• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • DariaM

Moe: Precis som mig letar du ju efter en teutonia vagn. Jag har hittat två sidor där man kan beställa direkt från Tyskland och få den billigare samt levererad till dörren. Hittade länkarna här på familjeliv och vi kommer nog att beställa därifrån.
    Kolla in: www.mypram.de/ eller www.pingpong-online.com/
    Fun var billigare på den förstnämnda, har inte kollat de andra.

• m o e

DariaM: Vi har kikat på båda de sidorna och ska vi köpa nytt så lutar det åt att vi handlar ifrån någon av dem. Man spar i alla fall någon tusenlapp på att handla därifrån och man får varan ända hem till dörren. Jag börjar få lite kalla fötter nu och är rädd att vi inte hittar någon begagnad Prestige som vi vill ha, så snart är det kanske läge att beställa. Jag tror att leveranstiden är ungefär 8 veckor ifrån Tyskland om de inte har just den vagn man vill ha i lager. Jag vill gärna ha vagnen hemma i början av maj eftersom jag födde lite tidigt förra gången också.

• DariaM

moe: Ja det är inte lätt att hitta en begagnad, vi har haft koll och de som läggs ut säljs nästan innan annonsen kommit ut. 8 veckors leveranstid stod det på båda sidorna. Lycka till och berätta gärna hur du gjort och hur det går.

• sockervit

DariaM: Vilken vagn letar du efter från Teutonia?

Min kompis köpte från Mypram och de är nöjda med dem. Har läst skräckhistorier om ping-pong här på FL....rätt eller fel? Ingen aning, har ju som sagt ingen egen erfarenhet.

Nehe, nu är det lunch dags!

• Eldene

Hej allesammans!
    Hart vart dålig på att besöka forumet :( Men det var skoj å läsa ikapp allt ni skrivit om! Själv är jag nu uppe i vintriga Norrland (-20 med massor av snö)och hälsar på mina föräldrar. Dem är hur gulliga som helst och pysslar om mig som bara den :) *myser* Men ibland får jag nästan poängtera att jag inte är sjuk utan gravid *flina* Man är väl inte van att alla runt omkring en är så omtänksamma heeeela tiden som nu, men det är väl bara till å njuta medans man kan antar jag! Privilegier man har som gravid!

sockervit: vi går också hos Kvinnoläkarna och är helnöjd med vår barnmorska! :) Jag och min sambo beställde barnvagn för ca: 2 veckor sen (kommer in på Babyproffsen i mars/april) blev en "Baby Travel - Jogger" sån där smidig vagn med tre hjul som är riktigt lättkörd! :) Ser fram emot när den kommer!

Nu är jag så rackarns sugen på att köpa spjälsäng och en liten byrå för lillens kläder, funderar på vit säng från IKEA och vit byrå "Malm" men måste kika först att det är samma vita färg på dem, så det matchar! Har faktiskt inte köpt en enda pryl till bebben ännu men lär väl bli ändring på efter besöket på "Tittut" den 21/3! :) *Längtar* Hur är det med er andra då gällande barngrejjer har ni kanske redan handlat på er allt och lite till? Känner att jag/vi vill fixa med alla stora grejjer först som bil t.ex.

m o e: tack för tipsen ang. foglossningarna! Märker att stödbältet hjälper bra och som du bl.a skrev- kortare steg funkar bra!

Ha de så bra allesammans, nu ska jag pälsa på mig och ge mig ut på en solig (men kall) promenad i vintervädret!

• DariaM

sockervit: Vi vill ha en kombivagn Fun eller en Mistral s. Hittar vi ingen begagnad kommer vi beställa från Mypram då den var billigare där. Jag hade inte hört några "skräckhistorier" om ping-pong men det är ju allitd bra att ha sånt i åtanke.

• m o e

DariaM: Jag har heller aldrig hört om att det strulat när man handlat ifrån Ping pong. En kompis köpte en Mistral därifrån för tre år sen och det gick hur smidigt som helst.

• Pian80

Bestämde ni något om fika igår?

• sockervit

DariaM och m o e:
    Ja, ni ser! Man ska nog inte lita och lyssna alltför mkt på allt . Problem kan nog uppstå var som helst med vilken affär när som helst...

DariaM: Ett tips om ni vill ha en Teutonia Fun. www.blocket.se/vi/19474250.htm

Eldene: Då kanske vi hamnar i samma föräldragrupp?!
    Jag går hos Lotta och är jättenöjd! Hon är så go tycker jag!
    Ah, baby travel...den är fin. Vi har ju också köpt en vagn med trehjul . Och så har jag shoppat ett par strumpor och en body...det är allt. Men nu börjar lusten komma ordentligt .

Pian80 och alla andra: Vi bestämde Gränden kl 18 på tisdag!

Nehe, nu kallar renoveringen! Ha en bra kväll!

• DariaM

Sockervit: Tack så jättemycket för tipset men jag vill ha en neutral enfärgad vagn.

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!