• Missy Cat

Phil & Ted syskonvagn del 13

Välkommen till 13:e Phil and Ted´s tråden!

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38661776.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ”babypositionen” där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns några bra instruktionsfilmer
    www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...

strollermama.com/strollervideos/e3-twin-buggy...

www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/p...

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m37771801-275.html

Kortfattad beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic: (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

BILDTRÅD: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

Lägg era kort på vagarna, tillbehör och tips och trix där!

BILDTRÅD 2

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m40276206.html

♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-31 12:20
    Demofilm av en sport V1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-19 10:11
    Bild och text jämförelse mellan de snarlika modellerna Sport V2 och första modellen av Dash familjen-axelsson.blogspot.com/2009/02/sport-vs-dash.html
  • Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 13
  • buffybus

jaha 3-4 år.. va bra.. min "store" är bara 17 mån.. när nästa kommer så då e det ju lugnt..

visade både sport o vibe för min man.. han gilla viben så det verkar som det blir en sån sen ändå kul kul... han hatar o glo på vagnar men nu gjorde han det o höll med mig på att det va ett bra val!!

tack för länken ska in o kolla direkt

bebis kommer i juli då blir André storebror
  • Kreativ

Phu! Fick lite panik när jag såg att tråden var stängd o ingen länk fann still ny!! Tur att det var lätt att hitta denna

Jag la in bilder i bildtråden på buggy snugglen jag beställde. Får ta bättre bilder vid tillfälle, men nu tog jag lite snabbt för att visa lite bara

Melvin 060609, Ida 080426
  • Ängelii

Kreativ skrev 2009-02-01 22:28:33 följande:

Phu! Fick lite panik när jag såg att tråden var stängd o ingen länk fann still ny!! Tur att det var lätt att hitta denna Jag la in bilder i bildtråden på buggy snugglen jag beställde. Får ta bättre bilder vid tillfälle, men nu tog jag lite snabbt för att visa lite bara
    Var har du köpt den buggy smugglen? Det var jättefin!
  • Kreativ
    www.pippilotta.se har några stycken! 695kr för den jag köpte, finns olika pris på dem. Vet inte om det finns billigare nån annanstans dock... jag kollade inte det eftersom jag utnyttjade ett presentkort.

Några har frågat mig vart jag köpt min saddle bag i färgen bubblegum. Det är härifrån
    http://www.kiwikidsgear.com/product/SADDLEBAG/Skip_Hop_Saddle_Pannier_Bag.html#

brukar inte funka att länka, men det är iaf http://www.kiwikidsgear.com . Nu har de dock slut på den färgen ser det ut som, det går inte välja den färgen i rullisten längre. Fundersam
  • Mudd

Halloj! är det någon här som har en Dash? Eller har sett en i verkligheten? Jag hade för mig att de blivit återkallade av någon orsak men nu såg jag att den gick att köpa på www.villamagnolia.se/ProductDetails.aspx. Någon som vet något mer om Dashen?

• Värmlandsfrun

Mudd skrev 2009-02-02 14:01:06 följande:

Halloj! är det någon här som har en Dash? Eller har sett en i verkligheten? Jag hade för mig att de blivit återkallade av någon orsak men nu såg jag att den gick att köpa på www.villamagnolia.se/ProductDetails.aspx.... Någon som vet något mer om Dashen?
    Jag är själv ute efter en Dash och har följt modellen ett tag. Att den var återkallad berodde på problem med mekanismen som fäller ihop vagnen. I vissa fall kunde detta ske av sig själv, tex när man gick över trottoarkanter. Nu skall felet vara åtgärdat och vagnen börjar sakta men säkert komma in hos återförsäljare runt om i världen.

Om du kikar i bildtråden, länk i TS, så hittar du där en tjej som har lagt in bilder på sin nyinköpta Dash. Tror hon är en av få som fått hem den nya modellen. Hon kan säkert risa och rosa vagnen.

Lycka till!
  • Värmlandsfrun

Kreativ skrev 2009-02-01 22:28:33 följande:

Phu! Fick lite panik när jag såg att tråden var stängd o ingen länk fann still ny!! Tur att det var lätt att hitta denna Jag la in bilder i bildtråden på buggy snugglen jag beställde. Får ta bättre bilder vid tillfälle, men nu tog jag lite snabbt för att visa lite bara
    Kombinationen av den nya rosa buggy snuggeln, väskan och den gröna vagnen vart kanon!!!
  • Kreativ
    Värmlandsfrun skrev 2009-02-02 15:16:03 följande:
    Kreativ skrev 2009-02-01 22:28:33 följande: Kombinationen av den nya rosa buggy snuggeln, väskan och den gröna vagnen vart kanon!!!
    tack! Jag är supernöjd Ska bara komma på ett bra ställe att ha väskan på! Gilla rinte att den hänger på sidan, den blir skitig direkt.. det vill jag ju inte nu när den är så ny o fin
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 13