• Missy Cat

Phil & Ted syskonvagn del 13

Välkommen till 13:e Phil and Ted´s tråden!

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns några bra instruktionsfilmer
    www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...

strollermama.com/strollervideos/e3-twin-buggy...

www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37771801-275.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

BILDTRÅD: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

Lägg era kort på vagarna, tillbehör och tips och trix där!

BILDTRÅD 2

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-31 12:20
    Demofilm av en sport V1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 10:11
    Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-vs-dash.html
  • Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 13
  • Kreativ

min sits är likadan. Man får ta i som fasen för att ens ha en chans att få igen den. Den längst ner, den översta lyckas jag med. Men jags kiter i den nedersta, det funkar utan den också.

Melvin 060609, Ida 080426
  • ankan88

buffybus: jo jag va där och kolla oxå men insåg ganska snabbt att jag inte kommer att ha användning av cocoon (pojkarna är snart 2 och lillen är snart 6 mån), så jag köpte på blocket ist.
    hittade en till bra kurs. fick med en åkpåse och saddlebags regn och uv skydd och givetvis en knappt använd p&t.

en annan; www.blocket.se/vi/15426716.htm
    (förtagsannons)

• buffybus

jasså den lille e 6 mån nä då förstår jag!! min lille kommer i juli så är ett tag tills dess.. och då kommer storebror va 17 mån.. hehe

bebis kommer i juli då blir André storebror
  • ankan88

hehe jo, kändes lite onödigt att köpa med cocoon när vi inte kommer att använda den!
    men för din del så kan det ju vara en bra idé!

• Lokatt

ni som kollar runt efter en ny fraktfritt, kolla även kopbarnvagn.nu

Inte min affär, såklart, men bara hört bra om dom och de verkar vara snabba och bra vid ev. reklamationer

Våga vägra blogga
  • ninaboel
    buffybus skrev 2009-02-03 09:28:43 följande:
    Lokatt skrev 2009-02-03 09:59:43 följande:
    ni som kollar runt efter en ny fraktfritt, kolla även kopbarnvagn.nu
    jaa den senaste blev rätt... va tycker ni?? bra paket eller?
    Och http://www.fritidsportalen.se Hittills har de haft ett sporterbjudande per månad sedan i höstas. (INTE MIN BUTIK MEN Vi köpe vår där under decembererbjudandet. Vagn + syskonsits + dubbelt regnskydd + dubbelt uv-skydd för 6098, då ingick leverans till dörren)
    ♥ Hillevi 071021 ♥ Bebis med BF 090206 ♥
  • Lokatt
    ninaboel skrev 2009-02-03 11:50:41 följande:
    buffybus skrev 2009-02-03 09:28:43 följande: Och www.fritidsportalen.se Hittills har de haft ett sporterbjudande per månad sedan i höstas. (INTE MIN BUTIK MEN Vi köpe vår där under decembererbjudandet. Vagn + syskonsits + dubbelt regnskydd + dubbelt uv-skydd för 6098, då ingick leverans till dörren)
    fast jag tycker det varit lite väl många som klagat på sen leverans och dålig service just därifrån.
    Kuidzshopen och köpbarnvagn har inte någon i p&t tråden klagat på än iaf.
    Våga vägra blogga
  • Missy Cat
    Fem skrev 2009-02-02 23:57:55 följande:
    Jäpp, det är dem jag menar och nope, det går inte även om vagnen är tom.
    Prova med att trycka in på nedre delen av ryggen så går det mycket lättare (utan barn i)
    Lokatt skrev 2009-02-02 18:33:19 följande:
    hur lång körde du på? Och bara ena sidan eller hur ska du ha den?
    Jag gjorde som originalet, men jag har inte kört på dubbelt fleece tyg utan har vadd emellan ist.
    buffybus skrev 2009-02-03 08:37:59 följande:
    heej.. finns kanske fakta om det men frågar snabbt ändå.. är det några större skillnader från vibe o sport i sittdelarna? tyckte jag läste nånstans att viben hade minskat ner på det?? om ni hade valt mellan vibe o sport, vilken hade ni då valt??
    Viben har kortare syskonsitts än sporten, men rymligare huvudsitts.
    ankan88 skrev 2009-02-03 09:02:42 följande:
    tjenare! måste bara fråga, är det så att det är bara england som inte får sälja till utlandet? eller gäller det alla länder? tänkte bara för att jag mailade en tysk leverantör och dom skulle utan problem skicka en fraktfritt till sverige! :-O
    Ja än så länge verkar det bara vara england som fått exportförbud.
    Men skulle inte förvåna mig om det även blir fler länder som får förbud..
    Så skynda fynda säger jag bara!!!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • ninaboel
    Lokatt skrev 2009-02-03 12:33:25 följande:
    fast jag tycker det varit lite väl många som klagat på sen leverans och dålig service just därifrån.Kuidzshopen och köpbarnvagn har inte någon i p&t tråden klagat på än iaf.
    Kanske de har skärpt sig? Många som haft problem med Kidzshoppen gällande annat än vagnar ju. Verkar bero lite på tur/otur det där...

Vi fick i alla fall bra hjälp från fritidsportalen trots många smågrejer som hände. Först hade deras lager skickat vagn med fel färg. Inom 4 vardagar fick vi vagn med rätt färg och retursedlar för felaktiga vagnen i samma leverans. När vi sätter ihop den nya upptäcker vi ett fel på framhjulet och får efter kontakt OK på att byta mot framhjulet på vagnen vi skulle returnera. Smidigt.
    ♥ Hillevi 071021 ♥ Bebis med BF 090206 ♥
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 13