son född juni-08 ♥
  • fikapaus

Hej igen. C har fått synachten i en vecka nu (+ keppra) o på måndag ska han på nytt EEG för att se om det hjälpt.. Kramperna har minskat o nu har han inte krampat på ett par dar o idag har han varit på jättebra humör! Men.. Han har börjat spänna sig så konstigt: som smilar upp sig o man känner att han även spänner sig lite i kroppen. Känner någon igen sig i detta?

• Moa0810
    Svar på #67
    Hej!

Det känner jag inte igen men jag tycker att kramperna ändrar beteende ofta. Vi har gått på Topimax i 4 dagar, lite mindre kramper.

Varför fick ni Keppra? Vart har ni era läkare? Jag har pratat om den medicinen men Växjö och Tove i Lund ville hellre prova Topimax.
    Lite nyfiken eftersom jag är helt för Keppra.
  • Moa0810

Jag har hört min dotter ge ifrån sig gråtljud (har inte hört det på fyra veckor, sen vi började med Synachten). Fick även ett leende igår, men sen kom kramperna så tätt att M inte hann att andas i mellan så hon blev helt blå om läpparna, jätte läskigt.

Det går verkligen upp och ner hela tiden.

• Morrisey
    Moa0810 skrev 2009-02-16 13:30:04 följande:
    Jag har hört min dotter ge ifrån sig gråtljud (har inte hört det på fyra veckor, sen vi började med Synachten). Fick även ett leende igår, men sen kom kramperna så tätt att M inte hann att andas i mellan så hon blev helt blå om läpparna, jätte läskigt. Det går verkligen upp och ner hela tiden.
    Usch låter som om ni har det jättejobbigt! Hoppas verkligen att det går åt rätt håll snart.

E fortsätter att hosta och snuva, så de vill inte börja med synachten. Nu höjer de sabrilexet igen på onsdag och sedan blir det eeg i slutet av veckan. Det som känns positivt är att vi inte sett några kramper sedan i onsdags och att idag har vår kille faktiskt jollrat massor. Hade nästan glömt att han kunde det för att det var så länge sedan. Hoppas verkligen att det betyder att han mår bättre!!!
    ♥ Son född augusti-04 ♥ Son född juni-08 ♥
Svar på tråden Infantil spasm