• m o e

Sommarbebisar 2009 i Västerås!

Här fortsätter vi prata om våra magar och efterlängtade sommarbarn. Välkomna gamla som nya! Vi väntar smått till sommaren 2009 och bor i Västerås med omnejd.

BF-lista
    BF 10/4 - lillnickan
    BF 17/4 - sussu80 - Sanna, centrum (1:a barnet)
    BF 29/4 - Angeni - Jenny, Hallstahammar
    BF 15/5 - Nanoozi - Nanna, Nordanby
    BF 19/5 - Aktalia
    BF 24/5 - TOTTEoELLE - Elinor, Malmaberg
    BF 28/5 - moe - Elin, Tidö Lindö (andra barnet)
    BF 29/5 - jeka78 - Jessica, Guldkullen Bjurhovda (2:a barnet)
    BF 30/5 - Skugga - Linda centrum
    BF 6/6 - Eldene - Centrum (Bebis nr. 1)
    BF 11/6 - vittorn - Carolin, Skiljebo
    BF 20/6 - sockervit - Eva, Berghamra
    BF 21/6 - västerås bebis - Helene, Norra Gryta
    BF 26/6 - lottak79 - Lotta, Johanneshöjden
    BF 28/6 - Pian80 - Agneta, Önsta Gryta
    BF 1/7 - Artica - Anna, Gideonsberg
    BF 1/7 - Ronzki (2:a barnet)
    BF 2/7 - Sajsis - Cajsa, Skälby
    BF 5/7 - DariaM - Maria, mitt i stan (1:a barnet)
    BF 5/7 - annalainen - Anna, Tidö Lindö
    BF 8/7 - Lottilej - Lotta, Bäckby (2:a barnet)
    BF 8/7 - Labolina No7 - en bit utanför stan (2:ra barnet)
    BF 16/7 - Heiress - Vetterslund, 2:a barnet
    BF 20/7 - Erika89 - Erika, Hallstahammar

Vill du lägg till dig på listan, så kopiera den senaste (leta efter senaste version i tråden) och lägg till din egen info där.

Här är vår förra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m37837914.html

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!
  • lottak79

Hejsan tjejer!

Har följt er i tråden men inte varit själv så social. Det har varit lite mkt runt omkring nu, jobbet är pest och pina, magen värker samt planera min fars begravning. Känns som man får panik i huvudet tillslut. Vissa dagar känns allt så hopplöst och man vill bara sätta sig ner och skrika gråta och bara få vara ifred.

Men har kommit så långt i mitt sorgarbete nu efter min far, att han nu ska få så fint avslut så möjligt. Hittade lite memoarer som han hade skrivit. Har läst och det har bara kommit fram goda minnen och goda skratt. Det känns bra ändå, nu är han på en bättre plats och slipper ha ont.

DariaM: Grattis till vagnköpet!! Tänka sig, snart ligger det en bebbe där Glad

Vi har alla fall bestämt oss för en vagn, det blir en Emmaljunga Nitro med 2 svängbara hjul fram. Har inte tyckt att dom är så snygga med hjulen men gud så lättkörda dom är!! Så en sån blir det för våran del. Den kommer att beställas nu i slutet av februari.

Är det någon som har fått extremt ont i magen, så svårt att förklara men känns som allt där nere under naveln drar ihop sig så man inte kan gå. Kan knappt gå till bilen för att det gör så ont. Det enda som hjälper är att stanna upp och vila och sen försöka gå igen. Går som en jädrans skitnödig pengvin!!! Ska det vara så?? Jag har ju 18 veckor kvar. Första gången hände det några dagars efter min fars bortgång och jag åkte in akut men dom kunde dock inte hitta något, utan barnet mådde bra men när dom klämde på magen gjorde det förbannat ont. Blev hemskickad med att jag skulle vila och ta alvedon. Är det sammandragningar kanske? Ska till barnmorskan på onsdag, får höra lite vad dom har att säga.

Oj nu blev det lite långt.....Nu kaffe och kladdkaka och mariannefluff MUMS !!

Ha dé tjejer !!

• jeka78

lottak79:
    Det låter som om du fått tidiga sammandragningar så du bör ta det lite lugnt!
    Förstår att det är mycket kring din fars begravning och jag beklagar verkligen hans bortgång men glöm inte bort dig sj mitt upp i allt!
    Jag har haft som dig men eftersom det är mitt andra bran så kommer jag ihåg hur sammandrafningar känns och pratade med min barnmorka eftersom dom bara blev starkare och starkare... Nu är jag halvtidsjukskriven i två veckor och är ordinerad att vila så mycket som möjligt, tycker att det skall låta sjit enkelt men inte för en sån aktiv och sprallig person jag jag... :) Om sammandragningarna sätter igång för tidigt och blit väldigt kraftiga så mjuknar livmodertappen för tidigt och förlossningen sätter igång!!

Och även hur mycket man än längtar till dom små bebisarna så tror jag ingen av oss vill ha en som måste ligga i en kuvös en längre tid....

