• Moa0810

Infantil spasm

Hej!

Jag är ny på denna sida men vill gärna ha lite erfarna människor att dela upplevelser med.
    Min dotter Moa är 3 mån och för en vecka sedan åkte vi in för att vi anade att hon hade Infantil spasm, vilket hon oxå har. Vi ligger inne fortfarande, hon får mediciner och anfaller har avtagit lite och ökat igen och idag har hon bara haft tre anfall. Är det någon som har upplevt detta??? Det finns ingen att fråga eftersom det är så ovanligt.
    Snälla all erfarenhet vore jag tacksam för.

//Linda

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-29 19:37
    Idag har kramperna blivit värre=(
    De ska höja Sabrilexen till 0,150 mg/dygn nu.... Det är det högsta de kan ge henne har de sagt, vad händer om det inte hjälper????? Frågorna är många och inga svar finns att få.....

• Svar på tråden Infantil spasm
  • Moa0810
    Svar på #31
    Hej!
    Hur länge har han krampat???
    Hur länge har han fått medicin???

Märker ni resultat?
    Jag blir så frustrerad för Moas mediciner hjälper inte alls.
  • Moa0810
    Svar på #25
    Nu har vi sänkt synachtenen för den hjälpte inte heller. Höjde dock sabrilexen.
    Vet någon hur länge det kan ta innan man märker resultat?????
  • fikapaus
    Svar på #33
    Han har haft kramper sen 19e januari. Fått trimonil retard men nu bara Keppra sen igår. Tycker inte att de verkat än så länge men lite tidigt att säga ang Keppra.. Charlie ska få spruta med B6 imorgon o sen nytt EEG. Hans kramper ser ut så här: spänner sig i ett par sek med några sek mellan 5-50ggr. Har gjort MR men det visade inget annorlunda. Tagit massor med prover också men de har heller inte visat nåt så vi vet inte varför han har fått IS.
    Lycka till imorgon!
  • aany
    Svar på #31
    Det var tråkigt att höra . Men det är positivt att ni har en diagnos iaf. Och börjat medicinera... Hoppas ni märker skillnad snart!!!
  • aany
    Svar på #30
    Jag håller tummarna!!!!
  • ansoroco

Hej!

Jag har en dotter på 6 månader som fick konstiga symptom några dagar efter andra vaccinationen. Hon har lokala kramper i arm, axel och rygg och de är bara ensidiga. Är det någon som känner igen detta? EEG visade inte på någonting avvikande, men jag är förstås väldigt orolig. Det började för tre veckor sedan, men hon har varken blivit särskilt slö, och utvecklingen tuffar på framåt. Kan det ändå vara IS?

Vad tror ni?

• ellie2

Förstår om du är orolig, men IS låter det inte som. Vid dessa kramper slår barnet ihop armarna som i en omfamning, nickar med huvudet mot bröstet. Blixtsnabbt går det och det kommer ofta i flera omgångar. Utvecklingen påverkas så pass så att den står still... Det blir också en väldigt tydlig bild på eeg som är typisk för IS.
    Hoppas ni får rätsida på vad det kan vara som orsakar din dotters kramper. Inget kul alls med kramper!!!

ansoroco skrev 2009-02-06 11:33:05 följande:
    Hej!Jag har en dotter på 6 månader som fick konstiga symptom några dagar efter andra vaccinationen. Hon har lokala kramper i arm, axel och rygg och de är bara ensidiga. Är det någon som känner igen detta? EEG visade inte på någonting avvikande, men jag är förstås väldigt orolig. Det började för tre veckor sedan, men hon har varken blivit särskilt slö, och utvecklingen tuffar på framåt. Kan det ändå vara IS?Vad tror ni?
  • Moa0810
    Svar på #34
    Då har ni hållt på lika länge som oss. Vi har gjort en massa prover men det är fler som återstår. Gjorde MR i ons och pga någon miss någonstans så får vi inget svar idag utan får vänta till mån och pga detta så tas inga nya prover innan heller. Idag är jag arg=(... Denna väntan............
    Jag håller tummarna att Keppra hjälper er.
    Varför valde er läkare Keppra? Jag har föreslagit den medicinen för min läkare om vi byter nästa vecka vilket jag tror eftersom Sabrilexen inte har hjälp ännu men han är inne på någon annan som jag inte kommer ihåg namnet på T någonting.
    Tänker på er.
  • Morrisey
    Moa0810 skrev 2009-02-06 21:24:34 följande:
    Svar på #34Då har ni hållt på lika länge som oss. Vi har gjort en massa prover men det är fler som återstår. Gjorde MR i ons och pga någon miss någonstans så får vi inget svar idag utan får vänta till mån och pga detta så tas inga nya prover innan heller. Idag är jag arg=(... Denna väntan............ Jag håller tummarna att Keppra hjälper er. Varför valde er läkare Keppra? Jag har föreslagit den medicinen för min läkare om vi byter nästa vecka vilket jag tror eftersom Sabrilexen inte har hjälp ännu men han är inne på någon annan som jag inte kommer ihåg namnet på T någonting. Tänker på er.
    Antagligen Topimax. Känner du igen det? Usch vad jobbigt att vänta på svar, förstår att det inte känns kul att behöva vänta över helgen.

Min son äter Topimax sedan december pga kramper. Vi har trappat upp medicinen hela tiden men det hjälper inte. E har svårbehandlad ep pga en svår hjärnskada. Igår fick vi även bekräftat det vi misstänkt nämligen att han har IS. Så på måndag läggs vi in i Lund och ska påbörja behandling med syntachten.
    Hatar dessa kramper! Hoppas verkligen att våra barn snart slipper dem.
    ♥ Son född augusti-04 ♥ Son född juni-08 ♥
Svar på tråden Infantil spasm