• Missy Cat

Phil & Ted syskonvagn del 13

Välkommen till 13:e Phil and Ted´s tråden!

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns några bra instruktionsfilmer
    www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...

strollermama.com/strollervideos/e3-twin-buggy...

www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37771801-275.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

BILDTRÅD: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

Lägg era kort på vagarna, tillbehör och tips och trix där!

BILDTRÅD 2

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-31 12:20
    Demofilm av en sport V1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 10:11
    Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-vs-dash.html
  • Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 13
  • Rosenbarn

Vart köper man PT med syskonsits+ regnskydd billigast? Hittade för 5495Kr på frtidsportalen är det ett bra pris??

• Lokatt
    Rosenbarn skrev 2009-02-03 19:45:39 följande:
    Vart köper man PT med syskonsits+ regnskydd billigast? Hittade för 5495Kr på frtidsportalen är det ett bra pris??
    kidzshop och kopbarnvagn.nu har erbjudanden oxå. minns inte vilket som är bäst i nuläget
    Våga vägra blogga
  • Lilla Mimsan
    Lokatt skrev 2009-02-03 19:41:44 följande:
    jo, det skiljer ganska mycket mellan syskondelarna har vi kommit fram till.Viben går att fälla med syskonsitsen bak, men sporten går att fälla med syskonsitsen uppe.Viben väger ca 1kg mindre, men är istället bredare och klumpigare både fälld och uppfälld.
    Den är 2 cm och upplever den inte klumpigare uppfälld och ihopfälld. Kompisen har Sporten och när det gäller klumpighet är det ingen skillnad
  • Rosenbarn

I priset ingår syskonsits och frakt om vagnen behöver skickas.

dubbelt regnskydd 395 kr.

Pris: 5.395 kr inkl frakt (ord 6.490 kr + frakt)

• Lokatt
    Lilla Mimsan skrev 2009-02-03 19:48:45 följande:
    Den är 2 cm och upplever den inte klumpigare uppfälld och ihopfälld. Kompisen har Sporten och när det gäller klumpighet är det ingen skillnad
    fast den är ju bredare Har man tex. en riktigt trång bil, då är det ju klumpigare att ha en med större mått.
    Dessutom tror jag den är längre, ser så ut?

Jag menar inte negativt, jag menar mer att man ska kolla sina behov. Har man stor bil, stor hall normal dörr osv. då bekomer ju inte de detaljerna. Har man pytte hiss, minibil osv. då spelar ju de detaljerna roll.
    Våga vägra blogga
  • buffybus

Rosenbarn: vilken modell vill du ha? jag mailade fritidsportalen.se och fick en offert.

det var en vagn då såklart, plus syskonsits, cocoon liggdel och dubbelt regnskydd + myggnätet och fick ett pris på typ 5600 tror jag det var!! det va då phil o teds sport!!

bebis kommer i juli då blir André storebror
  • buffybus

Lokatt: okej så dem går att fälla med olika sett med syskonsitsen haha ja då kan det ju kvitta vilken man väljer för den sakens skull. dock skulle viben va 20% lättare vilket min man tyckte va jätte mkt.. så därför tyckte han hellre vi skulle ha den.

vi bor i en villa o har stor hall så för oss har storleken ingen betydelse, stort bagage också. denna vagnen e så liten redan tycker jag jämfört med syskonvagn på bredd som vi skulle haft först!!

bebis kommer i juli då blir André storebror
  • Värmlandsfrun

Rosenbarn skrev 2009-02-03 19:53:06 följande:

HAr någon måtten på den ihopfälld eller vad man kan hitta det?
    I FAQ-tråden för P&T finns lite mått- och viktangivelser för de olika modellerna, www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 13