Imorgon skall vi till Stockholm...... hi hi (pojke eller flicka)

• Nanoozi

Jag kommer också på tisdag. Jag funderar på om man skulle behöva reservera ett bord på tisdag så att vi kan sitta tillsammans alla?!
    Det kan vara mycket folk då som ska fika samtidigt...eller vad tror ni?

JAg tror att det blir att inhandla en Brio Sing. Nu är det bara 12 veckor kvar till förlossningen :D Tiden går fort.

• m o e

Imorse var jag till bm igen. Mitt hB låg på 105 (!!) så hon tog ett nytt och det var på 113, vilket hon trodde lite mer på. Men det är inte så konstigt att jag börjar känna mig tröttare alltså. Hade 124 sist, men det var ju på inskrivningen i början av november eller så. Jag har den senaste veckan börjat köra med järnbuffé varje kväll. En hut blutsaft ihop med lite ProViva female, för att maximera upptaget och så en Vitamineral Kvinna. Jag vill slippa Niferex och sånt, som man blir dålig i magen av.

Magen har vuxit som den ska, hade SF-mått 24, och hjärtljuden låg på 148. Vi pratade lite om tillväxt-UL, eftersom jag födde en tillväxthämmad bebis förra gången, och hon skulle ta upp det på nästa läkarrond, då de går igenom alla gravidjournaler. Troligen blir det ett UL i v 32. Är i v 25+4 idag! Det går verkligen fort.

Jag har verkligen börjat längta efter förlossningen, bebisen och att få vara hemma. Har ingen lust alls att jobba just nu och dagarna känns ganska långa. Men tänk att det var ljust när vi åkte hemifrån kl 7 imorse, trots att det är mulet idag! Det går mot ljusare tider nu!

lottak: Det låter precis som att du har börjat få lite sammandragningar. Det är oftast inte farligt alls, utan livmodern som börjar träna. Men du ska lyssna på din kropp! Stanna upp och vila när det gör ont och gör inget som du får sammandragningar av. Det kanske är läge att bli sjukskriven ett par veckor med tanke på allt som hänt runt omkring dig den senaste tiden. Sorg är ju en sorts stress och det kan säkert ge fler sammandragningar än nödvändigt. Prata med din bm!

Nanoozi: Boka bord kanske är en bra idé! Har du lust att ordna med det?

jeka78: Kul med Tittut imorgon!! Är det 3/4D UL eller 2D? Jag längtar också massor efter vårt UL där, snart bara två veckor kvar!

Äntligen väntar vi syskon! Bf 28/5 2009
  • Ronzki

Moe: Ja, det har rätt i, förhoppningsvis syns det på er att ni är gravida.

Vi får se om jag törs mig dit på efterhand, men bokar ni bord så är det ju bara att fråga efter er!!

Hoppas alla har det bra!

• Pian80

Ronzki skrev 2009-02-16 15:30:50 följande:

Moe: Ja, det har rätt i, förhoppningsvis syns det på er att ni är gravida. Vi får se om jag törs mig dit på efterhand, men bokar ni bord så är det ju bara att fråga efter er!! Hoppas alla har det bra!
    Klart att du vågar! Titta bara efter alla magar . Annars kan jag inboxa dig mitt mobilnummer så kan su skicka ett sms och fråga var vi sitter.
  • Nanoozi

Jag ringer till Gränden imorgon och bokar bord.

Någon annan som har haft molande värk i magen? Jag har mensvärk liknande värk i magen som strålar ner mot ljumskarna och korsryggen typ. Undra om det är något man behöver oroa sig för...?!

• DariaM

Jag är sugen på en fika men vet inte om jag hinner...ska försöka. I så fall kommer jag inspringande senare precis som Ronzki och letar efter alla magar.

• Ronzki

Pian80: Vad gulligt av dig att tänka på mig!!
    Ja, skicka gärna ditt nummer, det kan ju vara bra att ha framöver också. Jobbar bara ett stenkast från Gränden så jag skyndar mig dit så snart jag kan.

Kram på dig!

• Aktalia

Önskar verkligen att jag hade möjlighet att träffa er imorgon. Men jag sitter på jobbet 30 mil bort och har lite svårt att komma ifrån. Är det några andra som har lust att fika nästa tisdag då jag har möjlighet att kanske vara i Västerås på eftermiddagen?
    Jag har i princip inga kompisar i Västerås så jag skulle tycka det vore jätteroligt att få några nu när man ska ha barn och vara mammaledig här.

DariaM: Oj, barnvagn i hallen..! Jag skulle nog få hjärtstillestånd varje gång jag såg den. Väntar på att den stora insikten ska drabba mig. Men jag fattar fortfarande inte att vi ska få barn. Hoppas jag fattar åtminstone på förlossningen...

Moe: För mig funkar Niferex ganska bra. Visst blir jag mer hård i magen men jag äter alltid hallon och jordgubb till frukostfilen och tar Niferex sist på kvällen. Det som är jobbigt är att jag tar tabletterna till ett glas juice och har börjat få halsbränna av det...

Svar på tråden Sommarbebisar 2009 i Västerås!